Hvis du bliver ved med at få underskud, vil skattefar betragte dig som en hobbyvirksomhed, også selvom du er momsregistreret.
Hej igen
Dette er ikke noget, der sker pr. automatik, idet der er mange kriterier for en vurdering af hobbyvirksomhed fra SKAT's side.
Bl.a. intensiteten, aktiviterne, omsætningen, arbejdsindsats m.v., som alle kan påvise det modsatte af en hobbyvirksomhed.
Hilsen
Tonny
Nej det har du fuldstændig ret i. Man bliver udtaget til kontrol, og her bliver der stillet en række spørgsmål som der skal redegøres for.
Som jeg forstod spørgsmålet, lød det til "hvor mange år må jeg have underskud". Hvis der ikke kan sandsynliggøres for overskud, bliver den betragtet som en hobbyvirksomhed.
Hmm.. det er jo en helt anden vinkel, måske er det slet ikke et valg om jeg vil registreres?
Hej igen
Jeg vil da klart overveje en registrering, idet der herved dels signaleres en virksomhed, og dels det, at et eventuelt underskud kan modregnes i anden personlig indkomst eller overføres til en ægtefælle eller i sidste ende fremføres til der er overskud i virksomheden.
Herudover får du jo også fradrag for momsen, som BZR er inde på i et tidligere indlæg.
Hilsen
Tonny
PS. Når du først har været igennem en relativ hurtig instruks i momsregler m.v., så er det såmænd ikke særligt besværligt