Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kan det betale sig at jeg lader mig momsregistrere?

Side 3 ud af 4 (38 indlæg)
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 19:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Bastian:
Nej, ikke hvis din månedlig omsætning er højere end ca. 4150,-

Hej Bastian

Dette er decideret vrøvl Tongue Tied

Det er kr. 50.000,00 på 12 mdr., hvilket kan bevirke kr. 49.000 i en måned og ingen omsætning resten af perioden.

'Hilsen

Tonny

Tilmeldt 21. May 10
Indlæg ialt: 104
Skrevet kl. 19:43

Tonny Skov Pedersen:

Bastian:

Hej Bastian

Det er kr. 50.000,00 på 12 mdr., hvilket kan bevirke kr. 49.000 i en måned og ingen omsætning resten af perioden.

'Hilsen

Tonny

Det gør for mig ingen forskel, jeg kommer slet ikke der op ad.

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 19:44

Bastian:
Hvis du bliver ved med at få underskud, vil skattefar betragte dig som en hobbyvirksomhed, også selvom du er momsregistreret.

Hej igen

Dette er ikke noget, der sker pr. automatik, idet der er mange kriterier for en vurdering af hobbyvirksomhed fra SKAT's side.

Bl.a. intensiteten, aktiviterne, omsætningen, arbejdsindsats m.v., som alle kan påvise det modsatte af en hobbyvirksomhed.

Hilsen

Tonny

Tilmeldt 21. May 10
Skrevet kl. 19:54

Tonny Skov Pedersen:

Bastian:
Hvis du bliver ved med at få underskud, vil skattefar betragte dig som en hobbyvirksomhed, også selvom du er momsregistreret.

Hej igen

Dette er ikke noget, der sker pr. automatik, idet der er mange kriterier for en vurdering af hobbyvirksomhed fra SKAT's side.

Bl.a. intensiteten, aktiviterne, omsætningen, arbejdsindsats m.v., som alle kan påvise det modsatte af en hobbyvirksomhed.

Hilsen

Tonny

Hmm.. det er jo en helt anden vinkel, måske er det slet ikke et valg om jeg vil registreres?

Fra Vejle
Tilmeldt 18. Nov 09
Indlæg ialt: 625
Fra  NKH.dk Skrevet kl. 19:55

Tonny Skov Pedersen:

Bastian:

Hej Bastian

'Hilsen

Tonny

Ja det er jeg skam klar over, jeg glemte ordet "gennemsnitlig"

Med venlig hilsen

Bastian

Fra Vejle
Tilmeldt 18. Nov 09
Indlæg ialt: 625
Fra  NKH.dk Skrevet kl. 20:08

Tonny Skov Pedersen:

Bastian:

Hej igen

Hilsen

Tonny

Nej det har du fuldstændig ret i. Man bliver udtaget til kontrol, og her bliver der stillet en række spørgsmål som der skal redegøres for.

Som jeg forstod spørgsmålet, lød det til "hvor mange år må jeg have underskud". Hvis der ikke kan sandsynliggøres for overskud, bliver den betragtet som en hobbyvirksomhed.

Med venlig hilsen

Bastian

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 20:12

solstraale:
Hmm.. det er jo en helt anden vinkel, måske er det slet ikke et valg om jeg vil registreres?

Hej igen

Jeg vil da klart overveje en registrering, idet der herved dels signaleres en virksomhed, og dels det, at et eventuelt underskud kan modregnes i anden personlig indkomst eller overføres til en ægtefælle eller i sidste ende fremføres til der er overskud i virksomheden.

Herudover får du jo også fradrag for momsen, som BZR er inde på i et tidligere indlæg.

Hilsen

Tonny

PS. Når du først har været igennem en relativ hurtig instruks i momsregler m.v., så er det såmænd ikke særligt besværligtYes

Tilmeldt 21. May 10
Skrevet kl. 20:15

Når du skriver sådan lyder det jo enkelt, hvorfor lade være Smile

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 20:25

Bastian...stadig man kan få fradrag for underskud selvom man ikke er momsregistreret og så længe SKAT

ikke har statueret "hobbyvirksomhed".

Din påstand er således fejlagtig og misvisende.

MvH

Peter

Tilmeldt 21. May 10
Skrevet kl. 20:31

Peter - Revisor:

Bastian...stadig man kan få fradrag for underskud selvom man ikke er momsregistreret og så længe SKAT

ikke har statueret "hobbyvirksomhed".

Din påstand er således fejlagtig og misvisende.

MvH

Peter

Lidt forvirret i den ende her..

Kan jeg påføre underskud uden at være moms registrerer?

Side 3 ud af 4 (38 indlæg)