Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Bogdesign - tid pr. opslag

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Fra Årslev
Tilmeldt 9. Jan 08
Indlæg ialt: 294
Fra  Tino Cordes grafik Skrevet kl. 16:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg ved, at der er en del grafikere i forummet og jeg har brug for lidt hjælp fra jer.

Jeg har fået en henvendelse på bogdesign og kunden ønsker nogle faste priser pr. side eller opslag. Fra min tid som fastansat har jeg masser af erfaring med bogdesign, men jeg har endnu ikke arbejdet med det som selvstændig freelance grafiker. Derfor har ikke nogen fornemmelse af hvor meget tid der skal sættes af til hver side. Kender I en tommelfinger-regel man kan bruge?

Tilmeldt 11. Aug 09
Indlæg ialt: 32
Skrevet kl. 16:55

Det kommer i høj grad an på, hvilken slags bog det er. En roman tager ikke mange minutter at sætte op pr. side, men når du siger bogDESIGN må det være en bog med fotos, illustrationer, faktabokse osv. på hvert opslag. Så tager det sandsynligvis mindst 1 time pr. side, hvis layout, rentegning, billedbehandling, tekstkorrektur m.v. skal med i beregningen.

Giv et eksempel på genren, så kommer der helt sikkert nogle bud.

Fra Årslev
Tilmeldt 9. Jan 08
Fra  Tino Cordes grafik Skrevet kl. 16:59

Du har ret, det glemte jeg!

Han vil gerne have priser på det hele :-) Men lad os prøve at dele det op i to kategorier ...

1. Roman-opsætning med enkelte illustrationer

2. Faglitteratur med mange illustrationer og bokse

Tak!

Tilmeldt 11. Aug 09
Indlæg ialt: 32
Skrevet kl. 17:09

Et helt personligt bud baseret på min erfaring – men meget afhænger af sideformat, hvor krævende kunden er osv. – lyder på:

1. 10 min. (i princippet stort set bare copy/paste, når det grundige forarbejde er gjort)

2. 30-45 min. (kræver sikkert forskellige layout-overvejelser for hvert opslag, medmindre alle sider kan baseres på samme skabelon) 

Er det en krævende design-opgave, eller hvis det er dig, der står for korrekturlæsning lægger du ekstra tid på.

Tilmeldt 8. Jun 10
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 22:11

Hej
Her er priserne for opsætning af bøger;

Opsætning af indhold, 20 kr. pr. side. I denne pris er indbefattet rettelser efter korrektur, trykfiler og blåkopi.

Omslag, 2500 kr. I denne pris er indbefattet typografi, grafisk tilrettelæggelse, korrektur og blåkopi

Håber du kan brug det til noget Smile

Tilmeldt 8. Jun 10
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 22:15

Mit indlæg omhandler romaner uden illustrationer.

Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 00:36

Hvis opgaven er stor nok, kan du måske lave 1-2% af den og så tage tid på dig selv.
- men tjek lige om hele materialet holder en ensartet stil.

Jeg har selv tidligere brugt 8-10 gange den estimerede tid på en større gennemskrivning og korrektur, fordi de første sider var mere tilgængelige end de følgende.

Når det sker, skal man bare lade være med at tænke på sin timeløn :-)

mvh Hans

Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 00:37

Nåja - det med tiden.
Jeg bruger ca. ½ time på en side i et magasin (som tommelfingerregel).
Hvis jeg skal ned og rode i 32 lag i photoshop, før jeg er tilfreds, bruger jeg lidt mere :-).

mvh Hans

Fra Årslev
Tilmeldt 9. Jan 08
Fra  Tino Cordes grafik Skrevet kl. 21:54

Tak for svarene! Alle tiders ...

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)