Jeg har ikke noget overblik om hvor mange, eller om jeg i det hele taget laver salg på en cookie. Men har du ikke lyst til at dele dit eksperiment med os?
Jo både og, der er jo ikke så meget sjov ved det hvis alle nu gør det og det faktisk virker, så er fidusen væk..
Men vi ved jo at affiliate handler om at få folk ind og købe via netop vores link og vi har mellem 5 - 30 dages cookietider og de derved er "vores kunder"..
Jeg vil hellere dele den privat med dig, men gerne lige lade projektet kører 2-3 døgn ;-)
Nu har du været meget hjælpsom, så giver absolut tilbage hvis dette virker :-)
De er jo ikke mere dine kunder, at hvis de besøger tilbudet/produktet igen igennem en anden Affiliate så er det ham som får provisionen - naturligivs. Men jeg glæder mig til at høre hvad du finder ud af :-).
Det jeg mener er at du har muligheden for at bevar en kunde i op til 30 dage..
Selvfølgelig kan han/hun gå tilbage i sin søgning og finde anden side med affiliate, men den kommer vi nok ikke udenom uanset hvordan vi vender og drejer den :-)
Men om du bruger 200,000 eller 5,000 på at lave din hjemmeside er kunderne dine i lige lang tid og chancen er lige stor, når de først har klikket :-)
Hvis brugeren ser et banner på din side, men ikke klikker på det, så kan du stadigvæk tjene penge på det, omend det typisk er lavere procent sats. Det kræver brugeren efterfølgende går ind og køber noget, men han behøver altså ikke engang klikke på dit banner, for at du bliver registreret.