Jeg er børnetøjsdesigner og har netop fået udviklet min første kollektion bestående af baby- og børnetøj.
Jeg synes dog ikke at der er så stor en potentiale på det danske marked. Er det mig der har snakket med de forkerte mennesker eller er forhandlerne også kriseramte for tiden?? Er der nogen der kan rådgive om der eventuel skulle være interesserede forhandlere indenfor børnetøj.
Jeg er igang med at udvikle min webshop men vil gerne have mit tøj i butikkerne også :)
Alle er meget nervøse, og de satser kun på det sikre!
Altså danske brands som alle kender, med den gode mark-up, og som der er garanteret salg i. Ingen har luft eller økonomi til at satse på noget helt ukendt/nyt lige pt....
Mit råd: Besøg endnu flere forhandlere (mange flere..) og gi dem en rigtig rigtig god mark-up, deltag på ciff, søg mere udlands, alternative salgs metoder osv...
Vi er et firma som pt har udstationeret 1 person i Kina med henblik på salg af børnetøj fra det skandinaviske marked. vi har allerede kontakt til en stor producent på det danske marked som er interesseret, men jeg kunne godt se en mulighed for at lave noget mere specielt design til det kinesiske marked.