Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Billig domæne handel, hvor?

Side 2 ud af 2 (20 indlæg)
Fra København S
Tilmeldt 24. Apr 05
Indlæg ialt: 1642
Fra  Telemetric ApS Skrevet kl. 14:16
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Thomas

Jeg har selv host hos gigahost, men køber alle domæner hos webhosting.dk - hvis du er interesseret kan jeg give dig et 5 minutters "crash course" i hvordan du skal sætte DNS'en op hos webhosting, for at pege den videre hen til gigahost?

Hvis du er interesseret, så send en PM med din MSN, så ser vi på det når vi begge har tid :)

Fra København
Tilmeldt 15. May 10
Indlæg ialt: 868
Skrevet kl. 14:30

Jeg kan meget varmt anbefale GratisDNS, de er ikke kun en af de billigste, de har også en god support.

Du kan stadig anvende Gigahost som webhotel, det koster ikke noget at ændre DNS til at pege på Gigahost og er faktisk meget simpel.

1. du registrerer din domænenavnet hos GratisDNS.

2. du aktiverer domænenavnet når du får e-mail fra DK-hostmaster.

3. du logger dig ind på Gigahost

4. du"overfører" domænenavnet til Gigahost (det der sker her er egentligt at Gigahost ændrer DNS på dit domænenavn så den peger til dem.

http://support.gigahost.dk/?p=17

5. du skal huske at acceptere og godkende e-mail fra DK-hostmaster.

Færdig.

Held og lykke.

Kommer snart...

Fra København
Tilmeldt 28. Dec 09
Indlæg ialt: 1827
Fra  TDOmedia Skrevet kl. 16:10

tænkstort:

Jeg kan meget varmt anbefale GratisDNS, de er ikke kun en af de billigste, de har også en god support.

Du kan stadig anvende Gigahost som webhotel, det koster ikke noget at ændre DNS til at pege på Gigahost og er faktisk meget simpel.

1. du registrerer din domænenavnet hos GratisDNS.

2. du aktiverer domænenavnet når du får e-mail fra DK-hostmaster.

3. du logger dig ind på Gigahost

4. du"overfører" domænenavnet til Gigahost (det der sker her er egentligt at Gigahost ændrer DNS på dit domænenavn så den peger til dem.

http://support.gigahost.dk/?p=17

5. du skal huske at acceptere og godkende e-mail fra DK-hostmaster.

Færdig.

Efter lige at have læst vejledningen igennem, ser det meget nemt ud. 

Jeg takker :-) 

Mvh. Thomas 

Fra Vejle
Tilmeldt 18. Nov 09
Indlæg ialt: 625
Fra  NKH.dk Skrevet kl. 16:31

Thomas De Oliveira:

Erik Pilgaard Hejlskov:

Hvis du ikke allerede har et webhotel et andet sted end gigahost, så tror jeg at det billigste må være enten gigahost eller gratisdns.

Løsningen med at registrere hos en anden webhotel udbyder tror jeg bliver for dyr, da man så vidt jeg ved ikke bare kan registrere domæner disse steder uden at være kunde først. Du skal derfor købe et webhotel samtidigt, og det koster ifølge mine oplysninger fra 99,- og op efter. Se min webhotel oversigt.

Men hvis du skal registrere mange domæner, så kan det måske betale at have et webhotel et af de steder hvor domæneregistreringen er billig, og så løbende flytte domænerne til gigahost.

Tak for dit indlæg

Jeg har kigget på gratisdns priser som ser ud til at være billigst :-) 

Mvh. Thomas 

Nej, Gratisdns har ikke været billig med registrering af dk-domæner længe.

Brug WEBHOSTING de er pt. de billigste på markedet. Og så sender de data til DK-Hostmaster hver eneste time, du får derfor en ordrebekræftelse fra DK-Hostmaster indenfor 1 time.Så hvis du bestiller 16:55 kan du allerede aktiverer dit domænenavn kl. 17:00

Du kan også styre din DNS selv, så du ikke behøver at redeleger til Gigahost navneserver. 

Med venlig hilsen

Bastian

Fra København
Tilmeldt 28. Dec 09
Fra  TDOmedia Skrevet kl. 16:50

Bastian:

Brug WEBHOSTING de er pt. de billigste på markedet. Og så sender de data til DK-Hostmaster hver eneste time, du får derfor en ordrebekræftelse fra DK-Hostmaster indenfor 1 time.Så hvis du bestiller 16:55 kan du allerede aktiverer dit domænenavn kl. 17:00

Du kan også styre din DNS selv, så du ikke behøver at redeleger til Gigahost navneserver. 

Med venlig hilsen

Bastian

Men hvordan flytter jeg så domænet fra webhosting.dk videre til gigahost.dk, er det samme system som over gratisdns? 

Om jeg skal give 5 10 eller 20 kroner mere er ligegyldigt så længe det er den nemmeste løsning for mig. (teknik og mig er ikke særlig gode venner)  

Fra Vejle
Tilmeldt 18. Nov 09
Fra  NKH.dk Skrevet kl. 17:26

Thomas De Oliveira:

Bastian:

Med venlig hilsen

Bastian

Men hvordan flytter jeg så domænet fra webhosting.dk videre til gigahost.dk, er det samme system som over gratisdns? 

Om jeg skal give 5 10 eller 20 kroner mere er ligegyldigt så længe det er den nemmeste løsning for mig. (teknik og mig er ikke særlig gode venner)  

Det nemmeste er nok bare at du redeleger(skifter) til Gigahost navneserver. Det gør du inde i kontrolpanelet. Under domæner klikker du på overfør domæne og indtaster det domæne du vil lave en redelegering på.

Du spare i øvrigt over kr. 30 pr. DK domæne du handler ved Webhosting i forhold til Gratisdns.

Med venlig hilsen

Bastian

Fra København
Tilmeldt 28. Dec 09
Fra  TDOmedia Skrevet kl. 17:40

Bastian:

Det nemmeste er nok bare at du redeleger(skifter) til Gigahost navneserver. Det gør du inde i kontrolpanelet. Under domæner klikker du på overfør domæne og indtaster det domæne du vil lave en redelegering på.

Du spare i øvrigt over kr. 30 pr. DK domæne du handler ved Webhosting i forhold til Gratisdns.

Og det er gratis at skifte redeleger? 

For at være 100 procent, med på alt det tekniske kan du så ikke uddybe hvad redeleger er, eller sende et link til en beskrivelse? altså om det efter man har redeleget automatisk flytter til mit webhotel på gigahost eller jeg skal indover DK-hostmaster? (Jeg ved google er min ven, men Amino er min bedste :-)) 

Fra Vejle
Tilmeldt 18. Nov 09
Fra  NKH.dk Skrevet kl. 19:54

Thomas De Oliveira:

Bastian:

Og det er gratis at skifte redeleger? 

For at være 100 procent, med på alt det tekniske kan du så ikke uddybe hvad redeleger er, eller sende et link til en beskrivelse? altså om det efter man har redeleget automatisk flytter til mit webhotel på gigahost eller jeg skal indover DK-hostmaster? (Jeg ved google er min ven, men Amino er min bedste :-)) 

At redelegere et domænenavn betyder at flytte domænenavnet fra nuværende navneservere til nye navneservere.

En navneserver er en computer, der holder styr på domænenavne og de IP-numre, der er tilknyttet domænenavnet.

Du skal ikke have lave en redelegering via Hostmaster, det sørger Gigahost for. Herefter modtager du en e-mail fra Hostmaster, som du skal logge ind og bekræfte.

Med venlig hilsen

Bastian

Fra København
Tilmeldt 28. Dec 09
Fra  TDOmedia Skrevet kl. 20:45

Bastian:

At redelegere et domænenavn betyder at flytte domænenavnet fra nuværende navneservere til nye navneservere.

En navneserver er en computer, der holder styr på domænenavne og de IP-numre, der er tilknyttet domænenavnet.

Du skal ikke have lave en redelegering via Hostmaster, det sørger Gigahost for. Herefter modtager du en e-mail fra Hostmaster, som du skal logge ind og bekræfte.

Sidste spørgsmål Smile

Hvor finder jeg navneserverens navn til indtastning på Webhosting.dk? 

Fra Vejle
Tilmeldt 18. Nov 09
Fra  NKH.dk Skrevet kl. 08:14

Thomas De Oliveira:

Bastian:

Sidste spørgsmål Smile

Hvor finder jeg navneserverens navn til indtastning på Webhosting.dk? 

Du behøver ikke at indtaste navneserver på webhosting.

Webhosting's navneserver:

NS1 ns1pri.webhosting.dk
NS2 ns2.webhosting.dk

Gigahost's navneserver:

NS1 ns1.gigahost.dk
NS2 ns2.gigahost.dk
NS3 ns3.gigahost.dk
NS4 ns4.gigahost.dk
NS5 ns5.gigahost.dk

Med venlig hilsen

Bastian

Side 2 ud af 2 (20 indlæg)