Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Regnskab og bogføring

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Fra København S
Tilmeldt 9. May 10
Indlæg ialt: 129
Skrevet kl. 17:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino'er! Smile

Jeg har lige opstartet en enkeltmandsvirksomhed, og har lige et spørgsmål vedr. bogføring og regnskab.

Er helt grøn indenfor området, og vil derfor så høre om det er meget nemt at lave bogføringer og regnskaber selv?

Vil helst undgå at bruge revisorer og lignende, idet det er en nystartet virksomhed, og der er ingen indkomster foreløbig. Vil derfor spare så meget som muligt.

Håber I kan hjælpe mig...det vil være super Smile

Mvh.

Kim

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 18:12

Hej.

Jeg kan godt hjælpe dig igang meget billigt. Du kan sagtens lave det selv, såfremt din virksomhed er meget beskeden i starten. Evt. kan du finde dig en revisor senere, såfremt din virksomhed vokser sig stor.

Skriv en besked til mig så kan vi finde ud af noget.

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 18:55

Hej,

Hvis det skal gøres på stort-set-gratis måden, så vil jeg anbefale dig at tage et kig på denne bog:
http://www.bogpriser.dk/q-978|87|7673|205|9/

Du kan få gratis adgang til et udmærket regnskabssystem her:

http://www.saldi.dk/gratislosning

Dog vil jeg nok anbefale dels at få en revisor til at checke din bogføring og regnskaber efter relativt kort tid for at sikre at du er på rette spor, dels få en bogholder til at tage sig af almen bogføring, når det begynder at tage tid fra forretningen.

Og så opgradere til den betalte version af Saldi - det er et godt system, og folkene bag har overrasket mig meget positivt, så jeg kan kun anbefale det :o)

Fra København
Tilmeldt 15. May 10
Indlæg ialt: 868
Skrevet kl. 19:03

Som en nyopstartet enkeltmandsvirksomhed tror jeg ikke du har mange bilag, så tror du ikke det er fint hvis du udfylder sådan en kasseklade dagligt eller når der er noget at bogføre: (det er selvfølgelig gratis downloads fra statens side)

http://www.ebst.dk/file/7068/Kurts_kasseklade.xls

Andre downloads kan ses her: (hvor også ovenstående kasseklade er linket til)

http://www.startvaekst.dk/download

Held og lykke med din forretning, jeg ønsker det bedste for dig. Smile

Kommer snart...

Fra Herning
Tilmeldt 8. Dec 09
Indlæg ialt: 585
Skrevet kl. 19:34

Hej Kim.

Hvis du kan skelne imellen indtægter og udgifter, aktiver og passiver og kender lidt til begrebet debet og kredit, så skulle det nok kunne lade sig gøre selv at lave de mest elementære posteringer.

jeg vil dog anbefale dig at tage kontakt til en regnskabskyndig der kan instruere dig og hjælpe dig igang med at føre kassekladde. Jeg vil også anbefale dig at få lidt undervisning i de mest elementære regnskabs principper. Og så få bogholderen / den regnskabskyndige til at lave din årsafslutning og hjælpe med indrapportering til SKAT.

Du skal være velkommen til at kontakte mig, så hjælper jeg dig gerne i gang.

De bedste hilsener

Anders Mikkelsen

Nr1

Fra København S
Tilmeldt 9. May 10
Indlæg ialt: 129
Skrevet kl. 20:43

Tak for alle jeres inputs.

Det gav mig en lidt større overblik over det hele, men kan dog godt se, at det er noget kompleks for en nystarter, især for en som ikke aner noget om dette.

Ser selvfølgelig frem til hvordan og hvorledes det kommer til at foregå.

Fortsat god pinse Smile

Mvh.

Kim

Fra København
Tilmeldt 25. May 10
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 17:03

Fra København
Tilmeldt 25. May 10
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 17:08

Der findes et udemærket regnskabsprogram som er gratis og på dansk, samtidigt findes der på deres hjemmeside nogle video som beskriver de mest elementærer måder inden for regnskab/bogføring.

Programmet har ingen begrænsninger i den lille virksomhed.

Hent det her www.regnskabscenter.dk

Har du problemer med opsætning hjælper de dig på rette vej.

Skulle du have andre spørgsmål er du velkommen til at tage kontakt til os på www.erhvervssupport123.dk

Held og lykke med din start.

Hilsen

Rene Schmidt

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)