Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

hvordan får jeg startet, og hvilke regler gælder.

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 23. May 10
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 11:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er uddannet frisør, og har købt et hus som delvist skal bruges til privat bolig, men også drives som salon. Jeg skal selvfølgelig selv arbejde der, men der skal også være en frisør mere som ikke bliver ansat, men som også skal være der på selvstændig basis. Salon bliver delt af os begge to, og vores indkøb af vare bliver også fælles. Vi har hver vores kundekreds.

Hvad skal jeg være opmærksom på, hvordan skal vi forholde os rent kontrakt mæssigt, og hvilke fradragsmæssige forhold har jeg som egentlig ejer af lokalerne. Skal vi danne aps eller bare køre som to selvstændig.

På forhånd tak fra en som skal lære meget på kort tid.

Heidi

Fra Give
Tilmeldt 4. Nov 07
Indlæg ialt: 912
Skrevet kl. 14:05

Hej Heidi,

Det lyder til at være et spændende projekt du/i har gang i.

Jeg mener at man skal være grundig med forberedelsen inden at man springer ud i et samarbejde af den nævnte karakter.

Jeg kan give dig et virkeligt godt "amino" tilbud på totalrådgivning og sparring i forbindelse med opstarten og alt hvad der følger med af formelle ting.

Læs mere her.:

LH Rådgivnings- og konsulentvirksomhed

Held og lykke med projektet.

Mvh

Lars Hyldegård

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 14:14

Hej Heidi

Jeg ville klart ligge op til to firmaer hvor det ene lejer, sig ind. Samt køber produkterne af den anden. Sådan at hvis der sker en tvist, så er begge kontraktligt, bundet op. Og der er ingen tvivl om hvem der ejer hvad.

Nu siger jeg ikke at der kommer nogen tvister eller noget. Men det er ligesom med sikkerhed på en arbejdsplads, men skal tinge hvis og hvis....stikker jeg hovedet ind i denne kantpresser, hvad sker der så, når jeg trykker på denne knap....og hvad skal der til for at jeg ikke kan trykke på den knap, når jeg vælger at stikke hovedet ind i den.

Og det er samme filisofi, for selvfølgelig er det dumt at stikke hovedet ind i en kantpresser, men på den anden side, så kan folk finde på det.

/Kenneth

Fra Storvorde
Tilmeldt 24. Oct 07
Indlæg ialt: 231
Fra  SAG-partners ApS Skrevet kl. 17:50
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Hej Heidi

Umiddelbart ser jeg mange muligheder for konflikter i den konstruktion som du nævner. Jeg vil råde dig til at søge rådgivning i forbindelse med opstart, der vil være muligheder for at få et antal konsulenttimer med støtte fra iværksætterordningen. Nu ved jeg jo ikke hvor du har tænkt at starte op, men du er velkommen til at kontakte mig på tirsdag efter kl. 11 på 98311022 / 29924519 og du kan gå ind på www.sag-partners.dk og se hvad jeg tilbyder. Jeg har i en periode været sparringpartner for en frisørvirksomhed.
Et forhold du skal overveje meget er, hvad er baggrunden for at du tænker den konstruktion, hvor I er 2 selvstændige med en fælles omkostningskasse, hvad er fordele og ulemper, hvilket risoko ligger der i den konstruktion.
Uanset hvilken virksomhedsform I vælger er det ikke jeres samarbejde sålænge det går godt du skal konsentrerer dig om, men derimod skal du forsøge at udskille de værste senarer der kan opstå i det samarbejde du overvejer. Det er her at nogle rådgivningskroner kan være givet godt ud da øjne udefra ofte ser anderledes på tingene.
Jeg vil forøvrigt i den forbindelse slå et slag for at nye iværksættere anvender de konsulenttimer de kan få til opstartsrådgivning til strategiske overvejelser i stedet for at fyre disse timer af på bogholderiopgaver, revisorer og reklamerådgivning.

Mvh
Bertil Vrou Thomsen
SAG-partners ApS

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:18

Nå.Bertil..hvad mener du så du kan...som revisorer mv. ikke kan?

MvH

Peter

Fra Storvorde
Tilmeldt 24. Oct 07
Indlæg ialt: 231
Fra  SAG-partners ApS Skrevet kl. 09:57
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Peter
Jeg tror ikke jeg har udtalt mig om, hvad revisorer ikke kan.

Mit budskab er blot at nye iværksættere skal
gøre sig nogle mere strategiske overvejelser i form af deres konkurencesituation, hvorledes reagerer deres
konkurrenter når de går ind på markedet, hvad er unikt ved det de går på markedet med, hvorfor og hvad
gør at kunder skulle stå i kø netop efter det de udbyder, hvorledes sikre de deres produktide for kopiering, hvilke parmeterer i deres virksomhed er de vigtigste at få løbende information omkring for at sikre at de er
på vej den rigtige vej for at nå en rentabel forretning.
Alle disse forhold kommer før valg af bogholderisystem, revisor og reklameovervejsel, da disse for en del
er registrering og kontrol af historiske data, der selvfølgelig er vigtige i de fremadrettede overvejelser og
reklame og mediaovervejelserrne er følgeovervejlser såfremt dine strategiske overvejelser ende positivt ud
i forhold til at starte som iværksætter.
Praksis viser desværre at en pæn del af nye iværksættere får brugt deres resourcer på den sidste del og
hereefter arbejder i i sikker tror på at nu er alt i gode hænder og er helt uforstående overfor de problemer de
ender i når kvartalsregnskabet i bedste fald og i værste årsresultatet gennemgåes.
Mit budskab til nye iværksættere er alier jer med en rådgiver der er selvopfølgende i forhold til jeres projekt og
udnyt de konsulent muligheder i har via vækstfonden.

Mvh
Bertil V. Thomsen
SAG-partners ApS

Fra Give
Tilmeldt 4. Nov 07
Indlæg ialt: 912
Skrevet kl. 10:15

Hej Bertil,

Super godt indlæg og jeg giver dig 100% ret.

Der er, som du skriver, meget ofte fokus på nogle sekundærer ting i opstarten.

Hav en rigtig god mandag.

Mvh

Lars Hyldegård

Fra København
Tilmeldt 25. May 10
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 17:28

Nå men det er jo som det plejer at være, man fjerner fokus fra det egentlige spørgsmål.

Heidi stiller nogle generelle spørgsmål, og så går der nærmest mudderkastning i det.

Hej Heidi

Denne ide er der mange frisører der gør brug af, og det er såvidt mig vident ikke noget problem for dem som vi har som kunder idag, dette skyldes måske også at der fra starten ligger en fast partner/forpakter kontrakt.

Vi stiller os gerne til din rådighed ganske gratis via vores support mail. support@erhvervssupport123.dk

Her kan du stille alle de spørgsmål du måtte have, og skulle du ønske det kan vi også være behjælplig med kontrakter, selskabsoprettelse, momsangivelser, regnskab og bogføring.

Vi har et stærkt samarbejde med revisorer og advokater, og hos os har vi ikke time priser og uoverskulige omkostninger, men derimod 1 årige kontrakter til priser fra kr. 9.096,- + 25% moms og kunden betaler først når arbejdet er gjort (rateopdelt)

Med venlig hilsen

Rene Schmidt
www.erhvervssupport123.dk

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)