Vi har tidligere haft en debat, om hvordan man bør omtale medarbejdere, og om man i et offentligt forum burde fortælle at de ville blive fyret. José Mourinho (fodboldtræner i Inter, for dem der ikke følger med i det), har tilsyneladende ikke læst med i denne debat.. Lige efter kampen i aften, blev han spurgt om det var hans sidste kamp som træner for Inter. Det svarede han ja til. Så blev han spurgt om han skulle være træner for Real Madrid, og det svarede han også ja til. Det i sig selv er ret utraditionelt, men når den nuværende træner i Real Madrid endnu ikke har fået at vide at han skal fyres, må han alligevel sidde tilbage med en lidt mærkelig smag i munden. Der har selvfølgelig været rygter om hans fyring igennem længere tid, men af få det bekræftet af sin afløser på live tv med rigtig mange millioner tv seeere, må sgu være specielt. Det minder mig om en gang, hvor jeg var ansat i en stor amerikansk virksomhed (i danmark). Her fik vi en dag en mail om at en navngiven medarbejder var blevet afskediget. Det lidt særlige ved den sag var, at man havde glemt at informere medarbejderen, så han sad og læste det i sin mail, sammen med alle os andre. I sådanne situationer undrer man sig over, om det er pengene værd, at have 3 HR medarbejdere |
Fyret på live TV..
- 1
Mobiltelefoner, mobiltilbehør, mobilreparation: https://www.my-phoneshop.dk
|
Køb dit juletræ på nettet, leveret til døren og afhentet efter jul...
Jeg synes dit eksempel er lidt dårligt... 1: Mourinho har hele tiden sagt, at han først ville snakke om næste sæson, når finalen var spillet Så facit er vel, at du ved ligeså lidt, som resten af verden om træner situationen i Real, men du vælger at konkludere og gætte dig til en masse svar, hvorpå du bygger denne tråd... Right? ;D |
Interessant emne.... Omend det første eksempel måske er lidt tvivlsomt. Sådanne ting afhænger jo af situationen...og i tilfældet fodboldtrænere er der jo ikke mange ligheder med det øvrige erhvervsliv. Toptrænere i professionel fodbold bliver betalt godt,,,og det gør de bl.a. fordi de stort set ingen jobsikkerhed har. Så man kan sige Reals træner har vidst at sådan er spillereglerne altså nu engang i det game, da han i sin tid underskrev kontrakten. Men generelt set er jeg da helt enig i det er dårlig ledelsesstil. Jeg mener at ros hører til i offentligheden, mens kritik og fyringer hører til under 4 øjne. Den holdning har jeg først og fremmest fordi jeg mener det er utroligt dårlig stil, at lufte ens beskidte vasketøj i offentligheden... Men derudover er der også gode forretningsmæssige grunde til at holde sin sti ren. Hvis man ikke kender eksemplet kan man læse lidt om den famøse e-mail, der bankede kursen voldsomt ned på en amerikansk virksomheds aktier: [url]http://www.itworld.com/UIR010427securitynl2[/url). Så man skal altså virkeligt være opmærksom på hvordan man kommunikerer, internt som eksternt - det kan hurtigt bide en i røven. |
Arbejder på at udvikle Danmarks bedste Klima-Portal, som naturligvis kører DoFollow ;)
Vil du være med?
Uanset hvordan det vendes og drejes, så har Real Madrid ikke haft en professionel PR strategi vedrørende et trænerskifte, med mindre strategien har været at vi via fora og blogs skulle side og diskutere Real Madrid. Når det er sagt, tror jeg ikke Real Madrid som er verdens største eller næst største fodboldklub i verden er bange for, at der ikke kommer nok journalister til pressemødet Det er fair nok, at Inters træner har haft en klausul om at han først må fortælle om sit trænerskifte til efter Champions League finalen, men det burde have sket på et officielt Real Madrid pressemøde. Nu kommer Real Madrid til at halse efter for at indhente det forsømte. |
Det har du fuldstændig ret i. Men jeg tager udgangspunkt i hvad der er officielt er meldt ud: intet. Dermed er Pelligrini stadig officielt træner. Uanset om han har fået det at vide eller ej, så er det i hvert fald et fact, at overfor offentligheden er det Mourihno der har breaket nyheden om at Pelligrini skal stoppe. Så kan man med rette sige at det ikke er Mourinhos der har fyret ham, og at det heller ikke er hans opgave. Men han ved jo udmærket at det ikke er offentliggjort, og så er det da i hvert fald ukollegialt at han vælger at være den der offentliggør det. Det er jo ikke første gang en træner overtager en andens plads, men det er første gang jeg har set at det er den nye træner der offentliggør, at han skal overtage et allerede besat trændersæde. Dette ændrer i øvrigt ikke på min opfattelse af Mourinho. Jeg synes han er superfed, og jeg ville ønske der var lidt flere af hans slags i international fodbold. Alt det andet er sgu blevet lidt halvkedeligt. |
Mobiltelefoner, mobiltilbehør, mobilreparation: https://www.my-phoneshop.dk