Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Søger en makspris på hjemmesidedesign før henvendelse til investorer

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 21. May 10
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 20:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er ny her på siden og står med en færdigudviklet ide til en hjemmeside, som jeg skal have finansieret af en investor (såfremt det koster ligeså meget, som jeg umiddelbart tror). Jeg vil derfor gerne have en pris på at få lavet hjemmesiden, som jeg kan tage med til møde med potentielle investorer.

Der skal være mulighed brugerkontier med dertil hørende tilmeldingsformularer mv.,debatforum og 7 sider (ekskl. sider til brug af oprettelse af bruger o.lign. samt debatforumssider). Udover tekst og billeder skal der også være en relational database, der kommer i spil på disse sider. Hjemmesiden er tænkt til et internationalt klientel og skal derfor være på engelsk.

Da der er tale om et koncept, som jeg virkelig tror på, men som samtidig er let at kopiere (som de flest netbaserede konceptideer er det, antager jeg), skal hjemmesiden være toptrimmet fra lanceringen. Det er derfor, jeg i overskriften skriver makspris, da jeg søger, hvad ovenstående vil koste med "top of the line" design, SEO og alt muligt andet teknisk en web-novice som undertegnede muligvis ikke kender til. Hjemmesiden skal gerne have bedst muligt vilkår for at få en flyvende start (i mangel på bedre udtryk), så der kan opbygges en brugerbase inden, konkurrenter eventuelt kaster sig over samme niche. Det er derfor en pris på en sådan løsning, jeg gerne vil tage til investorer. Af samme grund vil jeg nødig komme ind på detaljer om projektets natur, men jeg håber, det alligevel er muligt at give et bud på en eventuel makspris ud fra ovenstående (jeg kommer selvfølgelig gerne med yderligere oplysninger, der ikke er projekt-specifikke, hvis det hjælper). Og jeg husker naturligvis folk, der byder ind med ideer om en makspris (og har et firma til at løse opgaven), når der skal vælges leverandør (hvis jeg 7-9-13 finder en investor) :)

Råd om hosting, omkostninger hvis det virkelig får en flyvende start og alt andet tages der selvfølgelig også imod med kyshånd.

Fra Årslev
Tilmeldt 9. Jan 08
Indlæg ialt: 294
Fra  Tino Cordes grafik Skrevet kl. 18:51

Hej,

Man kan ikke sige, at du har fået den store feedback :-) Jeg er ikke sikker på, at der er så mange programmører i forummet. Men jeg ved, at der er nogen lige om hjørnet under Amino Freelancer. Hvis du ønsker at slå to fluer med et smæk og samtidig finde en mulig programmør, så prøv at oprette din opgave dér og se hvilke bud du får.

Tilmeldt 11. Nov 06
Indlæg ialt: 375
Skrevet kl. 19:01

Nu skriver du at du har en "færdigudviklet ide". Betyder det at du faktisk har en komplet beskrivelse af hvad sitet skal kunne og hvordan det ca skal se ud?

I oevrigt tror jeg ikke du skal bruge en maks pris, men der i mod en anslaaet pris for udviklingen, for du skal alligevel bruge mange flere penge end hvad det koster at lave den foerste version af siden.

Dels fordi du under udviklingen af foerste version, og naar de foerste brugere kommer online, faa en masse ideer/feedback til ting som ogsaa skal laves. Og saa ville det vaere dumt ikke at have pengene til dem. Dels er der vel loebende driftudgifter til loen,reklamer salg og lignende som du ogsaa skal have penge til at daekke.

Qr-marketing med mobil optimerede hjemmesider.

Fra London
Tilmeldt 20. May 10
Indlæg ialt: 31
Skrevet kl. 19:45

Det er umuligt at komme med en "cirka" pris på dette projekt da der er mange faktorer der mangler. Skal brugeren kunne oprette profilbilleder, skal brugeren ha sin egen profilside, hvilke muligheder har en oprettet bruger? etc. etc. etc.

Umiddelbart vil jeg skyde på dette projekt ikke kan lanceres for under 100,000 efter hvad du blot skriver der.

- Nicholas Van Sant | Blabladesign

Fra Hellerup
Tilmeldt 11. Apr 06
Indlæg ialt: 3722
Fra  CloudSprout Skrevet kl. 20:06

Hej Innovator

Som andre også skriver er meget svært, at sige noget om.

Problemet er at man aldrig ved, hvor meget der skal til for at vinde et marked. Samtidigt afhænger den løsning du får ud af et samarbejde med et webbureau, både af dig og bureauet.

Det bedste råd jeg kan give der er sådan set, at regne baglæns. Du tager f.eks. tag det forventede overskud plus virksomhedensværdi efter noget tid (f.eks. et eller to år) og så find en rimelig procent sats F.eks. hvis du efter 2 år regner med at kunne sælge virksomheden for 2 millioner og har haft et overskud på 500 K.
Så er det ikke urimeligt, at afsætte 10 %, altså 250.000 kr til investering i website (det antages at websitet er de primærer forretningsaktiv)

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)