Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Køb af Frisør salon, hvor meget må sådan en koste????

Side 2 ud af 2 (19 indlæg)
Tilmeldt 30. Oct 09
Indlæg ialt: 5361
Skrevet kl. 11:21
Hvor mange stjerner giver du? :

I hvilken by ligger forretningen?

Ud fra de tal du oplyser, der er det ikke en urimelig pris, men omsætningen er hellere ikke højere eller lavere end den bør være.

Din risiko, selvom den er mindre da hun fortsætter nogle dage om ugen, er at hun har en stærk tilknytning til kunderne. Du er nødt til at se hvor meget af omsætningen hun er ansvarlig for.

Varelageret virker urimeligt stort i forhold til at det er 2 frisører der er der, der må kunne forhandles på dette med op til 50%. Og er det kurrante varer? altså noget der kan sælges?

Sæt prisen på varelageret til de billigste priser på nettet og divider med 2 og så derudover 10% under, så rammer du ikke helt ved siden af værdien, hvis det er gængse varer. Så hvis en vare står til 100 på nettet, så er regnestykket 100/2= 50 - 10%= 45,00

Køb ren argan olie her

Fra Kolding
Tilmeldt 4. May 10
Indlæg ialt: 284
Skrevet kl. 11:32

En revisor skal være kritisk og rådgive dig bedst muligt. Man kan hurtigt blive forblændet af at man lige kan sparer lidt der og her og at 340.000 er gode penge.

MEN - man skal altid overveje om man virkelig kan overskue at f.eks. gøre rent efter en hel dag i salonen. Rengøringspriserne er efterhånden så lave og rengøringsfirmaer underbyder hinanden.

Det samme med f.eks. regnskab, vinduespudsning, hjemmeside osv osv... Mange selvstændige inkl. mig selv påtager sig for mange opgaver udover ens kerne områder, hvor man er eksperten.

Altså fokusere på at yde kunderne god service, klippe deres hår m.m. og lad andre eksperter ordne rengøring, regnskab m.m. Du slider dig selv op på at være blæksprutte og lige pludseligt er det hele ikke så rosenrødt.

Jeg har mange gange siddet med regnskab kl. 01.00 om natten og lavet fejl, fordi jeg hader det og trækker den til sidste øjeblik. Så tager det ligedobbelt så lang tid.

Så mit råd er at fokusere på at tjene 500.000 om året og gøre det du er god til. Der er masser der vil gøre rent, lave regnskab m.m. og som er bedre til det, fordi det er deres område :-)

Prisen lyder fornuftig hvis regnskabet passer. (Jeg er ikke i frisørbranchen så det er kun inde i mit hoved det klinger ok)

Held og lykke med det

Kim

Tilmeldt 21. May 10
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 11:32

Den ligger i Randers.

Og ja hun har en tilknytning til kunderne, men da hun bliver nogle dage om ugen og skubber kunderne stille og roligt over til mig, synes jeg det lyder meget fornuftigt, det ville være helt anderledes hvis hun ville et andet sted hend og arbejde.

Ang varelageret så er der ikke ukurrente varer, det hele er nye salgsvare og behandlingsprodukter (uåbnet).

Hun virker meget fast på hendes priser, og er ikke umidlbart til at forhandle med.

Tilmeldt 30. Oct 09
Skrevet kl. 11:35

Frisør3:

Den ligger i Randers.

Og ja hun har en tilknytning til kunderne, men da hun bliver nogle dage om ugen og skubber kunderne stille og roligt over til mig, synes jeg det lyder meget fornuftigt, det ville være helt anderledes hvis hun ville et andet sted hend og arbejde.

Ang varelageret så er der ikke ukurrente varer, det hele er nye salgsvare og behandlingsprodukter (uåbnet).

Hun virker meget fast på hendes priser, og er ikke umidlbart til at forhandle med.

Når du har det som du har det, så skal du følge din mavefornemmelse. Siger den ok, så spring ud i det, skulle det gå galt kan den altid sælges igen og hvis du er frisør og dygtig med et netværk, så har du altid mulighed for at betale resten af hvis det skulle gå galt.

Kom igang...Smile

Køb ren argan olie her

Tilmeldt 21. May 10
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 11:38

Jeg har en rigtig god mavefornemmelse, men når jeg hører nogen sige at det måske er for dyrt bakker jeg lige lidt, er bange for at de kommer og siger bagefter... hvad sagde jeg...

Tilmeldt 30. Oct 09
Skrevet kl. 11:58

Frisør3:
Jeg har en rigtig god mavefornemmelse, men når jeg hører nogen sige at det måske er for dyrt bakker jeg lige lidt, er bange for at de kommer og siger bagefter... hvad sagde jeg...

Det vil der oftest være, men det kan du ikke tage dig af. Hvis du selv skal lave en ny salon koster det også en del. Inden du beslutter dig, så bed om at få tallene for omsætningen i 2010. Elgaard har moderniseret sine butikker i Randers, og der kan derfor være en hvis tilstrøming til hans nye koncept med ingen tidsbestilling.

Alternativt kan du gøre købsprisen afhængig af om omsætningen vedligeholdes, alternativt lokke med 10% mere hvis det viser sig at holde stik..

Køb ren argan olie her

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 12:06

Hej Frisør3

Jeg har lige læst indlæggene her i tråden.

Jeg vil anbefale dig at tage kontakt til en revisor, som kan efterprøve grundlaget for sidste regnskabsår og de realiserede tal.

Herudover få opstillet et budget for minimum 12 måneder ud fra dine forudsætninger, herunder ikke mindst hvilke krav der er til udtræk til dine private omkostninger m.v.

Når disse tal er blevet gennemgået og fundet i orden, så kan det vurderes endelig, hvorvidt den anførte købspris kan accepteres eller der skal gives et tilbud.

Hilsen

Tonny

Fra Herning
Tilmeldt 8. Dec 09
Indlæg ialt: 585
Skrevet kl. 13:07
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

hej Frisør.

Jeg har lidt viden om netop dette emne, idet jeg selv har været gift med en selvstændig frisør i 13 år og dels har jeg for få år siden været vurderingsmand for BRF kredit.

Mit råd til dig skal være følgende:

Det du må betale for ved en overdragelse er følgende:

Værdien af:

Varelager, Inventar, salonens beliggenhed og et meget lille beløb for den godeill der evt. følger med medarbejderen som du kan overtage.

Men du skal være opmærksom på at assistenten kun har 1 måneds opsigelse og kan starte salon i nærheden og tage alle sine kunder med sig. Den nuværende indehavers kunder kan du ikke forvente at overtage derfor må du ikke betale for godwill i den forbindelse.

Det du skal sammenligne med er hvad vil det koste dig hvis du skulle leje et tilsvarende lokale på samme strøg, nyt inventar og varelager?

Hvis den salon du vil købe har et unikt og indarbejdet navn kan dette evt. have en værdi som så også er en del af den goodwill du må betale for, men aldrig betale for hendes kunder.

Kunder følger den enkelte frisør ikke butikken.

Hvis navnet er den nuværende ejers: f.eks. salon Karin eller lign skal du ikke betale goodwill for navnet.

Du bør også overveje om inventaret er noget du vil beholde de næste par år eller om du alligevel vil udskifte dette hurtigst muligt. Hvis du alligevel vil skifte inventaret ud skal du ikke betale ret meget for det.

Beliggenhed, Beliggenhed og Beliggenhed er absolut det vigtigste og hermed også hvilket kunde grundlag er der for salonen?

Håber mit svar kan give dig lidt inspiration.

hvis jeg ser salonen og beliggenhed, vil jeg kunne give dig et meget mere konkret svar.

De bedste hilsener

Anders Mikkelsen

Nr1

Fra Herning
Tilmeldt 8. Dec 09
Indlæg ialt: 585
Skrevet kl. 13:15

Hej Frisør.

jeg sprang bare lige ind i tråden uden at have læst alle indlæggene.Nu hvor jeg har læst de andre indlæg, kan jeg se at salonen ligger i Randers. Det er jo interessant, idet jeg har været vurderingsmand netop i Randers og bor kun 16 km. fra Randers. Så hvis du har lyst kikker jeg gerne på salonen og regnskaberne og kan så meget bedre råde dig med hensyn til om prisen er OK.

Hvis salonen ligger på et godt strøg i Randers vil jeg bestemt ikke udelukke at prisen er Ok.

Du må meget gerne sende mig en mail eller ringe til mig, så kan vi aftale nærmere, hvis altså du har lyst til det?

Http://Nr1-okonomikontoret.dk

am@Nr1-okonomikontoret.dk

tlf. 20848486 / 20848737

De bedste hilsener

Anders mikkelsen

Nr1

Side 2 ud af 2 (19 indlæg)