I hvilken by ligger forretningen? Ud fra de tal du oplyser, der er det ikke en urimelig pris, men omsætningen er hellere ikke højere eller lavere end den bør være. Din risiko, selvom den er mindre da hun fortsætter nogle dage om ugen, er at hun har en stærk tilknytning til kunderne. Du er nødt til at se hvor meget af omsætningen hun er ansvarlig for. Varelageret virker urimeligt stort i forhold til at det er 2 frisører der er der, der må kunne forhandles på dette med op til 50%. Og er det kurrante varer? altså noget der kan sælges? Sæt prisen på varelageret til de billigste priser på nettet og divider med 2 og så derudover 10% under, så rammer du ikke helt ved siden af værdien, hvis det er gængse varer. Så hvis en vare står til 100 på nettet, så er regnestykket 100/2= 50 - 10%= 45,00
|
En revisor skal være kritisk og rådgive dig bedst muligt. Man kan hurtigt blive forblændet af at man lige kan sparer lidt der og her og at 340.000 er gode penge.
MEN - man skal altid overveje om man virkelig kan overskue at f.eks. gøre rent efter en hel dag i salonen. Rengøringspriserne er efterhånden så lave og rengøringsfirmaer underbyder hinanden.
Det samme med f.eks. regnskab, vinduespudsning, hjemmeside osv osv... Mange selvstændige inkl. mig selv påtager sig for mange opgaver udover ens kerne områder, hvor man er eksperten.
Altså fokusere på at yde kunderne god service, klippe deres hår m.m. og lad andre eksperter ordne rengøring, regnskab m.m. Du slider dig selv op på at være blæksprutte og lige pludseligt er det hele ikke så rosenrødt.
Jeg har mange gange siddet med regnskab kl. 01.00 om natten og lavet fejl, fordi jeg hader det og trækker den til sidste øjeblik. Så tager det ligedobbelt så lang tid.
Så mit råd er at fokusere på at tjene 500.000 om året og gøre det du er god til. Der er masser der vil gøre rent, lave regnskab m.m. og som er bedre til det, fordi det er deres område :-)
Prisen lyder fornuftig hvis regnskabet passer. (Jeg er ikke i frisørbranchen så det er kun inde i mit hoved det klinger ok)
Held og lykke med det
Kim