Ja det kommer selvfølgelig lidt an på hvordan man ser på det... Med iværksætter-briller så var den butik en kæmpe fiasko, men det er naturligvis en personlig success jeg er kommet videre i. Et af de andre problemer efter sådan en tur, er man har en masse kreditore, hvor alle skal have et afdrag hver månede. Det er alt andet lige nemmere at skylde 300.000 væk til 1 kreditor end 6 :-).
Naturligvis forsøgte jeg at få banken til at samle det hele, men de fleste kan nok gætte svaret...
Efter min mening er sådanne historier mindst lige så relevante som success historierne
De kolde fakta er at halvdelen af nye virksomheder lukker igen, og min personlige erfaring fra de mennesker jeg har hjulpet, er at deres historie ligner din til forveksling.
Derfor er det så lækkert at høre historier som disse fra mennesker vi kender lidt gennem indlæggene på Amino som vi alle er en del af, - for så kunne det ske at man midt i sit iværksættermod kunne tænke tanken, at man måske lige skulle få lavet det budget, set ud fra forretningssynspunkt mere en blærerøvseffekten med direktørtitlen på visitkortet
Hvor mange af de virksomheder der lukker, kunne ikke været blevet til stor lykke, hvis ikke de dyre lærepenge tømte kontoen. Så hatten af for Casper, - din historie kan gøre Maersk2 en realitet. Det kan man aldrig vide. Så selvfølgelig er det relevant, - det er virkeligheden altid.
Derfor er det så lækkert at høre historier som disse fra mennesker vi kender lidt gennem indlæggene på Amino som vi alle er en del af, - for så kunne det ske at man midt i sit iværksættermod kunne tænke tanken, at man måske lige skulle få lavet det budget, set ud fra forretningssynspunkt mere en blærerøvseffekten med direktørtitlen på visitkortet
Det er også derfor at jeg lidt trækker på smilebåndet, når en der er ved at starte op, skal høre om de kan trække den eller den mobil fra......Og gerne de smarteste som der findes. Istedet for at finde ud af marked, skaffe kunder osv.....
Til emnet
Det er en flot historie, som desværre ikke er unik. Men det er jo det vi iværksættere gør, vi får en ide og fører den ud. Og hellere have prøvet, end at sidde som 60 årrig, slidt ned af dårlige jobs og fortrydde at man ikke forsøgte.
Hatten af for din ærlighed, som du jo altid viser, men av for den :S
Men vi kender vel alle til projekter, handler, produktioner eller andet, som ik er gået helt, som det var planlagt... Men fejlene giver erfaring, som man jo så kan bruge senere i livet. Måske dyrtkøbt erfaring, men ofte også erfaring, som man aldrig ville kunne læse sig til...
Ærlig og meget givende artikel. Jeg har flere gange oplevet med andre, at det er først når de melder helt klart og offentligt ud omkring deres nedture, at de virkeligt er på vej mod toppen igen. Jeg håber, at det også har været en god proces for dig at skrive den.
Stor fornøjelse at læse - omend det selvfølgelig er tragisk at det skulle gå sådan. Jeg kom næsten til at skylde det samme væk, da jeg tog en uddannelse, og for dig har det jo også været en uddannelse, så der står vi lige :-)
Tommy, du kom mig i forkøbet med prisen for en uddannelse - jeg tænkte samme tanke.
Kigger man snævert er mine 7 år på SU sgu også dyre lærepenge sammenlignet med f.eks. en læreplads og efterfølgende job eller for den sags skyld et rengøringsjob
Super godt og ærligt indlæg, Casper. Det er vist en rigtig klassiker...