Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Fattig men sexet - Berlin

Side 2 ud af 5 (43 indlæg)
Fra Århus
Tilmeldt 18. Dec 09
Indlæg ialt: 214
Fra  Zen Dojo Skrevet kl. 02:17
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 3,0 stjerner givet af 2 person

Hej Thomas!

Synes det er super, at du tager initiativ til at begå dig ud i sådan et felt som podcast. Nu har jeg mødt dig en enkelt gang og du er en meget flink fyr, men altså.. Dine podcast er generelt meget kedelige og virker en smule useriøst (hentyder til de berliner joks der bliver fyret af). Jeg ved ikke om det er din stemme eller accent, som gør det hele sådan meget deprimerende eller om det er de steder du filmer. Selve kvaliteten af dit indhold er måske heller ikke i top. Du må gerne overveje en gennemtænkt tale inden du begynder at filme. Altså jeg ved at du prøver på at være spontan ligesom Martin Thorborg, men du skal vide at han har mange års erfaring og har derfor nemmere ved at sige noget der kommer lige fra hoften.

Jeg kan godt forstå din tanke og det hele, men tænk dig nu lige om inden du begynder med at brande dig selv.

Bedste hilsen

Jimmy Wington Le

PS. Grunden til jeg ser Thorborg.tv er fordi jeg bliver underholdt af den måde Martin Thorborg taler på og de guldkorn han deler ud. To super vigtige elementer. :-)

Tilmeldt 22. Apr 10
Indlæg ialt: 1708
Skrevet kl. 02:56
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 2 person

Thomas De Oliveira:
Til jer andre i starten af tråden, er jeg da ked af at i ikke fik noget ud af videoen. Jeg har ellers brugt meget tid på at prøve at få nogen tal frem som for eksempel Berlins gæld og arbejdsløshed, men samtidig vise kulturen. Jeg kommer sikkert til Berlin igen, om det så er om 2 5 eller 10 år, må jeg lave en bedre video. 

Jeg er personligt bedøvende ligeglad med hvad dine intentioner har været og muligheden for at du bliver bedre til "håndværket" over de næste år.... Fakta er at det her er et iværksætter forum. Så videoen hører ganske enkelt ikke til herinde.... Til nøds kunne den gå under "cafe og hygge" - men det bliver den altså ikke mere relevant af.

Bottom line er at man bare måbende kan se til, mens du fylder debatten med den ene ævletråd efter den anden.... Sorry - det er ikke for at bide hovedet af dig. Men det her er nu engang et forum primært for voksne mennesker og specifikt for iværksættere.... Den video hører bare ikke hjemme på sådan et forum. Den hører til på din private blog eller til næste forældremøde på skolen.

Men jo, du fortjener da ros for at forsøge dig med at lave en videoblog....og dit Løkke-interview er intet mindre end et scoop. Men sålænge din videoblog i den grad er irrelevant i en iværksætterkontekst er det bare det forkerte sted, du kører den....upåagtet hvor god den end er og hvor dejligt det er at se en ung dreng tage favntag med sådan et ambitiøst projekt.

Så se at få smidt den videoblog over et sted hvor den hører hjemme - så vi kan få lov til at ævle iværksætteri i fred Geeked

Arbejder på at udvikle Danmarks bedste Klima-Portal, som naturligvis kører DoFollow ;)

Vil du være med?

Fra Allerød
Tilmeldt 28. Mar 05
Indlæg ialt: 3352
Fra  MediaMouse ApS - Trykkeri Skrevet kl. 09:58
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Thomas,

Jeg gider ikke at kommenterer indholdet af din video, da der ikke er noget konkret iværksætter-indhold.

MEN, jeg har fandenme dyb respekt for at du i det hele taget gør det som du gør.
Da jeg var 14 år havde jeg en lille demo-gruppe hvor vi kodede demoer til Amiga computerne - og jeg begik en byge af, set i bakspejlet, åndsvage barnlige ugennemtænke ting simpelthen fordi jeg ingen erfaring havde. Og dengang var Internettet slet ikke Internettet endnu og det var derfor ekstremt begrænset hvad man som teenager, med en drøm om at starte virksomheder, kunne finde af information og inspiration.

Så kør videre som du gør - det er på den måde at du kan blive klogere og få en masse erfaring. Erfaring og held er to af de vigtigste faktorer for success inden for iværksætteri. Og erfaringen får du bl.a. herigennem Amino og med alle de hug og skulderklap du får af brugerne herinde.

Jeg vil så også tilføje at det er tydeligt at du er ultra inspireret af Thorborg. Og det er der ikke noget som helst i vejen med, jeg tror en overvejende stor del af os amino'er er inspireret af ham i større eller mindre grad (også dem som ikke vil stå ved det). Du er stadig meget ung, men jeg syntes du stille og roligt bør finde din egen stil som er lidt mindre Thorborg-agtig, for det skinner igennem at det ikke helt er din egen personlighed. Men hav tålmodighed og vær lydhør over for de input du får, så skal det nok komme stille og roligt.

Så kører du bare løs med dine video, prøv blot at få noget mere iværksætter-kød med i og så lyt, lær og tænk over de reaktioner du får på baggrund af dine videoer og indlæg - det er dér du får din erfaring Geeked.

/Jesper

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 10:20

Dyrebilen.dk:

Rolig nu.

Thomas har Thorborg-syndromet, og sålænge der kastes stjerne efter Martin, så må i det mindste forsøget på personlig branding dryppe stjerner af på Thomas.

Vi har jo elle sammen forskellige forudsætninger (og nogen endda bagtanker) på Amino, og hvis ikke man på et begynderforum kan være begynder, - hvor så?

Jeg kan bidrage med, at jeg (som har hentet mit indkomme ved egen opfindsomhed gennem snart 35 år) bestemt ikke er imponeret over afstanden mellem snapsene herinde, - så lad det være op til betragteren at afgøre hvad der kan hentes af værdi i en tråd.

Jeg bliver glad i låget, når jeg ser Thomas forsøge sig, - så Thomas har herved min tilladelse til at lave de indlæg han finder for godt..

Så kan i andre daffe ud og se professionelle ud på den iværksætteragtige måde, - mig snyder i ikke alligevel.

Jeg læser jeres indlæg alligevel, fordi ethvert menneske kan bidrage. Nogen kan finde rav, andre kan ikke.

Michael

Jeg er helt enig med dig Michael. Det er rart at se at der er nogen der tør forsøge sig, i stedet for at sidde på deres flade røv og brokke sig over alt muligtBig Smile

Hvad vil man helst se tilbage på når man bliver gammel? Om man har udnyttet de chancer man har fået, eller at det hele har været noget lort, fordi man aldrig kom væk fra sofaen.

@Thomas, keep it going, og hvis du en dag skal bruge noget info i eller om Tyskland så sig til, jeg bor der trods alt Big Smile

Kim

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 10:23
Gennemsnit 2,7 stjerner givet af 3 person

Jeg er forholdsvis ny her på amino og må indrømme at det er tråde som denne der gør, jeg ikke har lyst til at være en del af amino. Jeg er dybt chokeret over jargonen herinde, og jo mere jeg læser, jo mere forarget bliver jeg over, hvor snævre, vrede og usympatiske nogle iværksættere er. Jeg har læst en del tråde, hvor jeg har fået den følelse, men nu er jeg nødt til at få luft for det. 

For det første: man kan godt skrive konstruktiv kritik herinde, så man ikke tager modet fra folk. Her tænker jeg blandt andet på hvad Fama har skrevet i denne tråd. Hvad får du ud af at skrive at den video ikke hører til på amino? Så vidt jeg kan se er det folk som dig, der gør det til en "ævletråd" i og med du absolut må svare på en meget ukonstruktiv måde og samtidig tage gejsten ud af en ung iværksætter. Der er ikke nogen der siger at man skal besvare tråden og at han ligefrem fylder debatten - det ved jeg nu ikke....

For det andet: Der er ikke nogen grund til at "gøre grin med folk" herinde. Det er IKKE ok. 

Til slut: at videoblogge er ligeså meget iværksætteri som alt andet - det er et produkt, man skal sælge og markedsføre, og nogen tjener endda penge på det. Ligesom når man blogger. Så lad nu være med at være så "snobbede" og kom ind i kampen - der skal sku være plads til os alle!!!!!

VH

Tilmeldt 22. Apr 10
Indlæg ialt: 1708
Skrevet kl. 11:03
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

CBSH:
Hvad får du ud af at skrive at den video ikke hører til på amino?

Ja hvis Thomas tager kritikken til sig får jeg forhåbentligt et bedre Amino ud af det ;)

Men lad mig vende den om og spørge: Hvad får du, som iværksætter, ud af videoen?

Pointen er at det her er et iværksætterforum - det er ikke "bare" et generelt forum. Folk kommer herind for at dele erfaringer og viden som er relevant for iværksættere. Personligt nyder jeg stor nytte af alle trådene omkring regnskab og administration. Andre får måske mere ud af andre tråde.

Der skal naturligvis være plads til lidt sjov og ballade....og et enkelt fejlplaceret indlæg i ny og næ skader ingen. Men min anke er bare at det mere er reglen end undtagelsen, at Thomas opretter irrelevante indlæg - skal jeg sætte tingene på spidsen mangler jeg stadigvæk at se en tråd, oprettet af Thomas, som har bare skyggen af praktisk værdi for mig eller andre iværksættere.

Men lad mig igen understrege at jeg synes det er fint, at Thomas laver sine videoer og jeg synes han gør det godt. Jeg mener bare ikke Amino er stedet, hvor han skal gøre det. Men okay, jeg kan forstå der er bred enighed om at det er helt fint at bruge Amino til sådanne ting, upåagtet at de er totalt irrelevante. Det må jeg jo så tage til efterretning og overveje min egen brug af forumet, hvis det er standarten man vælger at følge.

Jeg synes så bare det er en skam, da jeg mener det gør Amino mindre værdifuldt for iværksættere....men som sagt, det er jo bare min mening.

Så lad mig gøre en lang historie kort. Hvad er det helt præcist I mener man, som iværksætter, får ud af Thomases video? Det svar har jeg endnu ikke set nogen besvare herinde, på trods af folk er så ivrige for at forsvare videoens tilstedeværelse på Amino.

P.S. Ang. "tonen" så er det altså ikke noget jeg kan tage mig af. Som sagt er størstedelen af brugerne voksne mennesker og emnet er virksomhedsdrift og iværksætteri - der siger man altså tingene lige ud.

Thomas har valgt at bevæge sig herind, så må han også acceptere at han bliver behandlet som alle andre.... Hvilket i øvrigt også er mit indtryk at han gør - Thomas er da ihvertfald ikke blandt dem, der beklager sig over tonen.

Arbejder på at udvikle Danmarks bedste Klima-Portal, som naturligvis kører DoFollow ;)

Vil du være med?

Tilmeldt 30. Oct 09
Indlæg ialt: 5361
Skrevet kl. 11:24

MediaHuset:

Er det ikke et iværksætterforum ?

Ligner en hyggetur med 9 klasse..

Kom igen

mediaHuset

Velkommen tilbage Mikkel Smile

Køb ren argan olie her

Tilmeldt 10. Aug 08
Indlæg ialt: 979
Skrevet kl. 12:04

Fama:

Så lad mig gøre en lang historie kort. Hvad er det helt præcist I mener man, som iværksætter, får ud af Thomases video? Det svar har jeg endnu ikke set nogen besvare herinde, på trods af folk er så ivrige for at forsvare videoens tilstedeværelse på Amino.

Jeg kan jo kun svare for mig selv, men det jeg præcist får ud af det, er at jeg kan se hvorledes de forskellige podcast bliver modtaget. Jeg har lært at unge mennesker der har haft adgang til computere og Google og derved praktisk taget adgang til al oplysning i verden, stadig kan forføres.

Hvis vi snakker om at ævle så tager Thorborg den suveræne 1.ste plads, men han får 5 stjerner. Det er endda guldkorn han deler ud af, uha da da. Når jeg skriver dét, så er jeg en gammel sur indebrændt mand der ikke under andre deres succes. Så kan jeg lære det, kan jeg.

Når Thomas ævler om Berlin, så fortæller han hvad han har på hjerte og hvad der optager ham. Det gør Thorborg også, - men til forskel fra Thomas så har Thorborg penge. Det gør Thorborgs udsagn geniale? og Thomas´s latterlige?

Det er lige præcis det set of mind - der gør en "Stein Bagger" mulig. At tillægge andre en værdi der ikke eksisterer, - alene ved brandingeffekten. Det har advokater, læger, revisorer og bankdirektører levet fedt på, og vidste man ikke bedre skulle man tro det var slut, når det nu er så nemt at få tredjepartsoplysninger. 

I mit forretningsperspektiv har jeg så lært at jeg kan komme af med mit restlager af Frontpage, hvis jeg betaler Mikkel deMib for at sige det er godt for SEO.

Det havde jeg simpelthen ikke troet var muligt (!) Jeg havde troet, at den meget lette adgang til informationerne gav større indsigt, og at tornadoer poppende op af plastflasker hørte fortiden til.

Derfor bliver jeg glad i låget, for så kan jeg som dinosaur være med lidt endnu. Flere tyske hausfrau i stilethæle der perifært berører et armatur der afkalkes og skinner om kap med solen, - det er bare om at komme i kælderen og støve 16mm filmene af, - de skal bare være konvertible med Iphone.

Michael

Som ikke har noget imod Thorborg eller deMib eller nogen andre, for den sags skyld.

Fra København
Tilmeldt 13. Feb 10
Indlæg ialt: 3636
Fra  My-phoneshop.dk Skrevet kl. 12:14

Lagersalg123 - JEN:

Velkommen tilbage Mikkel Smile

Men nu i en ny og hårdere udgave Big Smile

Jeg havde heller ikke ventet at hverken Preben eller Mikkel ville droppe fuldstændig. Når man først er hooked på Amino, er der ingen vej tilbage.. Du kan ikke en gang tage en "kold Tyrker". Du kan prøve, men det virker ikke.

Mobiltelefoner, mobiltilbehør, mobilreparation: https://www.my-phoneshop.dk

Fra København
Tilmeldt 28. Dec 09
Indlæg ialt: 1827
Fra  TDOmedia Skrevet kl. 12:42

Fama:
Men min anke er bare at det mere er reglen end undtagelsen, at Thomas opretter irrelevante indlæg - skal jeg sætte tingene på spidsen mangler jeg stadigvæk at se en tråd, oprettet af Thomas, som har bare skyggen af praktisk værdi for mig eller andre iværksættere.

Jeg mener dette video indlæg er meget relevant for iværksættere, og særligt de unge, som der kommer flere og flere af på Amino. 

Side 2 ud af 5 (43 indlæg)