Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kan man bruge ens personlige indkomst til at dække erhvervsudgifterne?

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Fra København S
Tilmeldt 9. May 10
Indlæg ialt: 129
Skrevet kl. 10:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino'er! Smile

Er førstegangs-iværksætter, så jeg er helt ny indenfor start af virksomhed, men har lige et spørgsmål.

Har lige opstartet en virksomhed, men har ingen kunder endnu, dvs. der er ingen omsætning pt.. Undrer mig så over, om jeg kan bruge min personlige indkomst til at dække virksomhedens udgifter, såsom telefoni, revisor osv., og fratrække momsen af udgifterne hvert kvartal?

Håber I kan hjælpe mig Smile

Mvh.

Kim

Fra Hong Kong
Tilmeldt 6. May 08
Indlæg ialt: 675
Skrevet kl. 10:42

hvis du er moms reg. kan du selvfølgelig.

Dine private penge du inskyde penge i firmaet
betragter du som et lån

Det er meget normalt at inberette negativ moms første gang,
så får du moms penge tilbage fra skat istedet for at betale

Altid lidt længere fremme..... helt præcist 6 timer ;-)

Fra Hobro
Tilmeldt 17. May 10
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 11:05

Når du betaler dine erhvervsmæssige udgifter med private penge, indskyder du penge i virksomheden. At det bliver betragtet som et lån, ville jeg nu ikke kalde det. Det styrker egenkapitalen, da der vil være negativ konsolidering pga. underskudet = der kommer ingen penge ind fra salg, men du indskyder penge. (Ved det er formuleret lidt kringlet).

SKAT accepterer op til 3 års underskud - du må bare ikke kalde det for en hobbyvirksomhed hvis SKAT spørger. (Skat nægter fradrag for underskud hvis der er tale om en hobbyvirksomhed)

Pas på hvilke udgifter du trækker fra. Det må ikke afspejle at du bare vælger at afholde private udgifter i virksomheden, for at styrke underskuddet - det kan give en forholdsvis fornuftig skatte fordel + give mange penge tilbage i moms. 

Fra København S
Tilmeldt 9. May 10
Skrevet kl. 11:08

Hej Jack.

Tak for dit præcise svar Smile

Det hjalp mig...men har så endnu et spørgsmål...har ingen forstand på at lave regnskab eller bogføre...er det nemt at sætte sig ind i det eller kan det bedre betale sig at overlade det til en revisor?

Er nemlig bange for at jeg gør noget forkert, og det medfører bøder og ekstra gebyrer.

Fra Herning
Tilmeldt 8. Dec 09
Indlæg ialt: 585
Skrevet kl. 11:15

Hej Kim.

Hvis du ingen forstand har på regnskab, vil jeg anbefale dig at bruge en freelance bogholder. Det er billigere end at bruge en revisor. Og en kompetent bogholder kan også lave dit skatteregnskab for dig, og indberette moms og skat.

Vi bruger for eksempel at instruere vore kunder i hvordan de selv kan fakturere og indtaste bilagene, og så laver vi konto afstemninger, moms og skat og dit regnskab ved årsafslutning.

Vi har kunder over hele landet og kører det online, vores time pris er kr. 250,- pr. time ved bogføring og ved rådgivning tager vi kr. 600,- pr. time.

Du er velkommen til at kontakte os hvis det kunne have interesse, alternativt kan du også udbyde det på amino freelancer.

De bedste hilsner

Anders Mikkelsen

Nr1

Fra København S
Tilmeldt 9. May 10
Skrevet kl. 17:51

Hej Anders.

Det lyder meget fornuftigt. Det kan jeg lige prøve at tænke over.

Vender lige tilbage til dig, hvis det har interesse.

Fortsat god pinse Smile

Mvh.

Kim

Fra Hvidovre
Tilmeldt 9. Apr 10
Indlæg ialt: 28
Skrevet kl. 16:25

god tråd, med råd, jeg kunne lide :-)

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)