Nu har jeg ledt efter tråde herinde, som evt. kunne give mig et svar på mine spørgsmål - men det er desværre ikke lykkes mig.. Jeg arbejder i øjeblikket på at starte en webshop, hvor jeg køber varer fra moms registerede virksomheder, og sælger videre til private! Jeg er MEGET i tvivl om jeg skal have et CVR nr. og dermed også lade mig momsregistere.. Selvom jeg tror det bliver svært, fordi det er en hobbyvirksomhed (her i starten i hvert fald, så SKAT går nok ikke med til en momsregistering)! MEN, når jeg nu ikke har noget CVR nr., hvordan dælen gør jeg så? Jeg læser flere steder, at der på fakturaerne skal stå CVR nr. osv.. Hvordan gør jeg ren regnskabsmæssigt? (jeg skal vel have styr på alle udgifter og indtægter alligevel?) Skal udgifter og indtægter skrives på i min private selvangivelse eller hvordan? (Hvad kan jeg trække fra, hvis jeg overhovedet kan trække noget fra?) Er der nogen der ved, om man kan få en kontakt person ved SKAT, selvom man ikke lader sig registere? Og er de 50.000 kr. i øvrigt overskud eller ren salg? Jeg har forsøgt at lave et driftsbudget, som egentlig viser, at der skal en del ordrer igennem for at kunne få det hele til at hænge sammen.. Har regnet med et gennemsnitskøb på 300 kr. og det viser sig, at jeg gerne skulle tjene over 80.000 kr. om året, for at kunne få dækket alle udgifter.. Kan det virkelig passe?? Jeg synes det lyder helt vildt......... Måske skal den her drøm stoppe før den er begyndt? Eller også skal jeg bare gå i seng og kigge på det hele i morgen tidlig med friske øjne! Tak for jeres tålmodighed og svar.. Venlig hilsen Suzan |
Med hensyn til om du skal momsregistrere kan du læse mere her:
http://ivaekst.dk/vaekst/0/0/4/2/skal-min-virksomhed-momsregistreres
Udgangspunktet er at lige så snart du har en forventning om at din årlige omsætning (salget IKKE overskud) er over 50.000 kr. SKAL du momsregistrere dig.
Held og lykke.