Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kan jeg sige mit fritidsjob op uden videre? (Rødvin for det bedste svar)

Side 1 ud af 2 (15 indlæg)
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 17:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Kære Amino'er. Jeg har brug for jeres hjælp!

Den korte version: Jeg sagde mit fritidsjob som Office Supporter op d. 2/5/10 (dvs. snart en måned siden). Hvor lang tid kan min opsigelsesvarsel maksimum være?

Den lange version: Jeg er kommet i den fantastiske situation, at jeg efterhånden kan fokusere mere og mere på mit eget lille firma. Der er simpelthen ingen grund til, at jeg også skal have et almindeligt fritidsjob længere. Jeg har ydermere fået et kontor tilbudt i et kontorfællesskab, som jeg skal starte i d. 1 juni (om 10 dage). Derfor har jeg sagt mit almindelige fritidsjob op (jeg har smidt kontrakten væk - så allerede der er jeg en idiot på skøjter), det gjorde jeg i starten af maj (18 dage siden).

Jeg har hele tiden regnet med at jeg havde en måneds opsigelse - dette blev jeg (så vidt jeg ved..) også enig med min chef om, da jeg sagde op mundtligt. Nu påstår hun dog, at jeg har en opsigelsesfrist på indeværende måned + en måned, hvilket pludselig fucker samtlige af mine andre planer op. Jeg er i PANIK, for jeg har sgu glædet mig til at kunne springe ud som iværksætter med eget kontor, samme tid med at jeg får læseferie fra handelsskolen.

Der er rødvin på højkant til den, der kan finde noget relevant og gavnligt på tekst, for jeg GIDER ikke det fritidsjob mere.. :)

God dag ! (har fået at vide, at jeg ikke må sige fortsat.. Hvis folk nu har haft en dårlig dag)

Simon Tørring // 60 47 25 52

Fra Århus
Tilmeldt 18. Feb 06
Indlæg ialt: 4322
Skrevet kl. 17:35

Hej Simon

Ifølge funktionærloven siger du op med en måneds varsel, til udgangen af en måned. Så hvis du siger op i starten af maj, så passer det med at du har sidste arbejdsdag i slutningen af juni.

Så jeg vil formode at din chef har ret, men nu skriver du ikke nærmere om under hvilke vilkår du er ansat.

Du kan læse mere om det i funktionærloven - § 2

Safeticket - Dit enkle og fleksible billetsystem.

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 17:38

åh nej... Men tusind tak for svaret, jeg ser om der kommer flere inputs. Ellers ryger der et eller andet afsted til dig. Tak for linket.

Fra Århus
Tilmeldt 18. Feb 06
Indlæg ialt: 4322
Skrevet kl. 17:39

Hvis du arbejder under 8 timer om ugen gælder funktionærloven forøvrigt ikke for dig, og så vil jeg (uden at lægge hovedet på blokken!) mene at du kan sige op med dags varsel.

Men det ville da helt klart være et hit om du havde en kopi af din kontrakt hvor der ganske givet er aftalt noget om det.

Safeticket - Dit enkle og fleksible billetsystem.

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 17:41

Jeg har bedt om en kopi, så den får jeg nok i morgen. Jeg arbejder mellem 2 og 4 timer ugentligt.

Anders Christensen:

Hvis du arbejder under 8 timer om ugen gælder funktionærloven forøvrigt ikke for dig, og så vil jeg (uden at lægge hovedet på blokken!) mene at du kan sige op med dags varsel.

I henhold til denne tråd?

Tak for svaret !

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 18:05

Simon har dine forældre skrevet under på ansættelseskontrakten?

Fra Nykøbing Falster
Tilmeldt 17. Jul 08
Indlæg ialt: 5907
Fra  Casper Schneidereit A/S Skrevet kl. 18:18

Off topic til Henrik: Jeg har noget jeg gerne vil spørge dig, er der nogen som helst mulighed for at skriv en mail eller pm til dig :-)?

Med venlig hilsen
Casper Schneidereit

Fra Helsinge
Tilmeldt 1. Feb 10
Indlæg ialt: 251
Skrevet kl. 18:23

Hey lyder som om du hører under HK's område, jeg vil foreslå dig at ringe til dem og høre hvordan det ser ud. 

Dressur rytter søger sponsor 

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 18:34

Henrik Krogh:

Simon har dine forældre skrevet under på ansættelseskontrakten?

Du er som sendt fra himlen, gik lige og tænkte på at du var den perfekte til det spørgsmål. Nej det gjorde de ikke.

Mange tak for alle svarene indtil videre.. Jeg kunne godt tænke mig et link til noget med de 8 timer ift. funktionærloven, for det lyder virkelig interessant.

// Simon

Tilmeldt 1. Sep 08
Indlæg ialt: 1468
Skrevet kl. 18:41

Hvis dine forældre ikke har skrevet under, har I ikke lavet en aftale (hvilket i hellere ikke behøver, når det er under 8 timer om ugen) - Og derfor kan du opsige med det samme, uden binding.

Side 1 ud af 2 (15 indlæg)