Hej Peter Både ja og nej! Det er trods alt glædeligt, at styrelsen rent faktisk nu agter at følge op på lovgivningens regler omkring regnskabsaflæggelse, herunder også de ikke-reviderede selskabsregnskaber, hvor ikke-godkendte revisorer skriver en erklæring eller lignende på årsregnskabet. Det slås netop fast nu, at ikke-reviderede selskabsregnskaber kun skal have en ledelsespåtegning og ikke andree erklæringer eller påtegninger. Det er, som jeg ser det, nu styrelsens helt klare mål, at det får konsekvenser både for underskriverne og selskabets ledelse, hvis disse bestemmelser overtrædes. Iøvrigt er jeg da også stødt på flere selskabsregnskaber de sidste par år, hvor revisionen er fravalgt og der alligevel er afgivet en erklæring af et regnskabsbureau/bogholder, så jeg tror faktisk problemet er relativt stort siden styrelsen nu mener, at der skal orienteres herom. Hilsen Tonny |
Hej Tonny
Det er nok mig der ikke helt kan forstå det, for i pressemeddelsen, som jeg også har fået, står der anført:
"Det er altså ikke tilladt for andre at afgive erklæringer om selskabets årsrapport. Dette gælder uanset, om selskabet har undladt at lade årsrapporten revidere i overensstemmelse med årsregnskabslovens § 135."
Hvilket jo er logik for enhver. Du må ikke pynte dig med lånte fjer.
Men jeg må tilstå at jeg opfattede dit indlæg på en helt anden måde og syntes stadigvæk at du er en kende væk fra budskabet specielt når nu i din titel skiver "Selskaber uden revision - Pas på"
/Søren