Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Selskaber uden revision - Pas på lovgivningen!!!

Side 1 ud af 2 (20 indlæg)
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle

Erhvervs og Selskabsstyrelsen er i dag i et nyhedsbrev med overskriften

"Politianmeldelse af ikke-godkendte revisorer"

Der vil nu blive tale om deciderede politianmeldelser af såvel selskabers ledelse og de ikke-godkendte revisorer, som på selskabers årsregnskaber afgiver påtegninger eller erklæringer.

 

Nyhedsbrevet kan læses her

http://www.eogs.dk/sw21512.asp?nodeId=36284

Hilsen

Tonny

Fra Viborg
Tilmeldt 5. Feb 10
Indlæg ialt: 59
Skrevet kl. 23:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Tonny

Det er da rart at de tager fat i tingene, man har godt nok undret sig i mange år hvor lempelig det har været.

Så kan de lære det - kan de.

Mvh

Per Tange, reg. revisor FRR

Dansk Revision Viborg

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 23:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Per

Det kunne måske næsten være, at styrelsen efterhånden finder ud af, at de rent faktisk bør kontrollere nogle flere af de offentliggjorte regnskaber Wink

Jeg er egentlig lidt spændt på, hvordan et årsregnskab uden påtegning eller erklæring vil gøre sig i omverdenen.

Hilsen

Tonny

Fra Vanuato
Tilmeldt 24. Apr 09
Indlæg ialt: 1458
Fra  Kaffes Skrevet kl. 23:32
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Tonny

Jeg kan ikke helt følge dig. Din overskrift siger "Selskaber uden revision" og du skriver:

Tonny Skov Pedersen:

Jeg er egentlig lidt spændt på, hvordan et årsregnskab uden påtegning eller erklæring vil gøre sig i omverdenen.

Det som E&S anfører er at hvis en ikke godkendt revisor agere godkendt ja så kan vedkommende straffes og det samme kan ledelsen da de jo åbenlyst har ansvaret for at regnskabet aflægges. Det er jo logik for perlehøns.

Så selskaber der er uden revision kan fint aflevere sit regnskab uden påtegning og der er vel ikke så meget at komme efter i omverden på den konto. Men hvis du har en selskab er har revisionspligt ja så skal det være en godkendt revisor der afgiver påtegningen - det er vel klart nok.

Hvis du har et selskab der ikke har revisions pligt ja så er der jo ikke nogen påtegning.

Eller har jeg misforstået det?

De bedste kaffe hilsner
Søren

 

Fra Herning
Tilmeldt 8. Dec 09
Indlæg ialt: 585
Skrevet kl. 23:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Tony.

Det kan da kun glæde en hvis de begynder at kræve lovgivningen overholdt. hvis der er valgt revision skal der selvfølgelig en påtegning på af en reg. eller statsaut. revisor.

De bedste hilsner

Anders Mikkelsen

Nr1

 

 

 

 

Fra Herning
Tilmeldt 8. Dec 09
Indlæg ialt: 585
Skrevet kl. 23:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Tony.

Der kan vel ikke være tvivl om at lovgivningen skal overholdes, så det er da kun glædeligt at de kontrollerer dette.

De bedste hilsner

Anders Mikkelsen

Nr1

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 23:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej!

Der er vel intet nyt er det? Er det?

MvH

Peter

Fra Gistrup
Tilmeldt 13. May 09
Indlæg ialt: 2186
Fra  Tex-tryk Broderi og tryk på tøj i Aalborg Skrevet kl. 23:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg syntes det er noget underligt noget. Har man ikke altid skulle bruge en statsau. til sådan noget ? 

Hvorfor så ikke bare tage dem alle det kan vel ikke være så svært eller ?

Hvordan skriver en der ikke om så under ved at svindle og kalde sig statsau. ?

Mine hjemmesider: Tryk på tøj -  Tryk på t-shirts

Fra Vanuato
Tilmeldt 24. Apr 09
Indlæg ialt: 1458
Fra  Kaffes Skrevet kl. 23:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Peter

Det var jo også lige det jeg tænke.

Altså hvis du udgiver dig for noget du ikke er ja så kan du straffes!

Men det kan så være nyt at E&S faktisk er begyndt at kontrollere regnskaberne grundigere og det er jo kun godt.

Hej fra Søren

 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 23:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Kaffe & Co:

Hej Tonny

Jeg kan ikke helt følge dig. Din overskrift siger "Selskaber uden revision" og du skriver:

Tonny Skov Pedersen:

Jeg er egentlig lidt spændt på, hvordan et årsregnskab uden påtegning eller erklæring vil gøre sig i omverdenen.

Det som E&S anfører er at hvis en ikke godkendt revisor agere godkendt ja så kan vedkommende straffes og det samme kan ledelsen da de jo åbenlyst har ansvaret for at regnskabet aflægges. Det er jo logik for perlehøns.

Så selskaber der er uden revision kan fint aflevere sit regnskab uden påtegning og der er vel ikke så meget at komme efter i omverden på den konto. Men hvis du har en selskab er har revisionspligt ja så skal det være en godkendt revisor der afgiver påtegningen - det er vel klart nok.

Hvis du har et selskab der ikke har revisions pligt ja så er der jo ikke nogen påtegning.

Eller har jeg misforstået det?

De bedste kaffe hilsner
Søren

 

Hej Søren

Det der var min pointe, var netop det forhold, at en påtegning/erklæring på et årsregnskab giver regnskabsbrugeren en sikkerhed for, at regnskabet er blevet revideret eller lignende, hvilket er afsluttet med en konklusion om i påtegningen/erklæringen.

Ved en opstramning på dette områder, hvor hele påtegningen/erklæringen "mangler", svarer vel et eller andet sted til en vare uden deklaration om indholdet.

Styrelsen nævner derimod ikke noget om ikke-godkendte revisorer agerer godkendte, men henviser derimod til årsregnskabslovens bestemmelser om, hvem der kan afgive påtegning/erklæring på årsregnskaber, hvorfor det det kan give bødestraf at gøre dette, hvis man ikke er offentlig godkendt revisor.

Det er åbenbart ved at være et større problem end som så, siden styrelsen ser sig nødsaget til at udsende et nyhedsbrev herom

Hilsen

Side 1 ud af 2 (20 indlæg)