Jeg beklager meget, men jeg kan ikke deltage i begejstringen over ministrenes frivillige lønnedgang på 5 %. Det er ikke andet end et mediestunt, i disse tider, hvor den ene minister efter den anden dummer sig, og hvor gamle dumheder vælter frem.
Og bemærk også, at de 5 % er efter at de har fået en fed skattelettelse.
Ude i samfundet, sker der også lønreduktioner, uden at der laves megen 'fest' ud af det. På den virksomhed min kone arbejder, har man vurderet, at 15 % lønnedgang var det der skulle til, for at overleve indtil videre. Og jeg har kendskab til flere virksomheder, hvor det samme er sket. Så ministrenes nedgang på 5 % virker faktisk latterligt.
Forslag om, at ministre egentlig skulle have meget mere i løn, end de får nu, kan jeg godt tilslutte mig. Men der er sørme ikke mere en et par stykker i den nuværende regering, der er det værd.
Kunne nogen med sin sunde fornuft i behold overhovedet forestille sig, at fx Lene Espersen er af så høj klasse, at hun kunne være en højere løn værd?
Så hvis dette forslag blev til noget, skulle der personer af en hel anden kaliber til. Men de ville måske også komme, hvis det var mere attraktivt at deltage i landets ledelse.