Hvad gør jeg??? preben |
Hvem har det? Link??? både til dig og dem!
Hvem har det? Link??? både til dig og dem! |
KontorGruppen.dk - Danmarks bedste udvalg i kontorartikler.
Jeg går ud fra du ikke har en kontrakt? |
Nej jeg lavede en hjemmeside til dem og siden de ikke vil betale skrev jeg til dem at de jo ikke kunne beholde siden og at den blev lukket på et tidspunkt men den er stadig aktiv. Men jeg har lige opdaget at der er en hjemmeside praktisk og næsten tilsvarende domæne jeg er slet ikke i tvivl om at dem er kopieret. |
Hej Har vedkommende bestilt hjemmesiden? Har du lavet hjemmesiden til ham? Så er det et simpelt pengekrav, hvor din kunde ikke har betalt. Da du ikke har en kontrakt der giver dig ret til at "tage siden tilbage" så tilhører siden nu din kunde. Selvom han ikke har betalt. Den eneste måden siden kan komme tilbage til dig, er hvis fogedretten udpanter din kunde, og hjemmesiden er en del af hvad der gøres udlæg i. Inden du kommer dertil, skal du bevise at du har et pengekrav. At du har leveret det aftalte. At kunden skylder dig penge. Michael |
Skal han have skrevet under på den kontrakt eller er det nok at der findes en ved ham der leverer cms systemet? |
Hej Der behøver såmænd ikke være en kontrakt, mundtlige aftaler er også bindende og evt. emails m.v. Problemet er "bare" at hjemmesiden/designet er tabt, - nu har du tilbage at få penge for dit arbejde. Hvor frustrende det kan være, så kan man ikke tage noget tilbage "blot" fordi kunden ikke betaler, medmindre det helt specifikt er aftalt sådan. Det er det så dig der skal bevise hvad der er aftalt, og at du har levet op til aftalen, og at han derfor skylder dig præcis hvad du forlanger. Har kunden erkendt at skylde pengene, men bare ikke har "råd" til at betale, - så er det enklere, og så kører du en alm. inkasso på kunden. Der er en "ny" praksis vedr. småsager (under 50.000 kr.) hvor man kan prøve at hive pengene hjem uden advokatbistand. Der skal du have fat i retten hvor din kunde bor. Det vil også være der du skal give møde. Hvis det derimod bliver påstand mod påstand, så er det et civilt søgsmål, og det tager tid og koster penge. Men glem alt om hans brug af hjemmesiden, bare sørg for at du kan bevise at du har leveret det bestilte arbejde, og har penge tilgode. Michael PS Det ville være noget andet hvis du havde et design, som han havde snuppet fra dig, (ophavsret) men i har aftalt noget, og så er det alene penge det handler om.
|
PS Det ville være noget andet hvis du havde et design, som han havde snuppet fra dig, (ophavsret) men i har aftalt noget, og så er det alene penge det handler om. Jeg har lavet et design og er lavet efter hans hoved og må jo synes om det siden han kopiere det |
Hvad med at linke til det du har lavet og det han bruger? |
Præcist! Derfor har han ikke stjålet dit design. Han har "bare" ikke betalt dig. Jeg kan ikke forklare det bedre. Michael |