Hej Mikkel
Facebook er et kraftigt værktøj til at få en stor mængde trafik 
igennem til ens hjemmeside. Det relativt nemt at opsætte, det nemt at 
segmentere, der mange der klikker løs og det har været rigtig billigt at
 bruge. 
Men hvad med kunderne?
 
Man skal "glemme" alt om hvor meget og hvor billigt man har fået 
trafikken, det der relevant og altid i højsædet for en erhvervsdrivende 
er, om investeringen er givet godt ud. Har du tjent penge på at 
markedsfører dig? Det kan ikke siges nok gange, tracking test tracking 
test tracking …..
Når du opsætter dine Facebook reklamer er det vigtigt du holder øje 
med om det skaber omsætning i din forretning. Brug aktiv Google 
Analytics og hold øje med hvordan tallene udvikler sig. Du skal ikke 
være bange for at redigere i dine annoncer. Det gælder om at finde den 
rigtige kombination af ord samt billede som kan trække de rigtige 
mennesker ind på din hjemmeside. 
Brug derfor en del tid på at få skrevet nogle gode tekster, samt få 
lavet et i øjenfaldende billeder der fanger og repræsentere skarpt hvad 
du sælger. Der skal arbejdes kraftig med de øverste overskrifter og selv
 valget af destinationsside er vigtigt. 
Desværre er markedsføringen ikke altid nok og blikket skal også rettes 
mod dit produkt og hjemmeside. Er det produktet du markedsfører attraktiv 
nok? Er prisen den rigtige? Er tilbuddet det rigtige? Er din hjemmeside 
godt nok bygget op? Er troværdigheden god nok? etc. 
Dem som har fundet den rigtige kombination af annoncetekst, billede, destinationsside, produkt og hjemmeside laver kassen vha. Facebook reklamer . Andre virksomheder kan ikke skabe resultater pga. de (som 
regel) halter på områderne indenfor: annoncetekst, billede, destinationsside, produkt og deres hjemmeside.
Få derfor lavet et budget på markedsføringen samt lavet en lille plan. Split 
fx pengene ud på en måned og 4 gange om måneden sætter du dig ned og 
skriver resultaterne ned. Rediger din annonce, noter dig hvad du laver 
og tjek resultatet efter en uge. Efter en måned står du med et godt 
beslutningsgrundlag for, om du skal fortsætte, og bedre, hvordan din 
kampagne skal se ud (hvis du skal fortsætte). 1 måned er ikke helt repræsentativt nok hvis der virkelig skal analyseres i bunds, men det kan hurtigt give dig en nogenlunde fornemmelse af hvad der virker.
Med tiden får du indhentet
 en masser erfaringer der gør, at næste gang du sætter kampagner op, har
 du lært fra de foregående – og dermed skabe bedre resultater allerede 
fra start. Det er et stort arbejde, men det kan virkelig betale sig at investere tiden i det. Få lavet en notesblok på din computer, hvor du hurtigt lige kan notere dig hvad der sket af udvikling - det behøver ikke tage lang tid hvis man lige strukturere det ordenligt.
Dette indlæg skal endelig ikke tage pusten fra jer, men jeg vil blot 
give jer nogle tanker til hvad der skal til for at en Facebook annonce kan betale
 sig. Jeg har givet jer lidt indspark til hvordan man kan håndtere 
processen for at finde den rigtige annonce der kan betale sig at bruge - Så det bare med 
at gå til stålet! 
Håber i hvert fald indlægget kunne bruges 