Hej alle,
Tak for jeres kommentarer og råd - det har været interessant at læse dem.
Lad mig uddybe mit spørgsmål lidt:
Til vores annonce ang. joomla-programmering hhv. her og på flexer.dk, har vi fået ca. 20 henvendelser. Og heraf er ca. 3/4 fra udlandet via en dansker.
Da vi lagde annoncen ind, havde det ikke strejfet os at lede den vej, og det overrasker mig faktisk, at markedet er (blevet) så stort.
I de seneste år har vi ofte diskuteret outsourcing i vores netværk, og holdningen har som regel været negativ; kvaliteten er for ringe, forarbejdet for stort og selvstændigheden i arbejdet lig nul.
Det vil i praksis sige, at de har oplevet, at alting skal planlægges og beskrives i detaljer, og at det i længden havde været hurtigere at lave programmeringen selv.
Imidlertid får vi nu svar fra danske firmaer i Kina, Thailand, Vietnam og Indien, som garanterer for både kvaliteten og niveauet. Og selvfølgelig er vi lokket af den meget lavere timepris.
Jeg er godt klar over, at vi kunne rende ind i nøjagtig de samme problemer med en underleverandør i DK; og vi skal naturligvis agere ens om underleverandøren sidder her eller i Østen.
Så mit spørgsmål gik egentlig på, om nogen af jer har overblik over niveauet i de forskellige lande, forskellige i arbejdsformer etc.?????
Eller skal vi vælge efter mavefornemmelse, som vi ville gøre med udelukkende danske leverandører - og se stort på geografien?
Det skal siges, at det ikke er kæmpeprojekter, der skal outsources, men en jævn strøm af rugbrøds-projekter, der kan friholde os til at lave det, vi er bedre til.
Katrine
PS: Lundby; det lyder som et meget spændende projekt, du har fat i. Det vil jeg da også meget gerne se nærmere på.
At du så benytter chancen til at lave lidt indirekte salgsarbejde her i denne tråd - det er vel det, alle vi amino'er gør, når vi kan komme til det, ikk :-)