Bortset fra at man _ikke_ springer programmøren over. Man hyrer ham bare i en lukket kasse hvor han kun kan 19 ting og så skal man så trække ham ned og give egenskaber på specifikke ting man har tegnet. Det er faktisk ikke nyt eller unikt og flere udviklingsværktøjer har jo fungeret sådan i årevis - ja heck de gamle bane editorer i Doom og senere counter strike osv. virkede jo nærmest på samme måde - tegn lidt ting og træk nogle egenskaber hen over og så kan du "programmere" dine egne baner. Hvis de altså passer til de firkanter i får lov til at pille i og i så ellers vil bruge en af vores programmørers udviklede egenskaber - eller en egenskab vi har valgt at lægge ind i vores lukkede system i mod betaling. Så - Ja jeres photoshop plugin ser hyggelig ud - det lugter af Artisteer nemhed på Joomla eller wordpress - med præcist de samme begrænsninger og problematikker som det medfører - men hvis man nu alligevel har et behov som kan klares med Joomla + Artisteer - hvor er det så revolutionen er i cloudsprout? Er det 10.000 Adobe pakken så man kan tegne sit eget website, eller den manglende adgang til softwaren og den frihed som det giver? Eller det at man gifter sit website ind i en uigennemtrængelig sky hvor man ingen frihed har til at tilgå sine ting? Så - hey markedsføring er nu fint nok - men skal vi nu ikke lige nøjes med at sælge studenterbrød til studenter i stedet for sand i sarah - ja det kan da nogle pæne ting med photoshop (er stadig ikke imponeret af noget som helst andet og har fulgt med i månedesvis) men derfor er der jo ingen grund til at bilde folk ind du kan gå på vandet og de får evigt liv med cloudsprout :) Vi lever af den type udvidelser til Joomla som kalder for CCK - Altså Content Creation Kits hvor brugerne selv kan bygge alt om og lave om på alle views og sider osv. uden at kunne programmere så vi befinder os jo i praksis i høj grad i en verden hvor vi praktisere hvad det handler om - Nemlig at reducere behovet for en udvikler / programmør fordi vi har lavet alt dynamisk og håndterbart for folk der kun kan HTML og CSS i et eller andet omfang - Nej vi har ikke et photoshop plugin og får det nok heller ikke men jeg tror sådan set heller ikke vi deler det samme segment, jeg er nemlig slet ikke enig i den måde du ser jeres projekt på Lundsby. |
Rasmus Lindgren:Alternativt østeuropæere som fx. ukrainere. De er heller ikke så langt væk så man kan lettere ringe/chatte med dem i løbet af dagen. Samtidig kan man også hoppe på et fly og være der på et par timer.Ukrainere er også stadig uden for EU hvilket giver et noget lavere lønniveau. Deres kultur er også mere vestlig end længere mod øst.
Nu er jeg meget glad for Ukraine, men jeg ville ikke outsource design til Ukraine med mindre man naturligvis synes dette er smagfuldt :-)
Det helt overordnede råd jeg vil give er, at du ikke kan outsource noget du ikke selv ved hvordan skal laves.