Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Cykelalarm - God ide?

Side 1 ud af 3 (23 indlæg)
Fra København
Tilmeldt 10. Jan 08
Indlæg ialt: 147
Skrevet kl. 20:30
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej alle! Jeg har bygget en prototype af en cykelalarm, og ville høre om i tror det er noget der er marked for? Og tror i det er en god ide? Tak:)
Fra København
Tilmeldt 1. Dec 09
Indlæg ialt: 698
Skrevet kl. 20:32

sidder selv i cykelbranchen, du må meget gerne smide en mail til mig, så kan vi lige tage en snak om det.. det er jo en skide god ide, selvomden findes i forvejen...

info@thebikeman.dk

Fra Roskilde
Tilmeldt 24. Aug 06
Indlæg ialt: 4506
Fra  Istol.dk Skrevet kl. 20:36

Ok nu er jeg nysgerrig. En cykelalarm? Hvad er det lige? Rører man cyklen så larmer den som ind i helved? Er der fjernbetjening til?? Eller er det lige som en gps sender så du kan spore cyklen hvis den bliver stjålet?? 

Hilsen Morten

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Jan 08
Indlæg ialt: 1543
Fra  Sjællands ejendomsservice Toprobot.dk Skrevet kl. 20:37

Jeg vil da godt hører lidt mere om den, smid en PM til mig

Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6568
Fra  TextReactor Skrevet kl. 20:40

WideEyes.dk & AAimport.dk:
Eller er det lige som en gps sender så du kan spore cyklen hvis den bliver stjålet??

Den vil være genial.... kombineret med Google Maps og Street View...

Jeg har programmeret i over 27 år. Jeg har kodet i C, C++, Java, Delphi, Perl, JavaScript, C#, F#, VB.NET, ASP, Myresnak :D, Comal80 osv....

Fra Odense
Tilmeldt 10. Feb 10
Indlæg ialt: 709
Fra  . . Skrevet kl. 20:42

Fra Aalborg
Tilmeldt 2. Jan 06
Indlæg ialt: 834
Skrevet kl. 20:51

Jeg har undersøgt muligheden for en cykel GPS over de sidste par år, og mere eller mindre kun ventet på at priserne faldt noget mere, samt skal have fundet en løsning på strøm problemet.

Jeg har haft kontakt til GPS producenter i østen, ideen kunne være at GPS monteres i sadelstangen, inkl batteri evt.

Normal batteri holdbarhed er max 72 timer for de små GPS trackere der findes, så man skal have fundet en anden løsning, mener ikke det er holdbart at skulle lade den op hver 3 dag. Er lidt i tvivl om en dynamo af en slags vil kunne lade den nok op til at det kunne lade sig gøre med den løsning.

Fra København
Tilmeldt 10. Jan 08
Indlæg ialt: 147
Skrevet kl. 21:27

Altså, det som min gør, er simpelthen at larme.

Jeg har lavet den således at alle skrøbelige ting sidder solidt fast bag en lille stålkasse, som er svejst sammen, og herinde sidder således kredsløbet samt sirenen.

Ideen er så at man låser vyklen, hvori der sidder en lille knap.

Når cyklen låses udsender den et registreringsbip, og man kan gå.

Hvis nogle roder med den vil den udsende 3 høje bip efter hinanden. fortsætter rystelserne vil den gå igang, og hyle MEGET højt i ca 2 minutter.

Og mht at det er lavet før, tjah det fik jeg også af vide da jeg lavede min egen mobiltelefon oplader til cykler for knap 5 år siden, men har stadig ikke set den nogle steder?

Hvad angår energien til en GPS tracker, så burde det ikke være et problem.

Hvor meget strøm suger den? Man kunne inducere en strøm ligesom de der smarte lygter, og således lave et lille kredsløb til at lade et batteri op, og integrere det hele i stellet?

Tilmeldt 15. Apr 09
Indlæg ialt: 670
Skrevet kl. 21:48

Havde en alarm som du beskriver, på min gamle fine Yamaha knallert. Det var en lille rød kasse, hvor der skulle drejes en nøgle for at aktiverer alarmen. Virkede på samme måde som du beskriver. Ca. 16 år siden, så idéen er ikke helt ude i skoven.

Købte alarmen til knallerten hos T-hansen.

Men tænker på følgende udfordringer ved løsningen.

1. Alarmen vil hyle når cyklen vælter eks. i blæsevejr. 
  2. Drengestreger ved at vælte / ryste cykler der har alarmen.
  3. Cykler stjæles bla. med kassebil, og kan ikke ses selvom alarmen hyler.

GPS tracking er helt sikkert en rigtig god løsning, evt. kombineret med et klistermærke der fortæller at cyklen er GPS overvåget.

Men god idé.. Big Smile

Find spændende opskrifter på velkomstdrinks på Drinks.dk 

Fra København
Tilmeldt 22. Jan 09
Indlæg ialt: 1760
Fra  Buehøjgård Møbler Skrevet kl. 21:59

GPS tracking er KUN en god idé hvis det kan skjules eller integreres i stellet.

Alle erfaringer fra Biler, både og andet udstyr med GPS tracking viser, at de løsninger hvor GPS'en er nem at finde eller er samme sted hver gang, der finder tyvene ud af det på nul komma fem.

Og hvad er gps'en værd, hvis tyven har fjernet den / destrueret den efter 2 minutter?

I mine ører lyder idéen med alarmen bedst, da den virker umiddelbart og vi larme og måske skræmme tyven væk med det samme. Der er selvfølgelig nogen udfordringer ved dette som der også nævnes her i tråden.

Jeg vil iøvrigt også til enhver tid foretrække at FOREBYGGE at min cykel bliver stjålet, frem for at skulle spore den efterfølgende med risiko for at stå ansigt til ansigt med cykeltyven - det tror jeg alligevel de færreste er interesseret i, særligt hvis det er organiseret cykeltyveri...

Side 1 ud af 3 (23 indlæg)