Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kære Aminoer - jeg prøver igen med et spørgsmål vedr egnet database til håndtering af matchning og søgning

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 17. May 10
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 16:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Kære Aminoer - jeg prøver igen da jeg ikke har fået nogen respons på mit 1. indlæg

Er der nogen der har et godt  bud på hvilken database der bedst egner sig at gøre brug af  hvis den i første omgang skal bruges til internt brug og på sigt skal kunne klare at blive gjort interaktiv med en meget bruger venlig adgang fra hjemmeside.

Planen er først selv eksperimentere med den og så efterfølgende at få  en webudvikler/programør at til t få den ud over rampen.

Den skal grundlæggende kunne håndtere samme funktioner omkring søgning og matcning som diverse dating hjemmesider gør brug.

På forhånd tak

Morten Skytte - MOMS

Tilmeldt 9. May 07
Indlæg ialt: 214
Skrevet kl. 17:04

Prøv postgresql.

DB2/oracle eksisterer også i gratis versioner.

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 18:45

Hej Morten,

For mig at se, så tænker du på at database = database plus præsentationsmodul, f.eks. noget i stil med Microsoft Access.

Jeg er ikke umiddelbart bekendt med at noget lignende findes til webapplikationer; umiddelbart skal tingene skilles ad, så man har en underliggende database (f.eks. MySQL, Microsoft SQL, Postgres, DB/2, Oracle med mange flere) og en webapplikation (skrevet i PHP, ASP eller andet), der så snakker med databasen.

Hvis det skal være en hurtig "mock-up", kan du evt. benytte OpenOffice.Org's Base (hvis det skal være gratis). Denne kan lave applikationer lidt i stil med hvad Access kan, og den kan forbinde til en underliggende database, så man kan udvikle videre derfra, når det skal være en rigtig webapplikation.

Fra Helsingør
Tilmeldt 23. Nov 06
Indlæg ialt: 992
Fra  Hvorfor kan man ikke slette sin virksomhed fra Indeks? Skrevet kl. 18:54

Hvor stor data mængde er der tale om?

Hvad OS skal det virke på?

Fra Farum
Tilmeldt 1. Aug 09
Indlæg ialt: 195
Skrevet kl. 18:56

Det er et meget svært spørgsmål at svare på uden at kende din tekniske baggrund, så du bør nok lige sætte et par ord på her.

Men Allan Jensen er inde på noget af det rigtige, nemlig at det ikke giver den store mening bare at snakke om databasen. Her kan du faktisk anvende stort set hvad som helst. Det der er afgørende er applikationen og den funktionalitet du ønsker at give brugerne.

Mikkel Elmholdt - Freelance softwareudvikler
MEconsult - www.meconsult.dk

Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6568
Fra  TextReactor Skrevet kl. 19:03

Jeg har programmeret i over 27 år. Jeg har kodet i C, C++, Java, Delphi, Perl, JavaScript, C#, F#, VB.NET, ASP, Myresnak :D, Comal80 osv....

Tilmeldt 10. May 08
Indlæg ialt: 413
Skrevet kl. 20:12

Hej Moms

Vi bruger meget at starte med Acces, og bygge databasen dynamisk via SQL statements. Til dette bruger vi en ODBC driver. Når vi så senere ønsker at flytte over på en regulær SQL database, er det forholdsvis nemt fordi stort set alt koden kan genbruges.

MVH Hans Poulsen - billigEmballage.dk / Pickandpack ApS

Salg af emballage www.billigEmballage.dk

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)