Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

registreret virksomhed som 16 årig?

Side 1 ud af 3 (30 indlæg)
Fra Vejle
Tilmeldt 15. Mar 10
Indlæg ialt: 468
Fra  MBJ Trading Skrevet kl. 19:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej amino-folk?!

Jeg har bare lige et hurtigt spørgsmål, kan jeg som 16-årig, registrere min egen virksomhed.. Få CVR nummer, bliver moms-regisreret. Og kører eget "værksted"/Import-firma fra mit værelse? ;-)

Martin Jensen 
http://Startline.dk

Tilmeldt 4. Dec 08
Indlæg ialt: 526
Skrevet kl. 19:35

Jo da! :-)

Du skal bare igennem noget papirarbejde - budgetter mv. - der skal afleveres til skat og wupti, et halvt år senere har du allerede dit firma. Skype-SadSmile

Det jeg mener er at jo, det kan godt lade sig gøre, det er bare monster besværligt. har du en potentiel partner der er fyldt 18 år eller snart gør det, til projektet?

Fra Vejle
Tilmeldt 15. Mar 10
Fra  MBJ Trading Skrevet kl. 19:38

Okay, tak for det hurtige svar! ;-)

Ja, jeg har en potientiel partner.. Men hans ord er;

Jeg vil KUN arbejde UNDER dig, ikke invistere penge, og skal ikke selv registreres nogle steder ( Han er på dagpenge )

Det er derfor mit spørgsmål lyder på, om jeg kan åbne mit eget firma.. Har tænkt på et værksted, hvor man kan få lavet både; Bil, scooter, knallert, customising.. Og ved siden af et lille import-firma.. Accessories til både kvinder og mænd ;-)

Martin Jensen 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 19:41

§ 43. Værgen for en umyndig, der er fyldt 15 år, kan med statsforvaltningens godkendelse tillade, at denne på egen hånd udøver næring eller anden virksomhed.

Stk. 2. En umyndig, der har tilladelse til at udøve næring eller virksomhed, kan på egen hånd indgå de retshandler, som falder inden for virksomhedens område.

Kilde: Retsinfo.dk - https://www.retsinformation.dk/Forms/R0710.aspx?id=2681

Kan du sagtens!

Tilmeldt 1. Sep 08
Indlæg ialt: 1468
Skrevet kl. 19:42

Robert:

Du skal bare igennem noget papirarbejde - budgetter mv. - der skal afleveres til skat og wupti, et halvt år senere har du allerede dit firma. Skype-SadSmile

Det jeg mener er at jo, det kan godt lade sig gøre, det er bare monster besværligt. 

Sådan ser det ikke ud længere. Sådan var det måske engang.

Jeg kender 4 som har fået et CVR nummer før de var 18 år. De 3 af dem fik godkendelse efter 14 dage, den sidste måtte vente halvanden måned (noget gik galt i posten)... Så det er faktisk super nemt.

Det handler om man laver et lille budget, skriver lidt om sig selv og sin virksomhed og fortæller indirekte du aldrig i livet vil stifte nogen gæld.

Tilmeldt 4. Dec 08
Indlæg ialt: 526
Skrevet kl. 19:44

Martin Jensen:

Jeg vil KUN arbejde UNDER dig, ikke invistere penge, og skal ikke selv registreres nogle steder ( Han er på dagpenge )

Ok, så er det jo nok ikke en mulighed.

Jeg blev ikke selv registreret før jeg fyldte atten, af de grunde jeg har skrevet ovenfor.

Men jeg ved at der er andre herinde der blev det, og de kan sikkert forklare processen bedre eftersom de har været igennem den.

----

Så kom Simon :-) Så tror jeg desværre Skat/eller hvilken institution den nu var, har problemer med den interne kommunikation, desværre :-/

Fra Vejle
Tilmeldt 15. Mar 10
Fra  MBJ Trading Skrevet kl. 19:47

Sådan som jeg forstod dette..

Kan jeg registrere min egen virksomhed idag, vente op til en måned, få min godekendelse... Også kører virksomhed fra den dags dato? ;-)

Martin Jensen 

Fra København
Tilmeldt 11. Jun 08
Indlæg ialt: 661
Fra  Signifly ApS Skrevet kl. 19:51

Fine svar. Jeg supplerer lige med min viden.

Du kan godt stifte som ung under 18, men det kræver dine forældres tilladelse.

Det er dog en fordel at lade en myndig person stifte virksomheden. Jeg er ikke jurist, men du kan ikke indgå bindende aftaler og stifte gæld på samme måde som fuldt myndig når du er under 18. Det kan derfor være en fordel ift. troværdigheden at ansvaret ligger hos en myndig person, på vegne af hvem der så kan indgåes bindende aftaler og evt. stiftes gæld. Dette virker mere troværdigt overfor kunder og samarbejdspartnere.

Lyder i øvrigt cool. Jeg startede selv som 16-årig. :-) Bare giv den gas!

Boldrer mig med de kreative wunderkids i Signifly - et Digitalt Bureau i København. Altid en god Amino-pris.

Fra Charlottenlund
Tilmeldt 14. Jan 09
Indlæg ialt: 513
Skrevet kl. 19:52

Ja det er rigtigt! Skal snart også igang med proceduren, når jeg bliver 15 d. 22 maj :)

Arbejder til dagligt med Affiliate Marketing og SEO i mit firma CR Marketing ApS. Derudover tilbyder jeg SEO-artikler, kontakt via pb for mere info om priser.

Fra Vejle
Tilmeldt 18. Nov 09
Indlæg ialt: 625
Fra  NKH.dk Skrevet kl. 19:53

Martin Jensen:

Sådan som jeg forstod dette..

Kan jeg registrere min egen virksomhed idag, vente op til en måned, få min godekendelse... Også kører virksomhed fra den dags dato? ;-)

Uden en godkendelse, kan du IKKE momsregistreres. E&S skal simpelthen se denne godkendelse hvis du er under 18 år.

Med hensyn til Statsforvaltning, skal de som regel have en selvskyldnererklæring fra dine forældre før du kan få en godkendelse.

Med venlig hilsen

Bastian

Side 1 ud af 3 (30 indlæg)