Jeg har bare lige et hurtigt spørgsmål, kan jeg som 16-årig, registrere min egen virksomhed.. Få CVR nummer, bliver moms-regisreret. Og kører eget "værksted"/Import-firma fra mit værelse? ;-)
Du skal bare igennem noget papirarbejde - budgetter mv. - der skal afleveres til skat og wupti, et halvt år senere har du allerede dit firma.
Det jeg mener er at jo, det kan godt lade sig gøre, det er bare monster besværligt. har du en potentiel partner der er fyldt 18 år eller snart gør det, til projektet?
Ja, jeg har en potientiel partner.. Men hans ord er;
Jeg vil KUN arbejde UNDER dig, ikke invistere penge, og skal ikke selv registreres nogle steder ( Han er på dagpenge )
Det er derfor mit spørgsmål lyder på, om jeg kan åbne mit eget firma.. Har tænkt på et værksted, hvor man kan få lavet både; Bil, scooter, knallert, customising.. Og ved siden af et lille import-firma.. Accessories til både kvinder og mænd ;-)
§ 43. Værgen for en umyndig, der er fyldt 15 år, kan med statsforvaltningens godkendelse tillade, at denne på egen hånd udøver næring eller anden virksomhed.
Stk. 2. En umyndig, der har tilladelse til at udøve næring eller virksomhed, kan på egen hånd indgå de retshandler, som falder inden for virksomhedens område.
Du skal bare igennem noget papirarbejde - budgetter mv. - der skal afleveres til skat og wupti, et halvt år senere har du allerede dit firma.
Det jeg mener er at jo, det kan godt lade sig gøre, det er bare monster besværligt.
Sådan ser det ikke ud længere. Sådan var det måske engang.
Jeg kender 4 som har fået et CVR nummer før de var 18 år. De 3 af dem fik godkendelse efter 14 dage, den sidste måtte vente halvanden måned (noget gik galt i posten)... Så det er faktisk super nemt.
Det handler om man laver et lille budget, skriver lidt om sig selv og sin virksomhed og fortæller indirekte du aldrig i livet vil stifte nogen gæld.
Du kan godt stifte som ung under 18, men det kræver dine forældres tilladelse.
Det er dog en fordel at lade en myndig person stifte virksomheden. Jeg er ikke jurist, men du kan ikke indgå bindende aftaler og stifte gæld på samme måde som fuldt myndig når du er under 18. Det kan derfor være en fordel ift. troværdigheden at ansvaret ligger hos en myndig person, på vegne af hvem der så kan indgåes bindende aftaler og evt. stiftes gæld. Dette virker mere troværdigt overfor kunder og samarbejdspartnere.
Lyder i øvrigt cool. Jeg startede selv som 16-årig. :-) Bare giv den gas!
Boldrer mig med de kreative wunderkids i Signifly - et Digitalt Bureau i København. Altid en god Amino-pris.
Ja det er rigtigt! Skal snart også igang med proceduren, når jeg bliver 15 d. 22 maj :)
Arbejder til dagligt med Affiliate Marketing og SEO i mit firma CR Marketing ApS. Derudover tilbyder jeg SEO-artikler, kontakt via pb for mere info om priser.