Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Joomla og SPAM

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Fra Brande
Tilmeldt 1. Nov 09
Indlæg ialt: 15
Skrevet kl. 13:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa Aminoer,

Jeg er nyligt begyndt at eksperimentere med Joomla, og har i den forbindelse stået i den situation, at lægge login-funktionen frem på siden, så enhver kan forsøge at oprette en bruger. Men det giver SPAM-oprettelser!

Hvad bruger I hver især af extentions eller opsætninger, som undgår den slags SPAM-oprettelser? Den side jeg arbejder på i øjeblikket er en foreningsside uden budget, så det er nødvendigt med en gratis løsning. 

På forhånd tak

Fra København
Tilmeldt 11. Jun 08
Indlæg ialt: 661
Fra  Signifly ApS Skrevet kl. 14:06

Hej Jesper,

Du skal have fat i en såkaldt captcha eller lignende. Pointen er at der skal udfyldes et ekstra felt, med data, som ikke er tilfældig. Det ses f.eks. mange steder at man har et billede med forvrængede bogstaver, men jeg har også set at nogen blot bruger noget ala "hvad er 8 plus 5?".

Hvor avanceret en løsning du behøver, afhænger som regel af omfanget af spam-problemet. Jeg kender desværre ikke nogen Joomla plug-ins som gør præcis det du søger out-of-the-box, men jeg kan anbefale re-Captcha, som er en meget fin captcha :-)

Boldrer mig med de kreative wunderkids i Signifly - et Digitalt Bureau i København. Altid en god Amino-pris.

Fra Farum
Tilmeldt 1. Aug 09
Indlæg ialt: 195
Skrevet kl. 14:29

En Captcha plugin er som Michael skriver en mulig løsning. Du kan finde en liste af Joomla Captcha plugins her. (gå efter dem med typen "Non-Commercial" hvis du kun vil have en gratis løsning)

Jeg har selv prøvet den der hedder "OSOLCaptcha" og den ser ud til at fungere udemærket.

Mikkel Elmholdt - Freelance softwareudvikler
MEconsult - www.meconsult.dk

Fra Aarhus
Tilmeldt 13. Nov 08
Indlæg ialt: 1450
Fra  Hoeks.dk Skrevet kl. 14:30

Som andre også forslår, så er et simpelt captcha plugin det du søger. Der er mange af vælge imellem. Jeg har selv brugt "OSOLCaptcha" og det virker fint for mig.

Tilmeldt 10. Nov 09
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 14:34
Fra Brande
Tilmeldt 1. Nov 09
Indlæg ialt: 15
Skrevet kl. 15:56

Tak for jeres svar!

Jeg har valgt i første omgang at installere en Catcha, og derudover også at installere Mikkel Friis forslag, men det venter jeg lige med at aktivere til jeg ved om det bliver nødvendigt. 

Omfanget nåede aldrig rigtigt at blive stort, for sidst jeg smed en login formular på en Joomla løsning dukkede der 5 eller 6 Spam brugere op på omkring 3 timer, og så pillede jeg den af igen - så jeg forestiller mig, at det kan blive et ganske omfangsrigt problem, hvis man ikke afværger det fra starten. 

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)