Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

SU og firma

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Fra Aalborg
Tilmeldt 11. May 10
Indlæg ialt: 23
Fra  SmartOnline Skrevet kl. 13:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er lige nu igang med at starte eget firma, men lige før jeg fik sendt papirerne afsted (digital signatur ville åbenbart ikke underskrive det på virk.dk, på trods af at jeg kunne logge ind med det), snakkede jeg med en god ven. Han fortalte så at hvis jeg oprettede et firma nu, ville jeg ikke kunne få SU.

Kan det virkelig passe at når jeg starter på en uddannelse til September, vil jeg ikke kunne få SU, bare fordi jeg har eget firma?

Kan fortælle at mine første projekter er non-profit, så hvis det virkelig er rigtigt kan jeg blive nød til at skippe det, så jeg i stedet kan få SU til overlevelse.

Tilmeldt 28. Sep 07
Indlæg ialt: 1312
Skrevet kl. 13:12

Nej, det er noget sludder. Jeg selv er studerende og driver virksomhed sideløbende.

Du kan drive virksomhed præcis som alle andre, bare husk at du ikke må tjene mere end omkring de kr. 100.000,00 om året.

Fra København
Tilmeldt 26. May 06
Indlæg ialt: 380
Skrevet kl. 13:16

Du kan godt få SU selvom du er momsregisteret (kig lige på su.dk inden du spørg :-)).

Det handler om dit overskud, og hvordan du beskatter det - prøv evt. at søg, så skal du nok finde noget...

Kig på det her link: http://lmgtfy.com/?q=su%2Bvirksomhed

Fra Aalborg
Tilmeldt 11. May 10
Indlæg ialt: 23
Fra  SmartOnline Skrevet kl. 13:21

Hehe jeg havde skam været en lille tur forbi google.dk - men fandt ikke det jeg søgte :)

Kan se jeg bare skulle have mere simpel i min søgning, så tak for det ;)

Fra København
Tilmeldt 14. Dec 05
Indlæg ialt: 624
Fra  Teambuilding Skrevet kl. 13:23

Og hvis du tjener over 100.000 kr., så skal du bare tage virksomhedsskatteordningen i brug. På den måde kan du skubbe indtægten på selvangivelsen fra en personligt ejet virksomhed frem til når du er færdig med at studere, eller når du støder på et år hvor du tjener mindre end de 100.000 kr. (eller hvad grænsen nu er.).

Nyt projekt: polterabend .  Eller prøv teambuilding.dk

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)