Hej,
Når jeg rådgiver kunder omkring opstart af en affiliate-kampagne i Danmark, anbefaler jeg altid at man altid forsøger at give webmasteren en eCPC på mindst 1,50 kr.
Det kan måles ud fra din konvertering, gennemsnit ordre, og den procent del du vil udbetale.
Eksempel sælger du vandpiber på nettet, og din gennemsnit ordre er 1000 kr., og din konvertering er 1,5%.
- Så vil jeg anbefale du udbetaler 10% til affiliates / webmastere. (cirka 13 - 14% til netværket).
99% af gange skyldes en succesfuld kampagne på de danske netværk, at eCPC har været over 1,50 kr., fra start af.
Det er set at mobil selsskaber har underbetalt affiliates, og nogle har tabt penge på kampagnen. Senere forøger de så prisen pr. salg, men så er det typisk forsent - de når aldrig at få den volume de ellers ville have haft.
Så 2 simple råd;
Sørg for at din eCPC ender på over 1,50 kr. hos webmasteren.
Sørg for at starte ud med den pris - det er nødvendigvis ikke en succesfuld handel hvis du får presset netværket langt ned i pris - det ender bare ud i du intet får - udover det månedlige gebyr, nogen tager på "lorte-kampagner".