Først og fremmest må man erkende, at den slags tager tid....
Derudover er der så nogle "tricks" man kan forsøge sig med.... I kan f.eks. prøve at lave en "Mest Læste" sektion på forsiden.... Man kan mene hvad man vil om sådanne tiltags indflydelse på den journalistiske lødighed....men noget tyder på det virker.
Det næste i kan prøve...ja det synes næsten er et must. Det er at samle nyheder fra flere medier - også gerne en masse udenlandske. For når jeg går ind på siden er de første 5 nyheder fra TV2 - som læser er mit spørgsmål derfor: Hvad skal jeg bruge Kidznews til? Jeg kan jo lige så godt bare gå ind på TV2.dk og læse nyhederne...der kan jeg i øvrigt også lige få de sidste sportsresultater eller sladder om de kendte med :)
Ja og så ville det også hjælpe med noget originalt indhold.... Der er tonsvis af nyhedssites, der bare viderformidler andre mediers nyheder - den tendens kan man for så vidt følge helt ind på de store avisers sites. Så en oplagt måde at skille sig ud og tilbyde noget værdifuldt for læserne er at have originalt indhold...
P.S. Og så skal i passe på med at hapse billeder fra andre medier... Nu ved jeg naturligvis ikke om I har aftaler med TV2, Politiken, DR osv., om brug af deres billeder.... Men er fuldstændigt på afveje, hvis jeg antager I ikke har sådanne aftaler? ;)
Hvorom alting er... Har I ikke aftaler med de pågældende medier/fotografer, om brug af deres billeder...så kan det kun gå for langsomt med at få fjernet billederne - det er kun et spørgsmål om tid, før det bliver opdaget...og taksten for den slags er alt andet end børnevenlig ;)