Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Fastholde læsere på nyhedsside

Side 1 ud af 2 (15 indlæg)
Fra Gråsten
Tilmeldt 11. Oct 09
Indlæg ialt: 993
Fra  VeloMania Skrevet kl. 11:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa

Vi har, som nogen måske allerede har bemærket, den 1. maj lanceret Danmarks eneste online nyhedstjeneste udelukkende med nyheder om børn. Siden hedder Kidznews.dk.

Vi har lige nu minimum 10 besøg på dårlige dage, og cirka 70 besøgende på gode dage. Jeg syntes dog at tallene varierer alt for meget, og vi har kun cirka 2,5 sidevisninger pr. besøg og en afvisningsprocent på 56%.

Hvordan gør vi de tal bedre, og hvordan øger vi opmærksomheden omkring vores nyhedsside (udover brug af Facebook)?

Og der er nogle som har nogle indvendinger imod vores brugervenlighed?

Håber at i har nogle forslag Smile

Fra Århus
Tilmeldt 15. Oct 09
Indlæg ialt: 169
Fra  WhiteAway.com hvidevarer Skrevet kl. 11:16

Utrolig flot side, og jeg har bestemt ikke problemer med at finde rundt og se nyheder.

Fra Gråsten
Tilmeldt 11. Oct 09
Fra  VeloMania Skrevet kl. 11:21

Ina Clausen:

Utrolig flot side, og jeg har bestemt ikke problemer med at finde rundt og se nyheder.

Hehe, tak. Men ét eller andet må der jo være galt siden vi ikke har flere sidevisninger pr. bruger og den høje afvisningsprocent.

Jeg har ikke engang en idé om hvordan vi skal markedsføre siden. Via Adwords, via de store portaler, via flyers? Det er en jungle... Som webshop er det jo nemt nok at finde målgruppen og vide hvordan man skal annoncere, men med en nyhedsside er det noget sværre Surprise

Fra Mageløs, Odense
Tilmeldt 29. Mar 05
Indlæg ialt: 958
Skrevet kl. 11:32
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jeg forstår, at idéen med sitet er alle typer nyheder om børn, men som læser ser jeg tre nyheder om udnyttelse og vanrøgt af børn på forsiden, og det er ikke den slags nyheder, der får mig til at vende tilbage.

Hvis der er nyhedsbasis for det, kunne I i stedet have mere "hyggelige"/neutrale nyheder i fokus på forsiden, og så vise den slags nyheder til de, der klikker på f.eks. Krimi.

I skal nok forvente, at en del besøgende vil læse sitet som de læser f.eks. eb.dk - én artikel af gangen, fodret gennem f.eks. et RSS-feed. I kan overveje at tilbyde muligheden for en daglig opdatering med et udsnit af dagens nyheder leveret pr e-mail, så man slipper for at huske på at tjekke sitet. RSS er udmærket til formålet, men hvis målgruppen også er ikke-tekniske læsere, kan det måske hjælpe.

Fra Gråsten
Tilmeldt 11. Oct 09
Fra  VeloMania Skrevet kl. 11:36

Hej David,

Jeg ved godt at det er voldsomt med disse kriminyheder, men det er desværre i denne genre hvor der sker mest. Derfor tror jeg ikke at det vil være særligt hensigtsmæssigt at fjerne disse nyheder fra forsiden.

Idéen med at sende en daglig opdatering af nyheder pr. mail er egentligt meget god. Det tror jeg lige vi skal tænke lidt over. RSS-feeds tilbyder vi jo allerede Smile

Fra København
Tilmeldt 21. Aug 09
Indlæg ialt: 2585
Fra  . Skrevet kl. 11:42

Er det en nyhedssite for børn?

Eller nyheder om børn?

Deltag i iværksætter events! Tilmeld dig på https://www.smila.dk og få invitationer.

Fra Gråsten
Tilmeldt 11. Oct 09
Fra  VeloMania Skrevet kl. 11:59

Lasse:

Er det en nyhedssite for børn?

Eller nyheder om børn?

Det er nyheder om børn Smile

Fra København
Tilmeldt 13. Feb 10
Indlæg ialt: 3636
Fra  My-phoneshop.dk Skrevet kl. 12:16

David Mc Nally:
Hvis der er nyhedsbasis for det, kunne I i stedet have mere "hyggelige"/neutrale nyheder i fokus på forsiden, og så vise den slags nyheder til de, der klikker på f.eks. Krimi.

Jeg skal skynde mig at sige, at jeg ikke er i målgruppen for jeres nyheder. Men jeg vil give David fuldstændig ret, de tre meget kedelige nyheder er det man fanger. Det kan godt være at det er det folk læser, men jeg synes du skal lade dem læse det på bt.dk eb.dk det er deres kerneområde.

De er meget dræbende for "hyggen" på siden, hvis det altså er "hygge" der er målet med siden (det har jeg lidt svært ved at se).

Så istedet for at tage alle nyheder der kan have bare den mindste relation til børn og unge, synes jeg du skal overveje at inkredse det til noget mindre. Uden at jeg har noget bud på hvad det kan være..

Mobiltelefoner, mobiltilbehør, mobilreparation: https://www.my-phoneshop.dk

Fra Gråsten
Tilmeldt 11. Oct 09
Fra  VeloMania Skrevet kl. 12:20

igang:

David Mc Nally:

Jeg skal skynde mig at sige, at jeg ikke er i målgruppen for jeres nyheder. Men jeg vil give David fuldstændig ret, de tre meget kedelige nyheder er det man fanger. Det kan godt være at det er det folk læser, men jeg synes du skal lade dem læse det på bt.dk eb.dk det er deres kerneområde.

De er meget dræbende for "hyggen" på siden, hvis det altså er "hygge" der er målet med siden (det har jeg lidt svært ved at se).

Så istedet for at tage alle nyheder der kan have bare den mindste relation til børn og unge, synes jeg du skal overveje at inkredse det til noget mindre. Uden at jeg har noget bud på hvad det kan være..

Meningen er jo egentligt ikke at der skal være noget hygge, men en nyhedsside hvor man kan læse alle nyheder som vedrører børn.

Hvis vi skulle slå det over så det kun er "gode" nyheder, så bliver det svært at holde det opdateret dagligt. Vi har heller ingen anelse om hvor vi kan finde nyheder om børn som skal på vandretur til ære for Red Barnet eller lignende historier.

Men jeg kan da prøve at lave en brugerundersøgelse, så kan jeg da i hvert fald se hvad vores brugere besøger siden for..

Tilmeldt 22. Apr 10
Indlæg ialt: 1708
Skrevet kl. 12:23
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Først og fremmest må man erkende, at den slags tager tid....

Derudover er der så nogle "tricks" man kan forsøge sig med.... I kan f.eks. prøve at lave en "Mest Læste" sektion på forsiden.... Man kan mene hvad man vil om sådanne tiltags indflydelse på den journalistiske lødighed....men noget tyder på det virker.

Det næste i kan prøve...ja det synes næsten er et must. Det er at samle nyheder fra flere medier - også gerne en masse udenlandske. For når jeg går ind på siden er de første 5 nyheder fra TV2 - som læser er mit spørgsmål derfor: Hvad skal jeg bruge Kidznews til? Jeg kan jo lige så godt bare gå ind på TV2.dk og læse nyhederne...der kan jeg i øvrigt også lige få de sidste sportsresultater eller sladder om de kendte med :)

Ja og så ville det også hjælpe med noget originalt indhold.... Der er tonsvis af nyhedssites, der bare viderformidler andre mediers nyheder - den tendens kan man for så vidt følge helt ind på de store avisers sites. Så en oplagt måde at skille sig ud og tilbyde noget værdifuldt for læserne er at have originalt indhold...

P.S. Og så skal i passe på med at hapse billeder fra andre medier... Nu ved jeg naturligvis ikke om I har aftaler med TV2, Politiken, DR osv., om brug af deres billeder.... Men er fuldstændigt på afveje, hvis jeg antager I ikke har sådanne aftaler? ;)

Hvorom alting er... Har I ikke aftaler med de pågældende medier/fotografer, om brug af deres billeder...så kan det kun gå for langsomt med at få fjernet billederne - det er kun et spørgsmål om tid, før det bliver opdaget...og taksten for den slags er alt andet end børnevenlig ;)

Arbejder på at udvikle Danmarks bedste Klima-Portal, som naturligvis kører DoFollow ;)

Vil du være med?

Side 1 ud af 2 (15 indlæg)