Hej, Jeg har her på det sidste haft problemer med min Acer bærbare computer, men i morges gik den helt død ![]() Når jeg kører på batteri så slukker den efter et kvarter, det forstår jeg godt det er nok fordi den har brug for et nyt batteri. Men når jeg så putter strømstikket ind i den så er det ligesom den ikke "tror" at stikket er i. Hvis jeg tager stikket ind og ud flere gange registrerer den at der er strøm til, men ligepludselig lukker computeren ned. Her i morges kunne jeg ikke starte computeren hverken med eller uden strømstik. Tror I det skyldes at der skal ny strømstik til, skal batteriet skiftes eller skal computeren på lossepladsen. Med venlig hilsen Daniel Laursen |
Min Acer bærbar driller
Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
- 1
Jeg har ofte været udsat for, at strømstikket på motherboardet er gået løs i lodningen. Det kan også rettes, hvis du kender een i nærheden af dig, som kan lodde uden at brænde det hele af. |
Hej, Mange tak for hjælpen, jeg ser om det hjælper. Nu må jeg vist finde en kyndig person der kan lodde den Med venlig hilsen Daniel Laursen |
Det er både Billigt og Godt... |
![]() ![]() Nu skal jeg bare investere omkring 1000 kr. for et nyt batteri så er den back in business. Men næste gang jeg står med en lodde udfordring så ved jeg hvor jeg skal henvende mig. Med venlig hilsen Daniel Laursen |
Mange tak for det gode råd, der vil jeg kigge ind. Med venlig hilsen Daniel Laursen |
Hej.. Vil lige give mit med her.. man er vel ny ;.) Jeg har også haft det samme problem med mine acer''ere.. Kontaktede dengang Acer Support med mit problem, og blev henvist til et lokalt rep.center.. Fik ikke gjort så meget ved det, da jeg fandt ud af at man ikke skal lade stikket fra strømforsyningen sidde i pc''eren når denne er slukket. Hvis man glemmer at tage stikket ud, er der den mulighed at man kan fjerne det lille dæksel som beskytter rammene på bagsiden, og derefter fjerne backup-batteriet i 5-10 sek. (bemærk at det "rigtige" batteri også skal være afmonteret inden denne løsning anvendes!) Ulempen er, at man muligvis skal ind i Bios-opsætningen for at indtaste ny tid og dato. Men har man alt dette besvær i baghovedet, glemmer man ikke at tage stikket ud mere.. Og det er ikke nødvendigt at fjerne det "rigtige" batteri mere. Hvorvidt det er batteriet eller forsyningen som er defekt véd jeg ikke, men nu har jeg kørt med dette "system" i 2 år og alt virker stadig.. Held og lykke.. ![]() |
Antag følgende: Under opstart har din bærbare behov for at hive 4 Ampere ud af batteriet i et kort splitsekund, mens den tjekker ram, initialiserer porte, starter skærmen og spinner harddisken op. Hvis din strømforsyning kun leverer 2 Ampere, så er der her et problem. Hvis dit batteri er ved at være fladt, så vil du opleve, at maskinen kører fint, hvis den har været slukket lidt og sat til laderen, men kort tid efter vil den dø, hvis CPU''en eller en anden strømslugende proces startes. Hvis batteriet ikke sidder i, så kan nogle bærbare lave forskudt opstart, der ikke kræver så meget strøm. Du vil sikkert her opleve at skærmen tænder lidt senere end den plejer, harddisken spinner senere op eller andet. Udfra ovenstående, så vil jeg gå ud fra at du har ret i at det er et batteri, der skal til :-) Ved godt, at du allerede har fundet løsningen, men kunne ikke lade det sidde overhørig uden at bidrage med denne mulige forklaring. Vh Peter |
http://pbtryk.dk: Danmarks billigste bannere!
Med venlig hilsen Daniel Laursen |
Side 1 ud af 1 (10 indlæg)