Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Mindre cykelværksted, skal man?

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 02:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg går med overvejelser om at overtage en mindre cykelforretning, på lige omkring 55 m*2 med 2 store lager.

Hvordan ville du ha' det, i en mindre cykelforretning, hvor der ikke er de store udbud?

Det skal siges, der tilbydes cykler, samtidig tilbydes der reperation af knallert og cykler.

Fra Roskilde
Tilmeldt 24. Aug 06
Indlæg ialt: 4506
Fra  Istol.dk Skrevet kl. 02:38

Hej Sinan

En god idé er at finde ud af hvorfor forretningen sælges? Pga. Faldende omsætning? Pension? Jobskifte eller??

Lille behøver ikke at være dårligt. DEt kommer jo også an på hvor i landet forretningen ligger?

En idé kunne jo også være at lave en special-cykelforretning fx udelukkende med el-cykler eller andet.

Hilsen Morten

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 03:39

Grunden til salg, er at vedkommende skal på udlandsrejse. Man kan så sige, jeg udvider butikken lidt med at tilbyde reperation af knallert. Jeg vil også ændre butikken så den får et nyt look, da den nuværende ejer, bare har ladet den kører, uden  at lave nogle ændringer i flere år. Dermed har han også tabt en del kunder, ved at lukke for dankort betaling, som også skal genåbnes. Potentialet er der, det er i frederiksberg, har en rimelig god belliggenhed. Grunden til jeg vil starte lille er fordi, jeg ikke særlig meget kendskab har til iværksætteri (dog har jeg læst en masse).

Vil bare starte lille, og langsomt bevæge mig op af :-)

Tilmeldt 10. Aug 08
Indlæg ialt: 979
Skrevet kl. 08:27

Hej

Udfordringerne ved at drive en lille butik er mindst lige så store som at drive en stor butik. Det eneste du kan reducere er et evt. tab, - men det er jo kun i tilfælde af at du lukker......

Når omsætningen ikke er så stor, så er der ikke plads til så mange fejltagelser, og hvis du som nyslået butiksejer skal stå i en forretning og døje med økonomiske problemer, - så er det surt. For der er rigtigt meget arbejde som butiksejer.

Småt er derfor ikke altid godt. Så er det grunden, så lad være.

Til gengæld kan du gøre det rigtigt godt på Frederiksberg med en lille cykelbutik, hvis du har et speciale som Wideeyes skriver. Ved spisetid skal du cruise gennem sidegaderne omkring forretningen og se hvad der er parkeret af cykler. Hvad er behovet?  Hvis du ser en masse børnesæder og du har en smartere model der kan klipses af og på, - så lav en flyer og del ud i området. Hvis du ser gamle geartyper som du kan skifte på værkstedet til noget vedligeholdesfrit, - så lav en flyer og del ud i området. osv. osv.

For hvis du reklamerer på fjernsynet med en cykel, så kommer kunderne til din butik og vil se hvad du ellers har, og så bliver de skuffede når butikken er så lille. Så udover en god service som skal være i top, så skal du altså have noget de ikke får i Bilka eller byggemarkedet. For det er der de køber deres cykler, - for det kan godt være at folk græder af sympati når den lille butik lukker, men de har svært ved at bakke op om dem i hverdagen.

Pas så iøvrigt på med at smide en masse penge i lokalerne, det er en typisk begynder fejl. Ryd op, gør rent, sving malerpenslen selv på de værste steder, - der skal i virkeligheden ikke så meget til. Tag meget gerne din søster,kone,mor med og lyt til deres råd om indretningen. Kvinder er frygteligt undervurderede i forretningssammenhænge, men dine kvindelige kunder, - og dem får du mange af -, spotter din butik på et millisekund. Så hvis kalenderen med barmfagre Lolita er udskiftet med glade legende børn, - så får du kunder der kommer igen, fordi de finder dig sympatisk. Det skal du ikke undervurdere.

Held og lykke  

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)