Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Eget ansvar hvis pakke sendes uden tracking og ikke ankommer?

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 16. Mar 09
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 22:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej derude,

Jeg har for nylig åbnet en shop hvor jeg giver danskerne mulighed for selv at vælge om de vil have sendt deres pakke som brev eller pakke hvor der selvfølgelig er forskel på pris for levering. Jeg har valgt at benytte Post Danmark til at starte med indtil jeg begynder at få mere gang i den.

Jeg har bemærket at de fleste bestiller det som brev, selvom ordren er på kr. 1000 eller derover.

Når jeg sender "pakken" som brev har jeg kvittering på at jeg har afsendt pakken, er jeg så ansvarlig for at det kommer til kunden og at den ikke pludselig "forsvinder" med posten?
Er det mit ansvar at skulle fremsende nye produkter hvis de ikke ankommer?

Årsagen til at jeg spørger er at det er småting jeg sælger, men jeg har ikke lyst til at skulle fremsende samme odre igen og igen på egen regning hvis det ikke kommer frem da det kan gå hen og blive dårlig forretning for mig.

Så jeg vil vide om jeg skal fjerne "brev" alternativet som forsendelse, eller jeg skal fortsætte med at have det på?

På forhånd rigtig mange tak.

Fra Århus
Tilmeldt 18. Feb 06
Indlæg ialt: 4322
Skrevet kl. 22:34

em:

Når jeg sender "pakken" som brev har jeg kvittering på at jeg har afsendt pakken, er jeg så ansvarlig for at det kommer til kunden og at den ikke pludselig "forsvinder" med posten?

Ja, når du handler med private bærer du risikoen for forsendelsen indtil forsendelsen er overdraget til kunden.

em:

Er det mit ansvar at skulle fremsende nye produkter hvis de ikke ankommer?

Ja, så det kan hurtigt blive dyrt hvis der forsvinder alt for meget post undervejs, eller du har nogle uærlige kunder der ikke mener tingene er nået frem.

Safeticket - Dit enkle og fleksible billetsystem.

Tilmeldt 22. Apr 10
Indlæg ialt: 1708
Skrevet kl. 22:39

Anders Christensen:
Ja, når du handler med private bærer du risikoen for forsendelsen indtil forsendelsen er overdraget til kunden.

Og i forlængelse af det skal det også siges at Post Danmark ikke påtager sig noget ansvar for bortkomne breve..... Så man skal godt nok have både troværdige kunder og postbude, før den forretningsplan kan siges at være fornuftig :)

Arbejder på at udvikle Danmarks bedste Klima-Portal, som naturligvis kører DoFollow ;)

Vil du være med?

Tilmeldt 17. Feb 09
Indlæg ialt: 1078
Fra  Wellness Guiden - Selvstændig Herbalife forhandler Skrevet kl. 06:40

For mig vil det fuldstændigt tåbeligt at sende vare bestillinger ud til kunden som alm. pakke post...

Når du sender bestilling som pakke, har du også den forsikret ved post danmark, hvis den går tabt i posten.

Fra København S
Tilmeldt 23. Dec 07
Indlæg ialt: 1487
Skrevet kl. 07:36

For mig kan det ikke betale sig hvis jeg skulle sende det som pakke.

Fra Århus
Tilmeldt 18. Feb 06
Indlæg ialt: 4322
Skrevet kl. 08:29

Master Vind:

For mig kan det ikke betale sig hvis jeg skulle sende det som pakke.

Det er naturligvis altid en benhård beregning, hvis du skal erstatte manglende post for et mindre beløb end pakke-portoen ville koste dig er det naturligvis typisk en god forretning at lade noget gå tabt engang i mellem. Smile

Safeticket - Dit enkle og fleksible billetsystem.

Tilmeldt 4. Feb 08
Indlæg ialt: 1318
Fra  Kirstens Quilt Skrevet kl. 09:41

Kan du ikke arbejde med en beløbsgrænse, så ordrer over en vis størrelse sendes som pakker, og mindre ordrer sendes som brev?

Jeg har selv lagt en vægtgrænse ind i min shop - alt op til 500 g sendes som maxibreve, og alt derover sendes som pakker. Jeg har aldrig mistet en forsendelse, hverken brev eller pakke.

Kirsten www.kirstensquiltshop.dk

Fra Frederikshavn
Tilmeldt 17. May 10
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 20:49

Hej, jeg sender alle mine varer som pakker, da jeg har været uheldig privat med a sende ting i breve.. har inden for de sidste 3måneder tabt 4 forsendelser ved postdanmark..

så vil klart anbefale at sende Alle dine varer som pakker.

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)