Hej derude, Jeg har for nylig åbnet en shop hvor jeg giver danskerne mulighed for selv at vælge om de vil have sendt deres pakke som brev eller pakke hvor der selvfølgelig er forskel på pris for levering. Jeg har valgt at benytte Post Danmark til at starte med indtil jeg begynder at få mere gang i den. Jeg har bemærket at de fleste bestiller det som brev, selvom ordren er på kr. 1000 eller derover. Når jeg sender "pakken" som brev har jeg kvittering på at jeg har afsendt pakken, er jeg så ansvarlig for at det kommer til kunden og at den ikke pludselig "forsvinder" med posten? Årsagen til at jeg spørger er at det er småting jeg sælger, men jeg har ikke lyst til at skulle fremsende samme odre igen og igen på egen regning hvis det ikke kommer frem da det kan gå hen og blive dårlig forretning for mig. Så jeg vil vide om jeg skal fjerne "brev" alternativet som forsendelse, eller jeg skal fortsætte med at have det på? På forhånd rigtig mange tak. |
em:Når jeg sender "pakken" som brev har jeg kvittering på at jeg har afsendt pakken, er jeg så ansvarlig for at det kommer til kunden og at den ikke pludselig "forsvinder" med posten?
Ja, når du handler med private bærer du risikoen for forsendelsen indtil forsendelsen er overdraget til kunden.
em:
Er det mit ansvar at skulle fremsende nye produkter hvis de ikke ankommer?
Ja, så det kan hurtigt blive dyrt hvis der forsvinder alt for meget post undervejs, eller du har nogle uærlige kunder der ikke mener tingene er nået frem.