Hej i kære Amino-brugere 
Jeg har hørt mange gode ting om jeres behjælpsomhed og håber ligeledes at i gider hjælpe mig med noget jeg har rodet med i et stykke tid.
Jeg ved at det er meget jeg har skrevet, men jeg håber virkelig at I gider læse det. Jeg takker på forhånd mange gange for hjælpen.
Jeg har brugt en del tid på at google og prøve at se om jeg selv kunne læse mig selv til svaret, men jeg er nok blevet mere forvirret. 
Det drejer sig om varemærkebeskyttelse/registrering i DK/EU/Internationalt.
1. Kan man starte med at registrere varemærket i DK og senere udvide registrationen til EU eller International? Er der risiko for at andre i f.eks. EU kan registrere varemærket, hvis jeg i første omgang kun vælge at registrere i DK? eller får man tid til at registrere sig i EU, når man først har registreret sig i DK?
2. Måske siger det sig selv, men ved registrering af varemærket i EU er ALLE EU-lande så inkl. eller er der lande der har "klausul/forbehold"? Jeg er stødt på ved hjemmesider om varemærke-registrering online, så står både EU der, mens UK, Tyskland og Frankrig også står der som særskilte lande? er det fordi de står udenfor varemærke-samarbejdet? (måske et dumt spørgsmål, men man lærer aldrig hvis man ikke spørger.) 
3. Tro mig jeg har prøvet at finde frem til hvilke vareklasser varemærket skal registreres under, men er nok ikke den hurtigste speedbåd på havet, så jeg håber der er en Amino-bruger, der er lidt "hurtigere" end jeg. 
De produkter/ydelser virksomheden skal anvende varemærket i er følgende:
- eje, udvikle, drive hjemmesider- portaler, koncepter osv. (ikke hjemmesidedesign/programmering for andre virksomheder), men mere som Freeway.dk, som jo har en bred vifte af forskellige hjemmesider de ejer eller er medejer i.
- hvor varemærket skal kunne anvendes, så man kan få royalties ved at give lov til at varemærket kan anvendes til musik, spil, film, publikation (bøger, magasiner osv.) og tv (både i digital form, men også i "fysisk" form, såsom dvd, bluray og hvad de nu ellers hedder)
- en forlængelse af forrige, hvor udvikling og produktion af musik, spil, film, publikation (bøger, magasiner osv.) og tv skal være muligt. Både digitalt og i "fysisk" form.
- reklame/annoncer på de hjemmesider/spil/film/publikationer virksomheden driver under varemærket. Både digitalt og i "fysisk" form.
- tøj med eget mærke (varemærket), det kunne være ved selv at producere men også ved royalties, hvor andre producerer og sælger.
- arrangementer/koncerter, kultur.
- trænings- og sports- udstyr/redskaber.
- indbo, møbler, seng osv.
- drikkevarer, både alkohol/spiritus men også alm. drikkevare med og uden brus.
- madvarer, (delvis)færdigretter, hvor det er forbearbejdet og gjort parat og som skal "laves" færdigt derhjemme ved input i ovn, eller på stegepande eller gryde.
Hvor mange og hvilke vareklasser/numre er det så jeg har brug for, for at dække ovenstående produkter/ydelser?
4. sidst men ikke mindst, kan I anbefale en advokatfirma eller hvem det nu er der tager sig af varemærke-rådgivning og ansøgning? Det skal helst være en i hovedstads-området.
På forhånd mange mange mange gange tak for hjælpen.
Jeg håber at jeg har beskrevet mit problem på en overskuelig måde, men I er meget velkomne til at stille spørgsmål, hvis I føler der mangler nogle detaljer. Tak.