Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjemme server

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)
Tilmeldt 5. Jun 12
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 16:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Er der nogen der ved hvilken forbindelse man skal have i sit eget hjem hvis man skal hoste sit eget website på egen server. Lige nu har jeg 16/1 og det er jo ikke meget i upload, men er det nok?

Siden som skal ligge på den er iFotograf.dk

//Rune Hollins

Tilmeldt 3. Jul 09
Indlæg ialt: 507
Skrevet kl. 16:13

Det kommer an på om du har meget tungt indhold på din side og om du forventer eller har mange besøg samtidig.

1 megabit er iværtfald i underkanten, med mindre du er den eneste der har adgang.

Fra Hadsten
Tilmeldt 29. Jan 09
Indlæg ialt: 4780
Fra  Nielco IT OnlineSynlighed.dk Skrevet kl. 16:18

Hej Rune, Skype-Smile

Til en almindelig html/asp/php kodet hjemmeside er forbindelsen ganske udemærket, hvis din hjemmeside ikke har mange samtidige besøgende, eller hvis du undlader at hoste videoklip og meget tunge downloads.

OnlineSynlighed.dk | Søgemaskineoptimering (SEO), Google Ads, Facebook Annoncering og Online Reputation Management.
Kontakt os på mail@onlinesynlighed.dk eller telefon +45 70 13 63 23
Find mig på LinkedIn

Tilmeldt 5. Jun 12
Skrevet kl. 16:25

Hej

Der er jo upload at billeder hver dag, men det hører måske ikke under tunge oploads?

Hvis det er, hvor finder jeg så et billigt sted af hoste min side? Vil gerne have en virtuel server.

Fra Hadsten
Tilmeldt 29. Jan 09
Fra  Nielco IT OnlineSynlighed.dk Skrevet kl. 16:25
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jeg vil dog lige tilføje, et spørgsmål...

Har du overvejet den eventuelle sikkerhedsrisiko, du måske udsætter din server for (og de pc'ere, den kommer til at dele lokalt netværk med), ved at hoste din server på en almindelig bredbåndsforbindelse uden en professionel sikkerhedsløsning mellem den og internettet?

OnlineSynlighed.dk | Søgemaskineoptimering (SEO), Google Ads, Facebook Annoncering og Online Reputation Management.
Find mig på LinkedIn

Tilmeldt 3. Jul 09
Indlæg ialt: 507
Skrevet kl. 16:29

John Nielsen, Nielco IT :

Jeg vil dog lige tilføje, et spørgsmål...

Har du overvejet den eventuelle sikkerhedsrisiko, du måske udsætter din server for (og de pc'ere, den kommer til at dele lokalt netværk med), ved at hoste din server på en almindelig bredbåndsforbindelse uden en professionel sikkerhedsløsning mellem den og internettet?

Hej john

Af ren nysgerrighed hvad er så en professionel sikkerhedsløsning, er det en almindelig firewall?

Tilmeldt 8. Nov 07
Indlæg ialt: 718
Skrevet kl. 16:33
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Det kan slet ikke betale sig at have en hjemmeserver stående. Den koster ofte mere i strøm end hvad du kan få et almindeligt webhotel for.

Udover det skal du tænke på at du ikke har de samme faciliteter som i et professionelt datacenter. Har du en redundant internet forbindelse? Redundant strømforsyning? Hvad sker der hvis serveren går i stykker? Er din hjemmeside så offline indtil du har repareret den?

Tilmeldt 5. Jun 12
Skrevet kl. 16:34

Hvor finder man noget billigt og godt?

Fra Hadsten
Tilmeldt 29. Jan 09
Fra  Nielco IT OnlineSynlighed.dk Skrevet kl. 16:39

Martin - Exaweb:
Det kan slet ikke betale sig at have en hjemmeserver stående. Den koster ofte mere i strøm end hvad du kan få et almindeligt webhotel for.

Det er vi faktisk helt enige i. 

Min anbefaling er også, at du bør lægge din hjemmeside hos en af de mange hosting udbydere.

Exaweb kan i øvrigt anbefales Skype-Smile

Find mig på LinkedIn

Fra Hadsten
Tilmeldt 29. Jan 09
Fra  Nielco IT OnlineSynlighed.dk Skrevet kl. 16:49

gustav1994:
Hej john

Af ren nysgerrighed hvad er så en professionel sikkerhedsløsning, er det en almindelig firewall?

Til hosting af offentligt tilgængelige servere er sikkerhed ikke kun et spørgsmål om en standard router, som af mange brugere (og retail forhandlere) fejlagtigt bliver kaldt en firewall.

En professionel sikkerhedsløsning kan andet og mere end at route og blokere trafik på basis af porte og IP-adresser.

Find mig på LinkedIn

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)