Hej
Jeg har one.com og det er rigtigt nemt at gå til, både hvad angår hjemmeside og blog. Det er enkelt og overskueligt, og det gælder også oprettelse af mailadresser og videresendelse af mails osv. Det er bare at prøve sig frem, men menuerne er dog nemme nok. Bloggen giver mulighed for kommentarer, at invitere venner og der er RSS feed, så den kan fint være med til prisen, - det er jo kun 11 kr. om måneden når oprettelse og domæne er betalt. Man kan dog ikke køre adsense og lign. hvis man ikke kan finde ud af at uploade selv.
Eneste ulempe er, at det er så nemt at man får mod på mere. Således havde jeg en side til bedømmelse her på Amino, og blev så foreslået at bruge WordPress istedet for One.coms standardblog, WordPress lader sig nemt installere på one.com der er modtagelig for at Wordpress selv installerer adgangskoderne når man har udfyldt i et lille skema som starter op når Wordpress er uploadet første gang. Så man skal ikke "rode" med noget.
Jeg tog Wordpress på dansk, og følger man den letforståelige installationsvejledning som også er på dansk, så skal man ikke gøre noget "teknisk" som man ikke selv kan finde ud af. Wordpress starter med en standardskabelon, som man så kan ændre i det kontrolpanel der indgår i Wordpress. Der er flere skabeloner at vælge mellem ved et enkelt klik, men på nettet findes der mange andre, både gratis og såkaldte premiumdesign som faktisk er billige (typisk under 500 kr.) og som kan være rigtigt flotte med forskellige smarte funktioner, men selvfølgelig heller ikke er unikke design.
Naturligvis skal man så gå "på opdagelse" i selve Wordpress systemet, men fordelen er jo at det foregår "live" på skærmen, - ét klik og du er på.
Som begynder har jeg lavet sexfri dating med noget designhjælp fra en tråd her på Amino, uden at have forstand på alt det tekniske. Kun kontaktformularen har jeg betalt for at få på dansk.
Fordelen med Wordpress er at der er mange dygtige mennesker på deres forum, og at det er nemt (og billigt synes jeg) at få professionel hjælp til de små knaster der opstår, når man lige vil have en detalje ordnet. Enten her på Amino eller gennem andre fora.Så nu er der penge til logo, brevpapir, tekstforfatter m.v. - så det skal nok blive godt på et begynderbudget.....
Så kan jeg, - så kan alle