Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Moms på ydelser i SALDI?

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 15. May 10
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 14:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle sammen.

Jeg har lige oprettet en faktura i SALDI, men SALDI lægger ikke automatisk moms på.

Jeg har fulgt videoen på http://flash.saldi.dk/fakturer.html. Der lægges der automatisk moms på, men det gør der desværre ikke på min faktura.

Er der nogle som ved, hvordan man lægger moms på? Eller indstiller SALDI så den automatisk gør det?

Ser frem til at høre fra jer.

God weekend

Hilsen Tine

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 17:07

Hej,

Har du oprettet og valgt en varegruppe til dine varer (kan du gøre for den enkelte vare)? Og har du valgt at denne varegruppe ikke skal være momsfri? (fiktivt eksempel nedenfor)

Fra Albertslund
Tilmeldt 17. Jan 06
Indlæg ialt: 633
Fra  AgerCon Skrevet kl. 19:53

Du skal nok også lige kontrollere, om din debitor (kunde) er med i en debitorgruppe med salgsmoms på 25%.

Som standard er kun debitorgruppen Danske debitorer sat op. Den er som standard tilknyttet momsgruppen S1 med en momssats på 25%.

Med venlig hilsen
Claus Agerskov.

Tilmeldt 15. May 10
Skrevet kl. 23:38

Hej Allan.

Jeg har forsøgt adskillige muligheder.

1. Oprettet og valgt en varegruppe til mine varer (valgt ydelser, da jeg designer hjemmesider mm.)

2.  Varegruppen (Ydelser) er ikke afmærket i momsfri, så den burde komme med

3. Checket at min debitor er med i en debitorgruppe, (det er den). Debitorgruppen står til S1 (25% moms)

Når jeg opretter en faktura under kundeordre, står der nul ved moms, som vist nedenfor

Men hvis jeg så siger udskriv, vises beløbet inkl. moms, som vist nedenfor

Har du nogen ide om, hvorfor jeg ikke kan se det under ordre, når jeg opretter fakturaen? Momsen skal jo figurere i regnskabet og dermed registreres ved oprettelse af en faktura...

Det må jo være rigtig indstillet, når den registrerer momsen på den udskrevne faktura eller?

Momsen bør fremkomme inden man klikker fakturer ikke?

Håber du kan hjælpe.

Med venlig hilsen

Tine Bødker Rasmussen

Tilmeldt 15. May 10
Skrevet kl. 23:44

Hej Claus.

Tak for svaret. Jeg har nu som du kan se i mit svar til Allan checket at min kunde er i en debitorgruppe med en sats på 25%. Det du skrev giver god mening, men momsen fremkommer dog desværre ikke på ordren i Saldi...

Med venlig hilsen

Tine Bødker Rasmussen

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 10:41

Hej Tine,

Det undrer mig meget, at der står "0% moms" i monsangivelsen. Er det en egen installation af Saldi, eller er det en installation, der kører på Danosofts system, som du så bare benytter?

Tilmeldt 15. May 10
Skrevet kl. 16:00

Ja, det er underligt.

Det er den der gratisløsning jeg har. Logger på, på nettet, så det må jo være på deres system..

Fra Albertslund
Tilmeldt 17. Jan 06
Fra  AgerCon Skrevet kl. 02:25

Hej Tine

Først og fremmest undskyld, at jeg ikke er vendt tilbage før nu.

Hvis du logger på http://www.saldi.dk/gratis så er det vores løsning.

Jeg har lige været inde og oprette et nyt regnskab på SALDI Gratis - og der er ingen fejl omkring momsangivelse af ydelser, når man opretter ordre og fakturerer.

Du skal være velkommen til at ringe til os på 46 90 22 08, så vi sammen kan få fundet fejlen og rettet den.

Med venlig hilsen
Claus Agerskov

Fra Albertslund
Tilmeldt 17. Jan 06
Fra  AgerCon Skrevet kl. 15:01

Hej Tine

Vi har tilføjet feltet Momssats på såvel debitor- som kreditorodre, så det er muligt at angive den efterfølgende, hvis den af en eller anden årsag er blevet forkert.

Umiddelbart formoder vi, at ordren er blevet oprettet med en debitorgruppe, som har været momsfri eller hvor momskoden har været for en momssats på 0.

Med venlig hilsen
Claus Agerskov

Tilmeldt 15. May 10
Skrevet kl. 15:33

Hej Claus.

Har tilrettet momssatsen, så nu virker det. 

Tusinde tak.

Ha' en rigtig god dag.

Hilsen Tine

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)