Iphone og Iphone programmer er i udvikling, og det kan kun gå for langsomt at hoppe med på vognen. Jeg har udtænkt flere program ideér, og har fundet et dansk velfungerende programmerings selvskab. Jeg søger derfor en investor til at gennemføre projektet. Jeg vil dog selv også fungere som investor, så en person ikke bliver hængt op på alle finanserne. Beløbet jeg søger fra en evt. investor ligger på omkring 80.000,- og jeg kan forestille mig at den omtalte investors profit vil bestå af ca. 60% af indtægterne ved salg af programmet. Bliver programmet vel modtaget, kan 60% af de samlede indtægter løbe op på over 1.000.000 det første år efter udgivelse. Det er en god chance, hvis man er villig til at tage den.
Besvar debatten for at høre mere. (Kun seriøse henvendelser.)
Iphone og Iphone programmer er i udvikling, og det kan kun gå for langsomt at hoppe med på vognen.
Dét udsagn var nok korrekt i 2007. Her i 2010 er der øget konkurrence fra Android, som nu sælger mere end iPhone i USA.
På Android har man ikke det problem, man har ifm. iPhone-udvikling, med at Apple skal godkende ens applikation. Apples godkendelsesproces kan som bekendt tage meget lang tid og ende med et nej af uforudsigelige grunde.
Min pointe er ikke, at iPhone-udvikling er dumt eller at Android-udvikling er det modsatte, men at man skal se sig for og være bekendt med alternativerne.
Jonas, det kan godt være at Android har/er ved at overhale iPhone, men det ville være interessant at vide, hvilke af disses brugere er købekraftige/venlige.
Forstået på den måde at Google-tilhængerne som regel går ind for open-source og gratissoftware osv. mens iPhones-fans har lettere ved at hive pungen op. (dette skriver jeg dog, uden at have nogen form for dokumentation, det er hvad jeg selv tror på ihvertfald.) :)
Så hvor vil det være smartest at udvikle til? den mest udbredte eller de mest købekraftige/venlige?
Jonas, det kan godt være at Android har/er ved at overhale iPhone, men det ville være interessant at vide, hvilke af disses brugere er købekraftige/venlige.
Forstået på den måde at Google-tilhængerne som regel går ind for open-source og gratissoftware osv. mens iPhones-fans har lettere ved at hive pungen op. (dette skriver jeg dog, uden at have nogen form for dokumentation, det er hvad jeg selv tror på ihvertfald.) :)
Så hvor vil det være smartest at udvikle til? den mest udbredte eller de mest købekraftige/venlige?
Der er langt, langt flere Android-brugere end bare den relativt lille del af befolkningen, der er meget interesserede i open source. Du siger selv, at du intet belæg har for at komme med din påstand - og dén tanke vil jeg holde dig fast i ;)
Min hovedpointe var, at iPhone-udvikling i dag ikke er noget Klondyke, men derimod en ganske almindelig forretning - og enddog med visse forhindringer, man ikke har andre steder.
Jeg kan i øvrigt tilføje, at jeg er rimeligt upartisk her: Jeg har ikke nogen Android-telefon, udvikler ikke til nogen af mobilplatformene på nuværende tidspunkt, og den eneste smartphone, jeg har haft, var en iPhone.
Der er i dag solgt over 90.000.000 ipod touch og iphone, og de brugere vil have spil. Så rammer man det brugerne vil have er det intet problem at tjene en formue. Nu da Ipad´en er kommet på markedet, kan endnu flere benytte de spil og programmer man udvikler til iphone.
Ja fordi den nuværende iphone nærmer sig enden af sin produktcyklus. Android telefonerne er kun lige ved at slå igennem nu. Hvis du kigger på salgstallene igen når apple lancerer den næste version 4 af deres iphone her til sommer, så tror jeg nok at der igen bliver solgt flest iphones. Og som en anden skriver, så kig på hvor mange iphones kontra android telefoner der pt findes på markedet.
Her er rapporten som artiklen er baseret på: http://www.olswang.com/convergence09/content/default.asp?id=106
Google-brugere er jo vant til at få "gratis" fra Google (Gmail, Documents, Map, Blog, Youtube osv.)
Mens Apple-fans er vant til at betale og det er endda "overpris" (ifølge min egen opfattelse) for Apple-producerede produkter/services.
Artiklen skelner så vidt jeg lige kan se ikke mellem Android og iPhone, men derimod mellem iPhone og almindelige computerbrugere. Android var ikke rigtigt slået igennem, da undersøgelsen blev lavet.
Desuden har jeg svært ved at forstå din opstilling; Google-brugere kontra Apple-brugere. Næsten alle bruger jo Google-tjenester, og det er da ikke fordi, Apple-brugere holder sig tilbage med at bruge Gmail, YouTube osv.