Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Start ny virksomhed - Grundlæggende regler og lignende.

Side 2 ud af 2 (19 indlæg)
Fra København
Tilmeldt 15. Mar 10
Indlæg ialt: 428
Skrevet kl. 19:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Jamen du behøver ikke at tilbyde denne service over alt i landet!

Jeg tror dog, at det er denne ekstra-service, som giver dig eventuelle kunder, så kunder rundt omkring i landet, som ikke kan vælge den service, vil måske vælge en billigere konkurrent.

Tilmeldt 15. May 10
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 19:26

Ja, tænkte jeg også.

Men det ville nok give kunder.

Men hvis jeg både skulle have kursus, og hjælp i hjemmet og samtidigt styrer salget og andet, bliver det meget svært ene-mand!

Ville det ikke være en god idé at få en sekretær og evt. en anden medarbejder til lager, sende og reperation af computere?

Fra København
Tilmeldt 15. Mar 10
Skrevet kl. 19:28

Jeg synes ikke, at du skal ansætte nogen som helst til at starte med. Faste udgifter må gerne være meget små til at starte med.

Hvis du så senere kan se, at det bare kører for forretningen, kan du overveje at ansætte nogen. Men til at starte med? - Det tror jeg ikke er en god idé; især når ingen ved hvordan det kommer til at gå med forretningen.

Vh.

Ali

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12858
Skrevet kl. 19:35

EmilSkov:
kun så jeg kan leve af det.

Det bliver dælme meget svært da avancen på produkterne er kun er nogle ganske få procent. Rigtig rigtigt mange computer butikker ender med at gå konkurs  så det kan ikke tilrådet at starte en sådan forretning.

Ravn

Tilmeldt 15. May 10
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 19:39

Ja, har jeg hørt.

Jeg skal skam også tænke grundigt over det, osv.  Men disse forslag i er kommet frem med, er glimrende. 

Fra København
Tilmeldt 15. Mar 10
Skrevet kl. 20:02

Og så tror jeg, at det er svært at spå om det er muligt at leve af det. Mit råd er at blive ved med at lave det, som du laver nu (arbejde/studie/andet), og samtidig ved siden af prøve at starte virksomheden op. Det bliver hårdt i starten, men hvis det bliver en succes, kan du evt. skære ned på dit nuværende arbejde.

Mht. IT-hjælp-til-ældre-konceptet, så tror jeg, at det mere må gælde dit nærområde, som du jo også selv skriver. Og så tror jeg ikke, at en webbutik eller marketingnettet giver dig meget power. Hæng hellere en seddel i opgange og lignende med det, som du tilbyder.

Du kan evt. starte med kun at tilbyde hjælp (ingen salg). Går det godt med det, vil du blive kendt i området, og det vil blive meget mere smertefrit at få solgt IT-udstyr. Mund til mund marketing i denne forbindelse er ret vigtigt.

Fra Aarhus
Tilmeldt 3. Jul 07
Indlæg ialt: 1987
Fra  MagentoXperten.dk Winkwink.dk Skrevet kl. 14:25

Som mange af de andre nævner er jeg enig.. Det er simpelthen et giftigt marked at springe ud i. Hvis du skal have succes tror jeg du bliver nødt til at have noget unikt før du kommer langt. Desværre... ellers fedt du vil i gang!

Venlig hilsen

Kristoffer Hjerrild

Ejer af Winkwink & Magentoxperten. 

Fra København
Tilmeldt 15. May 10
Indlæg ialt: 868
Skrevet kl. 18:09

Når du siger samle pc 'er og lignende hardware er laptop, netbook osv inklusivt, for du skal huske på at efterspørgsel efter den stationære pc er efterhånden meget lav.

Selv Zepto, en ellers "successfuld" dansk virksomhed, gik konkurs. Så du må passe meget på. Derudover burde du læse denne her indlæg en anden Amino-bruger har skrevet:

http://www.amino.dk/forums/t/90099.aspx

Kommer snart...

Fra København
Tilmeldt 15. Mar 10
Skrevet kl. 08:04

Emil, gider du sende mig en privat besked med din mail samt lidt mere detaljerede oplysninger om din idé/plan?

Jeg har måske noget, som du er interesseret i.

Kh.

Ali

Side 2 ud af 2 (19 indlæg)