Jamen du behøver ikke at tilbyde denne service over alt i landet!
Jeg tror dog, at det er denne ekstra-service, som giver dig eventuelle kunder, så kunder rundt omkring i landet, som ikke kan vælge den service, vil måske vælge en billigere konkurrent.
Jeg synes ikke, at du skal ansætte nogen som helst til at starte med. Faste udgifter må gerne være meget små til at starte med.
Hvis du så senere kan se, at det bare kører for forretningen, kan du overveje at ansætte nogen. Men til at starte med? - Det tror jeg ikke er en god idé; især når ingen ved hvordan det kommer til at gå med forretningen.
Det bliver dælme meget svært da avancen på produkterne er kun er nogle ganske få procent. Rigtig rigtigt mange computer butikker ender med at gå konkurs så det kan ikke tilrådet at starte en sådan forretning.
Og så tror jeg, at det er svært at spå om det er muligt at leve af det. Mit råd er at blive ved med at lave det, som du laver nu (arbejde/studie/andet), og samtidig ved siden af prøve at starte virksomheden op. Det bliver hårdt i starten, men hvis det bliver en succes, kan du evt. skære ned på dit nuværende arbejde.
Mht. IT-hjælp-til-ældre-konceptet, så tror jeg, at det mere må gælde dit nærområde, som du jo også selv skriver. Og så tror jeg ikke, at en webbutik eller marketing på nettet giver dig meget power. Hæng hellere en seddel i opgange og lignende med det, som du tilbyder.
Du kan evt. starte med kun at tilbyde hjælp (ingen salg). Går det godt med det, vil du blive kendt i området, og det vil blive meget mere smertefrit at få solgt IT-udstyr. Mund til mund marketing i denne forbindelse er ret vigtigt.
Som mange af de andre nævner er jeg enig.. Det er simpelthen et giftigt marked at springe ud i. Hvis du skal have succes tror jeg du bliver nødt til at have noget unikt før du kommer langt. Desværre... ellers fedt du vil i gang!
Når du siger samle pc 'er og lignende hardware er laptop, netbook osv inklusivt, for du skal huske på at efterspørgsel efter den stationære pc er efterhånden meget lav.
Selv Zepto, en ellers "successfuld" dansk virksomhed, gik konkurs. Så du må passe meget på. Derudover burde du læse denne her indlæg en anden Amino-bruger har skrevet: