Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Dandomain/Scannet kontra Magento/Virtuemart/Drupal

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 30. Oct 09
Indlæg ialt: 5361
Skrevet kl. 11:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Er der nogen der med erfaring i shopsystemer beskrevet i overskriften, der kan henvise til en dansk OpenSource leverandør der kan levere samme specifikationer eller bedre til samme priser, herunder også samme service og driftsikkerhed?

Jeg er bekendt med forskellene i de forskellige systemer og muligheder, men leder efter en seriøs OpenSource leverandør der kan fremvise eksempler/referencer på at der er reel mulighed for at opnå de samme funktioner eller mere med samme sikkerhed.

Håber der findes nogen med kompetencerne og referencerne. Skal købes i næste uge.

Køb ren argan olie her

Fra Helsingør
Tilmeldt 23. Nov 06
Indlæg ialt: 992
Fra  Hvorfor kan man ikke slette sin virksomhed fra Indeks? Skrevet kl. 12:06

I pixelhuset har vi lavet sites hos Scannet, DanDomain og I Magento.

Det er jo lidt forskellig tilgang til en hosted løsning hvor du ikke har adgang til kildekoden og en open-source løsning hvor du har adgang til kildekoden.

Du kommer hurtigt i gang med en Scannet eller en DanDomain løsning, men du er også meget bundet op hos disse to levenrandører. Men en Magento løsning kommer du lidt langsommere igang, men er også langt mere fri - nu og på sigt.

Eksempler på løsninger vi har lavet i Pixelhuset:

En DanDomain løsning: place-it.dk

En ScanCormerce løsning: legeakademiet.dk

En MAgento løsning: esprezzo.dk

Ring eller skriv til mig hvis du vil snakke noget konkret.

Ellers held og lykke med projektet :-)

Tilmeldt 30. Oct 09
Skrevet kl. 12:12

Peter Lauge:
Du kommer hurtigt i gang med en Scannet eller en DanDomain løsning, men du er også meget bundet op hos disse to levenrandører. Men en Magento løsning kommer du lidt langsommere igang, men er også langt mere fri - nu og på sigt.

Tak for henvisninger.

Jeg er helt med på at man er bundet op, men jeg har ikke indtil videre kunne lokalisere nogen der giver den samme backend og CMS styring og udviklede applikationer som imøderkommer specifikationerne på f.eks. DanDomain samt har samme service som f.eks. Scannet.

Findes de leverandører?

Jeg har ingen komplikationer i at downloade en template og så tilrette lidt her og der, men jeg ønsker en leverandør der er gået skridtet videre og tilbyder samme muligheder i OpenSource som f.eks. DanDomain.

Køb ren argan olie her

Fra Roskilde
Tilmeldt 16. Jun 09
Indlæg ialt: 2317
Fra  PITOT Watches Aps Skrevet kl. 13:38

hej lager, du skriver du leder efter et opensource dansk system og samtidig siger du at der skal købes ind i næste uge?

er ikke helt sikker på om det må koste noget for dig så, men syntes da lige at jeg vil nævne det danske cms webshop system som står bag mange store firmaer i dk men som ikke er opensource

http://www.accedo.dk/

vh Thomas

Watches inspired by fighter jets

Aviator Watches - Pilot Watches - Blue Angels Watch

Tilmeldt 30. Oct 09
Skrevet kl. 14:17

Thomas Clausen:
hej lager, du skriver du leder efter et opensource dansk system og samtidig siger du at der skal købes ind i næste uge?

Ikke helt, men måske Smile

Jeg leder efter nogle alternativer i OpenSource der kan tilbyde det samme som DanDomain/Scannet, og da man fra dag 1 kan komme i gang med disse, så kan man vel også med de andre, hvis nogen har det samme setup.

Er helt med på at jeg kan få OpenSource fra stort set ingenting og opefter - og som der så skal tilrettes eller jeg kan købe en MagentoShop hos en Amino for 9995,00 og så vente en måned.

Jeg leder dels fordi jeg søger, men måske også undres over at der ikke er nogen der har lavet noget OpenSource WebShop CMS der er ligeså nemt som f.eks. DanDomain.

Kan se at DanDomain tilbyder nogle flere ting i forhold til en standardshop hos Scannet, så valget står nok reelt mellem DanDomain og en tilsvarende OpenSource option.

Køb ren argan olie her

Fra Hellerup
Tilmeldt 11. Apr 06
Indlæg ialt: 3722
Fra  CloudSprout Skrevet kl. 19:39

Hej Lagersalg

Det bestemt bud på en nem open source platform, er nok Prestashop. Her har man valgt en balance hvor der fokuseres på ease-of-use istedet for hvor kraftfuld shoppen er.

Grundlæggende finder du nok ikke nogen der vil påtage sig samme ansvar for open source shop, som ScanDomain eller os selv gør! Grunden til det er, at så længe en leverandør selv har styr på og ejerskab af kildekoden kan han godt tage ansvaret, men når du har ejerskab af koden og f.eks. installere nye opdateringer. Så svarer det lidt til at tage ansvaret for at en eller anden man ikke kender, ikke kører galt. Det er der selvfølgeligt ingen der vil.

Der findes en god del seriøse leverandører, der har gennemført store projekter, men for at kunne sige noget om hvilket der kunne passe til dig, så er der nødvendigt at kende lidt til dit budget er det: 0-25.000 , 25.000 - 50.000, 50.000 - 100.000 - 500.000, 500.000 + ?

Tilmeldt 30. Oct 09
Skrevet kl. 20:29

Lundsby:
Grundlæggende finder du nok ikke nogen der vil påtage sig samme ansvar for open source shop, som ScanDomain eller os selv gør! Grunden til det er, at så længe en leverandør selv har styr på og ejerskab af kildekoden kan han godt tage ansvaret, men når du har ejerskab af koden og f.eks. installere nye opdateringer. Så svarer det lidt til at tage ansvaret for at en eller anden man ikke kender, ikke kører galt. Det er der selvfølgeligt ingen der vil.

Er umiddelbart også det jeg var kommet frem til, men ville jo lige dobbelttjekke med de Aminoer der har styr på den slags.

Egentlig ser det ud til at løsningen bliver (faktisk som planlagt) at jeg starter med en DanDomain løsning og sideløbende når og hvis behovet opstår, så arbejder videre med en OpenSource løsning. Jeg har dog snakket med DanDomain og faktisk kan mange af de ting jeg gerne vil have i fremtiden godt lade sig gøre, hvilket jeg ikke troede det kunne, så det er positivt.

Og nu har jeg brugt nogle timer på DanDomain, og har før haft en Scannet, så af de 2 der må jeg så indrømme at DanDomain løsningen virker som værende en del bedre og mere fleksibel.

Men tak for alle input, der har været med til at vurdere tingene.

Køb ren argan olie her

Fra Kgs Lyngby
Tilmeldt 7. Apr 09
Indlæg ialt: 2798
Fra  Infospray Media Skrevet kl. 14:45

Lagersalg123 - JEN:
Er helt med på at jeg kan få OpenSource fra stort set ingenting og opefter - og som der så skal tilrettes eller jeg kan købe en MagentoShop hos en Amino for 9995,00 og så vente en måned.

Det er nemlig korrekt. Mht support, så lægger vi alle vores løsninger hos MagentoHotel.dk/Powerhosting som vi har rigtig gode erfaringer med. De har også en support som man rent faktisk kan ringe til. Vores pris på 9.995,- er inkl. første års hosting og betalingsgateway.

Nu skriver du "lige så nemt som f.eks. DanDomain". På trods af at Magento er yderst kraftfuldt, så er det faktisk også ret let at gå til. Nok mest fordi de har kunne designe det fra bunden op, istedet for at have et produkt som hvert år har fået et par features "klistret på".

Prøv evt. Magentos admin her: 
http://demo-admin.magentocommerce.com/index.php/admin/
username / password: admin / 123123 (bemærk at det er på engelsk men vi selvfølgelig leverer det med dansk sprogpakke).

Læs evt. mere om vores produkt her: http://getashop.dk/ 

Fra Roskilde
Tilmeldt 16. Jun 09
Indlæg ialt: 2317
Fra  PITOT Watches Aps Skrevet kl. 14:58

Lagersalg123 - JEN:

Jeg leder dels fordi jeg søger, men måske også undres over at der ikke er nogen der har lavet noget OpenSource WebShop CMS der er ligeså nemt som f.eks. DanDomain.

du kan jo også selv installere magento og så sætte dig ind i det, nu du leder efter et opensource :-) 

du kan hoste hos magentohotel.dk

Watches inspired by fighter jets

Aviator Watches - Pilot Watches - Blue Angels Watch

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)