Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Det danske landshold i ishockey

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Fra København K
Tilmeldt 2. Apr 08
Indlæg ialt: 3639
Fra  jimihove.dk ApS Skrevet kl. 00:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Så raser ishockey feberen !

Normalt ser jeg kun ishockey, når der er OL eller lidt NHL, men det som det danske landshold i ishockey præsterer lige nu er : fantastisk.

Super teknik og kæmpe fight.

Hvor mange i aldersgruppen 18- 40 spiller ishockey på et pro niveau i DK (og som er danske statsborgere) ? 200-300 ? Ud af dem er det hver tiende som ligepludselig river verdenseliten rundt.

På en eller anden måde er det typisk dansk , på den gode måde, når vi tror vi kan noget går vi amok.

Jeg er blevet så hooked , så jeg lige hurtigt har bikset en lille ishockey blog om det danske landshold i ishockey på benene.

Kunne være hyggeligt at se dig derinde. Den er her :

det danske landshold i ishockey

SEO fra 1000,- kr, og Google Ads fra 500,-  per måned. DK's billigste hjemmesider? Se mere på jimihove.dk 15+ års erfaring.

Fra København K
Tilmeldt 2. Apr 08
Fra  jimihove.dk ApS Skrevet kl. 02:08

Ja det helt tosset :-)

Nu skulle de næsten være sikre på kvartfinalen. Hvis de først kommer i semfinalen, så eksploderer det hele da

Nu har de slået nr 2-3-og 4 ved OL med sammenlagt 13-2. Jeg fatter det ikke...

Det må være vikingeblodet der går amok.

Jeg tror faktisk landsholdet i fodbold godt kan blive inspireret af det der sker nu, men det er nok ikke nok til at vinde VM :-)

SEO fra 1000,- kr, og Google Ads fra 500,-  per måned. DK's billigste hjemmesider? Se mere på jimihove.dk 15+ års erfaring.

Fra København Ø
Tilmeldt 30. Aug 08
Indlæg ialt: 1601
Skrevet kl. 02:21

USA, Canada, Finland og Sverige stiller med noget der ligner D-hold. Alle deres profiler spiller NHL playoffs eller har meldt afbud af andre årsager. Det er ikke for at fornedre Danmarks præstation, men det er ikke særlig repræsentativt for Danmarks position i verden i forhold til OL.

Hvis du går ind og sammenligner OL-lineups med VM-lineups, så vil du se, at samtlige spillere fra Finland, Sverige, USA og Canada er hentet fra toppen af poppen i NHL. Det eneste rigtig syge og autentiske line-up ved VM er Ruslands. Og jeg er ikke i tvivl om, at de renser hele vejen til toppen og guldet.

Alt det til side, så er det fedt Danmark vinder. Det er fedt for ishockey i Danmark og det er fedt for spillerne selv. De fortjener opmærksomheden. Jeg håber også, at succesen vil bane vejen for flere danske spillere i NHL. Vi savner jo også Bødker og Hansen i vores line-up. Hansen ville have været en kæmpegevinst, han er den mest erfarne NHL spiller vi har, og kommer direkte med frisk playoff mentalitet.

Hvis vi klarer kampen mod Rusland tror jeg for alvor det begynder at gå stærkt.

Tilmeldt 27. Apr 07
Indlæg ialt: 6988
Fra  MobilTjek Skrevet kl. 03:22

Det er jo valgfrit om de bedste spillere gider at stille op for deres land og jeg mener ikke at man kan fornedre den danske indsats. De spillere der er med for USA, Finland og Slovakiet spiller trods alt alle på et niveau, som ligger over den danske isliga. Ham målmanden Slovakiet pillede ud ved 0-3, han har spillet NHL så sent som i denne sæson.

Måske burde der kun være VM hvert fjerde år, med OL turneringen giver det en slutrunde hvert andet år, så kunne NHL klubberne måske bedre overtales til at sætte deres turnering på pause en måneds tid.

Anyway, så var det sgu fedt at se 1. periode af kampen idag, det var jo helt vildt. Nationalfølelsen kom virkelig frem, som i de gode gamle dage, hvor fodboldlandsholdet spillede noget seværdigt fodbold mod nogle af de store nationer.

Sammenlign mobilpriser med eller uden abonnement

Tilmeldt 27. Sep 06
Indlæg ialt: 619
Fra  År Skrevet kl. 04:55

Med de flotte sejrscifre6-0  kan man blive helt i tvivl om det er tennis eller ishockey man ser Smile

Fra Herning
Tilmeldt 17. Jun 07
Indlæg ialt: 875
Skrevet kl. 09:25

BZR:

USA, Canada, Finland og Sverige stiller med noget der ligner D-hold. Alle deres profiler spiller NHL playoffs eller har meldt afbud af andre årsager. Det er ikke for at fornedre Danmarks præstation, men det er ikke særlig repræsentativt for Danmarks position i verden i forhold til OL.

Hvis du går ind og sammenligner OL-lineups med VM-lineups, så vil du se, at samtlige spillere fra Finland, Sverige, USA og Canada er hentet fra toppen af poppen i NHL. Det eneste rigtig syge og autentiske line-up ved VM er Ruslands. Og jeg er ikke i tvivl om, at de renser hele vejen til toppen og guldet.

Sandt nok, men..........

Det er en fantastisk præstation, det danske ishockeylandshold har gang i.

Tænk på et tal. F.eks. alene  Indbyggere i New York City (ca. 9 millioner) og så lille Danmark.

Og Danmarks modstandere kæmper alle sammen hårdt for at blive morgendagens stjerner.

Mvh John   --   (Herning Blue Fox  Yes)

Fra København K
Tilmeldt 2. Apr 08
Fra  jimihove.dk ApS Skrevet kl. 13:35

@ John

Ja jeg hørte da om nogle amerikanske kommentatorer, som netop ikke kunne forstå hvordan skandinavien kunne have 4 hold med til VM med kun samlet 25 millioner indbyggere, og de klarede sig så godt, imens usa har 250 millioner indbyggere :-)

Og tak til Holger for at kommentere på min ishockey debat :-)

Fra København Ø
Tilmeldt 30. Aug 08
Indlæg ialt: 1601
Skrevet kl. 13:51

Nicolaj:

Det er jo valgfrit om de bedste spillere gider at stille op for deres land og jeg mener ikke at man kan fornedre den danske indsats. De spillere der er med for USA, Finland og Slovakiet spiller trods alt alle på et niveau, som ligger over den danske isliga. Ham målmanden Slovakiet pillede ud ved 0-3, han har spillet NHL så sent som i denne sæson.

Nu taler jeg heller ikke om én eller to NHL spillere. Det har Letland, Tyskland m.fl. også. Til OL stillede Finland, Sverige, USA og Canada med rene NHL-hold, lidt ligesom Rusland gør nu.

Desuden har Danmark kun 8 spillere i en trup på 20 som spiller i den danske isliga.

Min pointe er, at det eneste hold, som stiller med et egenligt A-hold, er Rusland. Canadas hold er også udemærket, men igen uden opsigtsvækkende profiler. Vi kommer først til at se, hvordan Danmark klarer sig i en "rigtig" turnering, når de møder Rusland. Slår de Rusland, eller spiller lige op, så kan de sagtens konkurrere med USA, Canada, Finland og Sveriges stærkeste opstillinger.

Igen, det er ikke for at tage noget fra Danmark. Jeg prøver blot at finde en realistisk vinkel.

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)