Hej Morten Jeg kender kun alt for godt din situation, hvilket følgelig også gør, at jeg har fuld forståelse for din frustration. Da jeg startede som selvstændig i 1991, var min fars eneste bemærkning, og som jeg aldrig glemmer, "Kan man leve af det" Senere hen på året da virksomheden kørte fornuftigt, kom min kære far på besøg, hvor jeg var optaget af et kundemøde, hvorfor min kone fortalte ham, at jeg var optaget og ikke havde tid. Reaktionen på dette var, at min far udbrød: "Så farligt kan det vel ikke være", hvorpå han brasede lige ind og afbrød mødet. Jeg måtte derfor meget bestemt eskortere ham ud af huset med en bemærkning om, at jeg ville ringe til ham senere. Her måtte jeg i flere omgange gøre ham begribeligt, hvad det var der foregik, og ikke mindst at uanmeldte besøg ikke var velkomne mere. Dette respekterer han den dag i dag, og jeg har iøvrigt stadig kunden i min virksomhed. Det er desværre nogen ting man må tage med sig, når man driver virksomhed. Man kan ikke forvente, at selv ens nærmeste skal have den mindste forståelse for, hvordan dette kan påvirke en at blive møde med negative bemærkninger m.v.. Rart at se at du har besluttet dig til at få afprøvet dine idéer, og ikke lade dig slå ud af andres mening. Det er den rigtige iværksætterånd, som tæller i sidste ende. De bedste hilsener Tonny |
Jacob Ulfkjær:Lad mig give dig et citat, som måske kan hjælpe:
If someone says:
"That's impossible."
You should understand it as:
"According to my very limited experience and narrow understanding of reality, that's very unlikely
Sådan kan man også se på det Hehe....