Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvordan undgås sort arbejde?

Side 2 ud af 2 (14 indlæg)
Tilmeldt 19. Mar 07
Indlæg ialt: 469
Skrevet kl. 11:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er selvfølgelig også imod sort arbejde, men på den anden side mener jeg også der burde være en bagatelgrænse, som jeg mener de har i Sverige, der er den 10.000 årligt så vidt jeg husker.

Altså eksempelvis kan man jo i teorien ikke køre sin bror til lufthavnen og får 500 kr. i benzinpenge, så er det sort arbejde. Man kan ikke slå græsset hos sin gamle mormor og få 50 kr. om ugen, så skal det jo faktisk opgives også... Mener vi savner en bagatelgrænse i Danmark. Men hvordan det skal admninistreres har jeg svært ved at overskue. Men der må jo være en måde de gør det på i Sverige

Tilmeldt 4. Jul 09
Indlæg ialt: 868
Skrevet kl. 12:17

Som du er inde på skal du sørge for at du på dit site gør hvad du kan for at undgå at aftalerne bliver lavet sort, herunder stille diverse redskaber til rådighed.

Det enkleste er selvfølgeligt hvis der er tale om momsregistrerede virksomheder.

Men hvis det også er småjobs som kan udføres af 15 årige, så kan de jo af gode grunde ikke være momsregistrerede, her skal rekvirenten skrive på den unge's skattefrikort og så indberette til skat, det ville være godt at stille alle formularer til rådighed på din hjemmeside, så mener jeg du har gjort hvad du kan.

Skal du have noget med faktureringen at gøre ? for så er det en helt anden sag, så kan du være udbyder og sørge for at alt bliver indberettet og udfakturere til kunderne med moms.

De bedste hilsener

Italien Finn

Fra Helsinge
Tilmeldt 1. Feb 10
Indlæg ialt: 251
Skrevet kl. 12:24

En hurtig pointe der både gælder generelt og som man måske kunne sætte ind i din vejledning

Det er kun udbyder der skal indberrette og derfor kun udbyder der kan snyde skat, Kunden har INTET med om udbyder betaler skat eller ej. Derfor er det kun udbyder der kan straffes

et andet råd, prøv at tal med skat om de ikke har en pjece du kan få ind på din side?

Dressur rytter søger sponsor 

Fra Roskilde
Tilmeldt 16. Feb 10
Indlæg ialt: 115
Skrevet kl. 20:45

Kan godt mærke, at jeg lige fik revet hul på en gennerel diskusion om sort arbejde:P
Men tusind tak for alle de relevante svar, regner med at vi skriver en A-Z guide om, hvordan man indberetter til skat osv.
Endnu engang, mange tak for jeres svar:)

Side 2 ud af 2 (14 indlæg)