Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Bogføring af afregning til private personer

Side 2 ud af 2 (20 indlæg)
Fra Skørping
Tilmeldt 29. Sep 07
Indlæg ialt: 668
Fra  X-Cite ApS Skrevet kl. 16:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg må sige at Ken's svar lyder mest korrekt.

Det er aflønning af brugere på min hjemmeside, og altså ikke ansatte. Så jeg kan naturligvis ikke indberette via lønsysystem eller E-indkomst. Det ville godt kunne være lade sig gøre at indberette via en blanket hvis det er ønsket af SKAT, men mon det er det?

Hvad mener du Peter?

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 16:20

Det er B-indkomst, og du har pligt til at lønoplyse.......nu er det jo et ApS, så gik ud fra, at du var arbejds-

giverregistreret.

Så må du indberette via blanket.

Og stadig mener jeg, at Ken´S svar ikke er korrekt.

MvH

Peter 

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 16:24

Ken Schultz:
Men det primære må være om man er arbejdsgiver eller ej, og det er du ikke i dit tilfælde.

Det primære er IKKE om du er arbejdsgiver eller ej. Det primære er om betalingen er omfattet af reglerne om indberetningspligt.

Et udgangspunkt kunne være at at se om betalingerne vil falde ind under et af punkterne i Skattekontrolllovens § 7A

/Henrik

Fra Nærum
Tilmeldt 5. Apr 07
Indlæg ialt: 773
Fra  Partner-ads ApS (AdViva ApS) Skrevet kl. 19:43

Henrik Krogh:

Ken Schultz:
Men det primære må være om man er arbejdsgiver eller ej, og det er du ikke i dit tilfælde.

Det primære er IKKE om du er arbejdsgiver eller ej. Det primære er om betalingen er omfattet af reglerne om indberetningspligt.

Et udgangspunkt kunne være at at se om betalingerne vil falde ind under et af punkterne i Skattekontrolllovens § 7A

/Henrik

Hej

Tak for korrektionen.

Det var som nævnt også et stykke tid siden at SKAT gennemgik mine procedurer ;-)

De bad mig ikke om at indberette noget, men fulgte op på betalingerne for at se om folk tog det med på deres selvangivelser.

Erik's tilfælde kan sammenlignes med vores tilfælde og derfor mener jeg ikke at han skal indberette noget, men skal naturligvis kunne dokumentere betalingerne (hvor meget og til hvem).

Mvh. Ken

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 19:54

Ken Schultz:
De bad mig ikke om at indberette noget, men fulgte op på betalingerne for at se om folk tog det med på deres selvangivelser

Jeg har kun skimmet den pågældende hjemmeside men alligevel hælder jeg også til Peter-revisors holdning om at beløbene er omfattet af indberetningspligt.

Der er sket meget siden 2006. Blandt andet er der sket en større automatisering omkring selvangivelsen og herunder mere fokus på at få flest mulige data med på den fortrykte selvangivelse.

At der i mange tilfælde er indberetningspligt efter Skattekontrollovens § 7A overser mange - også skattefolk. Men den letteste måde at få klarhed over det på er at bede om bindende forhåndsbesked hos SKAT, hvis man er i tvivl. De 300 kr. er godt givet ud for at få ro i sindet.

Henrik

Fra Skørping
Tilmeldt 29. Sep 07
Fra  X-Cite ApS Skrevet kl. 21:15

Peter - Revisor:

Det er B-indkomst, og du har pligt til at lønoplyse.......nu er det jo et ApS, så gik ud fra, at du var arbejds-

giverregistreret.

Så må du indberette via blanket.

Jeg er arbejdsgiverregistreret og har pt. 2 ansatte, hvor jeg selv er den ene ;-)

Jeg bruger Danløn til den almindelige lønudbetaling, men troede ikke at det havde noget med belønning af mine brugere at gøre. Mener I at jeg skal oprette hver person i Danløn og lave en lønudbetaling på eksempelvis 100 kr., hvis det er det brugeren har optjent?

Dermed når jeg sandsynligvis hurtigt op på mange hundrede ansatte, men de fleste ansatte får sandsynligvis  kun 100 kr. eller 200 kr. én enkelt gang og dropper derefter siden.

Hvis man indberetter via blanket, hvilken blanket skal så bruges, og hvor ofte skal der indberettes? Kan man f.eks. indberette en gang om året, og så vedlægge alle data om personer og udbetalinger i et separat dokument?

Fra Skørping
Tilmeldt 29. Sep 07
Fra  X-Cite ApS Skrevet kl. 21:20

Ken Schultz:

Det var som nævnt også et stykke tid siden at SKAT gennemgik mine procedurer ;-)

De bad mig ikke om at indberette noget, men fulgte op på betalingerne for at se om folk tog det med på deres selvangivelser.

Udbetaler du ikke stadig til privatpersoner via partner-ads? Hvilken procedure følger du nu?

Fra Skørping
Tilmeldt 29. Sep 07
Fra  X-Cite ApS Skrevet kl. 21:24

Henrik Krogh:

At der i mange tilfælde er indberetningspligt efter Skattekontrollovens § 7A overser mange - også skattefolk. Men den letteste måde at få klarhed over det på er at bede om bindende forhåndsbesked hos SKAT, hvis man er i tvivl. De 300 kr. er godt givet ud for at få ro i sindet.

Det kan godt være at jeg skal have fat i SKAT og få et bindende svar. Jeg har dog intet imod at indberette, jeg aner bare ikke hvordan det skal gøres. Jeg synes det lyder lidt vildt hvis man skal oprette en ny medarbjeder i lønsystemet for hver udbetaling, men det kan da sagtens lade sig gøre. Det er dog muligvis heller ikke det I mener?

Fra Nærum
Tilmeldt 5. Apr 07
Indlæg ialt: 773
Fra  Partner-ads ApS (AdViva ApS) Skrevet kl. 16:47

Erik Pilgaard Hejlskov:

Udbetaler du ikke stadig til privatpersoner via partner-ads? Hvilken procedure følger du nu?

Hej

Jo, det gør jeg. Jeg følger den procedure at jeg laver et bilag vedr. udbetalinger med en specifikation af alle beløb og de bankkonti der er overført til. Jeg indberetter ikke noget.

Mvh. Ken

Fra Skørping
Tilmeldt 29. Sep 07
Fra  X-Cite ApS Skrevet kl. 15:42

Er der nogle af jer der kan fortælle hvor længe man skal vente på svar fra SKAT?

Jeg kontaktede dem online, og fik følgende mail den 18/5-10:

"Tak for din henvendelse til SKAT

Vi forsøger at svare på din e-mail i løbet af 5 arbejdsdage, men i øjeblikket kan der gå længere tid, fordi vi har travlt med at besvare telefoner og e-mails om årsopgørelsen for 2009.

NB: Denne mail kan ikke besvares.

Med venlig hilsen
SKAT"

Det er trods alt ved at være noget tid siden.

Hvordan beder man om bindende forhåndsbesked hos SKAT, som  Henrik Krogh/Klovn nævnte? Og hvor hurtigt går det?

Side 2 ud af 2 (20 indlæg)