Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Bogføring af afregning til private personer

Side 1 ud af 2 (20 indlæg)
Fra Skørping
Tilmeldt 29. Sep 07
Indlæg ialt: 668
Fra  X-Cite ApS Skrevet kl. 08:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har et ApS og har opstartet websitet Gratis Penge. Som sidens navn antyder, så kan man gratis optjene penge, og disse penge skal på et tidspunkt udbetales til brugerne. Men hvordan bogføres det?

Når jeg køber varer eller annoncer osv. så får jeg en faktura, som jeg kan vedlægge som bilag i mit regnskab. Men når jeg udbetaler et kontant beløb som belønning til mine brugere, så har jeg jo ikke noget bilag på dette. Kan jeg lave bilaget selv, ved at skrive at der er overført xx kr. til xx, og her angive modtagerens navn+adresse+kontonr., eller hvordan gøres det mest korrekt?
Og hvad skal jeg kalde udgiftsposten i mit regnskab? Evt. "Bruger belønninger" ?

Fra Skørping
Tilmeldt 29. Sep 07
Indlæg ialt: 668
Fra  X-Cite ApS Skrevet kl. 08:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg vil gerne starte med at undskylde mit lignende indlæg igår. Det var placeret i den helt forkerte kategori, og jeg har ikke fundet en metode til hverken at slette indlægget, eller flytte indlægget. Nogen der ved om det kan lade sig gøre?

Jeg håber at alle I kloge og søde revisorer mv. vil svare på mit spørgsmål alligevel ;-)

Tilmeldt 25. Jul 06
Indlæg ialt: 1187
Skrevet kl. 10:27
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Du laver vel blot en kreditnota (det modsatte af en faktura) ligesom alle andre affiliatenetværk :)

Fra Nærum
Tilmeldt 5. Apr 07
Indlæg ialt: 773
Fra  Partner-ads ApS (AdViva ApS) Skrevet kl. 10:39
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej

Når du udbetaler beløb til privatpersoner så laver du det der hedder et afregningsbilag som du enten mailer til dem eller stiller til rådighed online på deres brugerkonto.

Vær dog opmærksom på at afregninger til privatpersoner skal være uden moms.

Modtagerne af beløbet skal så selv sørge for at medtage det på deres selvangivelse (hvis de ikke har frikort)

Mvh. Ken

Fra Skørping
Tilmeldt 29. Sep 07
Indlæg ialt: 668
Fra  X-Cite ApS Skrevet kl. 11:57
Hvor mange stjerner giver du? :

ok super, tak for svarene

Fra Frederikssund
Tilmeldt 1. Dec 07
Indlæg ialt: 89
Fra  Bjerre Trykkeri og Forlag ApS Skrevet kl. 12:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har ca. 7 forfattere, der alle får honorar efter hvor meget deres bøger har solgt i et kvartal, og det er som B-indkomst, og de skal selv sørge for at betale skat m.v. Jeg overfører blot deres honorarer

Jeg har blot lavet dokumenterne i Excel.

 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 14:58
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hmmm....mener nu.....at den der udbetaler honorar har oplysningspligten overfor SKAT!

MvH

Peter

Fra Skørping
Tilmeldt 29. Sep 07
Indlæg ialt: 668
Fra  X-Cite ApS Skrevet kl. 15:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Peter - Revisor:

Hmmm....mener nu.....at den der udbetaler honorar har oplysningspligten overfor SKAT!

Hej Peter, tak for svar i begge tråde. Jeg ved ikke hvordan jeg skal slette den anden tråd.

Men hvordan fungerer oplysningspligten overfor SKAT? Er det nok at det fremgår via bilag i mit regnskab, som SKAT jo kun ser hvis de kigger nærmere på regnskabet? Eller skal det indsendes et sted?

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 15:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej!

Ja...enten via dit lønsysystem, E-indkomst eller blanket.

MvH

Peter

Fra Nærum
Tilmeldt 5. Apr 07
Indlæg ialt: 773
Fra  Partner-ads ApS (AdViva ApS) Skrevet kl. 16:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Erik Pilgaard Hejlskov:

Men hvordan fungerer oplysningspligten overfor SKAT? Er det nok at det fremgår via bilag i mit regnskab, som SKAT jo kun ser hvis de kigger nærmere på regnskabet? Eller skal det indsendes et sted?



Hej

Du skal i dit tilfælde ikke indberette beløb til SKAT, da det ikke er løn/honorar/o.l.

Vi har i.f.m. udbetalinger til privatpersoner fået gennemgået proceduren af SKAT. Det er nok at du har et beløb hvor det fremgår hvor meget du udbetaler pr. person og til hvilke bankkonti der er overført (eller navn/adresse der er sendt check til). I vores tilfælde kunne SKAT selv følge op og se om folk tog det med på deres selvangivelser.

Ovennævnte var i 2006, så jeg skal ikke kunne udelukke om der er strammet op på reglerne for hvornår man skal indberette til SKAT.

Men det primære må være om man er arbejdsgiver eller ej, og det er du ikke i dit tilfælde.

Mvh. Ken

Side 1 ud af 2 (20 indlæg)