Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Netværksløsning i vores lille firma - what to do?

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 28. Apr 09
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 06:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer

I vores lille firma har vi hidtil kunnet klare os med 2 bærbare og en stationær pc. Hertil en netværksharddisk til fælles data. Lynet slog ned sidste sommer og brændte vores netværksharddisk af (mistet data - ØV) Men heldigvis bliver man klog af skade, så nu tager vi backup henover nettet af den primære bærbare pc. Bogholderi og outlook ligger hostet ude i byen.

Men hvad gør vi nu? Er der andre der har en smart netværksløsning? Vi er kreative mennesker - ikke teknikere :-)

Vi ønsker en løsning i forbindelse med barsel, hvor data fra den primære bærbare bliver spejlet op på en netværksharddisk, som en ekstra backup samt for at give mulighed for andre at "accesse" disse data. Den primære bærbare skal kunne arbejde offline.

Ligeledes ønsker vi et minimum af vedligehold - ingen teknikere ansat (kun kæresten der jo har sit faste arbejde ved siden af)

Vi har tænkt på en NAS (en server har også været inde i vores overvejelser, men det virker meget uoverskueligt) NAS'en er tænkt som at den automatisk backer data up udover nettet.

Alle gode råd, erfaringer og ideer modtages meget gerne.

På forhånd tak for hjælpen

Fra Dongguan
Tilmeldt 26. May 09
Indlæg ialt: 316
Fra  South China Trading Ltd. Skrevet kl. 08:59

Hej Michael

Jeg kan anbefale dropbox,  det er perfekt til mindre netværk.

Ellers bruger jeg selv ubuntu one, som jeg mener snart kommer til windows også.  Og Unison til sync, men der er vel også mange flere alternativer der fungerer godt.

MVH

Lars

South China Trading Ltd.  Tilbyder vores årelange erfaring til seriøse Aminoer der overvejer Produktion i Kina.

Fra Roskilde / Esbjerg
Tilmeldt 12. May 09
Indlæg ialt: 206
Fra  VELOCIGROUP Skrevet kl. 11:48

Hej Hansenmichael,

hansenmichael:
Men heldigvis bliver man klog af skade, så nu tager vi backup henover nettet af den primære bærbare pc. Bogholderi og outlook ligger hostet ude i byen.

Hvad er det I har liggende lokalt, som I ikke kan arbejde på fra jeres hostede løsning ? Hvis I i forvejen har bogholderi og Outlook ude, hvorfor så ikke resten ?
Det er altid bedst at have alle data liggende centralt, hvor der så samlet kan tages backup til anden lokation. Det er bla. derfor at vi altid tilbyder vores kunder en remote backup løsning.

Jeg vil anbefale jer en hostet Terminal Server løsning. Jeg kan desværre endnu ikke tilbyde en sådan løsning, men der er flere forskellige udbydere af en sådan. En sådan løsning kan indeholde Office pakken incl. Outlook, jeres bogholderi og evt. andre programmer i måtte benytte. Derudover plads til fælles data. Drev lokalt på hver enkelt PC kan tilgås fra Terminal Serveren, sådan at data kan udvekles med den lokale PC.

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)