|
Ja - det var topklasses underholdning Jeg skrev noget tid efter en mail til »Steve« fordi jeg var nysgerrig efter hvem han var, og hvad årsagen var til at han brugte så meget tid på det - og for at fortælle at jeg synes det var fantastisk opfindsomt. Han svarede faktisk tilbage at han bare havde lyst til det, for at se hvordan folk reagerede - og at han i øvrigt ikke kunne forstå hvorfor det var så interessant hvem han virkelig var. Men vi fandt aldrig ud af det... |
Det dummeste jeg har prøvet er hvor en af vore konkurrenter som sælger CMS (hvilket vi også selv gør), ringede mig op og ville sælge mig et af deres CMS.
Da jeg så fortæller at vi allerede har et cms, at vi er deres konkurrenter, og at vi sælger lever af at sælge cms, prøver hun alligevel at argumentere for at det kunne være en god idé (fordi deres cms var åh så smart, uden hun kunne nævne konkret hvorfor).
Jeg ender med at pumpe denne sælger for informationer, for at vide så meget som muligt om min konkurrent, og hun var tilsyneladende naiv nok til at oplyse mig alverdens informationer om deres virksomhed, produktplaner, salgsmetoder (bl.a. hvilke brancher de pitchede på p.t.) osv.. Alt sammen på trods af at jeg fra start hårdnakket forklarede, at vi ikke ville købe noget grundet vi er konkurrenter.
Det er fandme ikke alle sælgere der har lige meget mellem ørerne...
Bliv gratis medlem