Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Støbning af plastgenstand til studieprojekt

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Fra Roskilde
Tilmeldt 12. May 10
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 18:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg går på Teknisk Gymnasium i Viborg, og er igang med at skrive Teknologi A rapport. Dog har jeg et ligge problem. Jeg skal skrive om produktionen af vores produkt, som er en frugtskære af plast samt en jernklinge. Jeg har snart skrevet rundt til 10 plaststøberier for at høre hvad prisen vil være fo en støbning på 500 styks og hvordan det gøres samt hvilke materialer. Dog har jeg endnu ikke fået noget svar, og er derfor lidt presset. Så hvis nogle herinde kan hjælpe mig vil jeg være meget meget taknemlige da jeg ellers ikke kan bestå mit projekt, og derved ikke komme ind på univeristetet. Jeg har søgt og søgt på google unden meget held. Jeg har mulighed for at sende arbejdstegninger. Det skal bare være en cirka pris da det skal ind i budgettet, for at se om det kan lade sig gøre eller ej. Jeg vil også gerne have lidt hjælp til hvad materialer der skal bruges.

På forhånd mange tak.

Bjerring Business

Jacob Bjerring

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 18:49

Kender godt til det der proble, man bliver næsten ikke taget seriøst når man sender en mail, ellers går der 10år før man får svar..

Jeg ville tage fri en dag, tage ud til et par virksomheder og snak med dem, de er vel alle interesseret i at få noget arbejde, så bare tag der ud med dine tegninger

Fra Skodsborg
Tilmeldt 7. Mar 10
Indlæg ialt: 419
Skrevet kl. 19:11

Hej du skal prøve at ringe til Per Bøtker på 59 41 16 00 han er sikkert ikke på det nummer længere men de burde kunne give dig hans nye nummer. bare sig at du er henvist af en som kender ham.

Han kan give dig en ca pris på en form og på emner

Mit bud er ca 70.000 kr for en lille sprøjte form, alt efter vægt og materiale 3-7 kr pr stk.

der til lklinge og montering mon ikke en pris på 8-10 kr. er realistisk.det er dog uden afskrivning af formen.

Det er dog min vurdering ved en lille produktion, men 500 stk kan godt blive lidt dyrer.
Det du skal prøve er nogle maskine værksteder der har computer styret CNR de kan dreje emnerne
ud af et plaststykke og det vil være en hurtig og nem måde - at lave computerprogrammet til CNR styringen kan nok gøres for 2000 kr hvis du har gode tegninger.
emne prisen bliver så nok omkring 10-15 kr ved 500 stk. materialer kan være ABS eller HD PE
husk at klingen så skal montere og indkøbes den har jeg ikke rigtig noget bud på men mon man ikke kan få en standard et eller andet sted til en 2-3 kr.  alt efter hvordan den skal være det er lidt svært med så lidt information. men måske kan du købe oste klinger i et supermarked.
montering Tjaa det er også lidt med variabel men kan man montere 1 i minuttet bliver det 500 delt med 60 = 8,3 time a 120 kr. hvis du får en student til det =1000 kr.

Hvis du får problemer med din opgave så send mig en personlig besked så kan jeg give dig nogle priser så det ser professionelt ud - så du kan bruge det til opgave - jeg har selv haft en plast fabrik

Fra Roskilde
Tilmeldt 12. May 10
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 19:24

#Allan:

Problemet ligger bare der at vi skal aflevere tirsdag morgen da det kun er et 50 timers projekt til en evaluerende eksamen.

#toogtoerfem:

Det er super godt det der, lige hvad jeg står og mangler, hvis jeg må få din mail så kan jeg lidt nemmere fortælle med ord og billedere hvordan produktet skal producers.

På forhånd mange tak.

Fra København
Tilmeldt 25. May 06
Indlæg ialt: 801
Fra  House of Visions Skrevet kl. 19:30

Hej Jacob

Ellers prøv at tage fat på www.moef.dk, hvis ikke de selv kan så ved de hvor

Dvh.

Kim

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)