Jeg står og skal igang med et nyt projekt, derfor kunne jeg godt tænke mig og vide følgende: Er det lovligt at udbetale x antal kroner til den mest aktive bruger på siden?
Eller skal man være registreret som firma. Hvis det er muligt, skal der så betales skat af det?
Al betaling af penge eller andet mellem 2 parter skal gennem skattefar - hvis det overstiger et vis beløb. Eller det samlede beløb over et år overstiger et vis beløb. Kan ikke huske beløgene.
Det er klart lovligt at udbetale penge, det skal bare registreres som B-imkomst eller ske over en faktura.
Men jeg er altså ikke revisor - så lad os se om der kommer en revisor ind og deltager.
En anden gang - så lav en bedre overskrift på dit indlæg. Hvis der nu stod noget med økonomi eller udbetaling af penge i overskriften, så kunne der være større chance for at en økonomi dame/mand så det.
Overskriften er hermed lavet om :) Når det skal gennem skattefar, så er det da noget som 2 parten selv styrer, eller hvad?
Ja - I skal ikke ned på skattekontoret sammen og sige at I nu handler med hinanden (det skal da nok komme en dag) - men blot skrive i hvert jeres regnskab at I har handlet med hinanden.
Men igen - få en revisor med forstand på området til at give dig et final ord. eller ring til SKAT :-)