Hej Aminoer, Jeg har en lidt længere historie, så derfor - bær over med mig. Jeg startede i december 2008 et ApS med en kollega, og vi henvendte os i banken for at få oprettet kontoer osv. I december 2009 fik vi en større ordre, som vi ikke kunne hive hjem uden yderligere kapital (vi havde simpelthen ikke nok penge på kontoen). Vi gik derfor i banken, og fik beløbet - under forudsætning af at vi begge underskrev en personlig kautionserklæring på 30.000 kr. Vi har gentagne gange forsøgt at få vores rådgiver i tale, men bliver mødt med svaret, at vi ikke kan få nogen trækningsret. For at kunne fortsætte vores forretning vil vi gerne have kapital til at tage de lidt større ordre - vi snakker om kapital i størrelsen 50-100.000 kr. Jeg forstår intet længere. Vi er stavnsbundet til banken, og kan ikke skifte bank selvom vi kan få en statsgaranti!? Nogen gode input? /Jørgen
|
Hej
Hvad siger jeres rådgivere til situationen, her tænker jeg eks. på selskabets revisor og/eller advokat?
Det undrer mig meget, at det ikke kan lade sig gøre, særligt under hensyntagen til det beskrevne, men igen der er banker, som desværre ikke er så gode til at melde ud, hvad den egentlige problemstilling reelt er.
Hvis I skulle være interesserede, kan jeg da tilbyde 2 timers assistance og rådgivning u/b.
Hilsen
Tonny