Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Umuligt at skabe finansering!

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Fra Sønderborg
Tilmeldt 3. Sep 08
Indlæg ialt: 18
Fra  Nyit.dk ApS Skrevet kl. 17:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer,

Jeg har en lidt længere historie, så derfor - bær over med mig.

Jeg startede i december 2008 et ApS med en kollega, og vi henvendte os i banken for at få oprettet kontoer osv.
Der blev ikke oprettet nogen kredit.
Alt var fint og vi havde et nogenlunde godt opstartsår, hvor regnskabet for 2009 kun viser et underskud på 39.000 kr. helt ok, da vi havde en del udgifter til opstart osv.

I december 2009 fik vi en større ordre, som vi ikke kunne hive hjem uden yderligere kapital (vi havde simpelthen ikke nok penge på kontoen). Vi gik derfor i banken, og fik beløbet - under forudsætning af at vi begge underskrev en personlig kautionserklæring på 30.000 kr.
Både jeg selv og min kollega fik derfor den opfattelse, at vi havde en tilsvarende trækningsret, hvorfor vi blev meget forundrede da vi i Marts 2010 fik besked om at vores firmakonto var i overtræk med 15.000 kr.

Vi har gentagne gange forsøgt at få vores rådgiver i tale, men bliver mødt med svaret, at vi ikke kan få nogen trækningsret.
Når vi så beder om at få trukket kautionserklæringen tilbage, kan dette heller ikke lade sig gøre!!
Vi har endda haft skrevet til direktøren i sparekassen, men får samme afvigende svar.

For at kunne fortsætte vores forretning vil vi gerne have kapital til at tage de lidt større ordre - vi snakker om kapital i størrelsen 50-100.000 kr.
Vi blev foreslået at kigge på Vækstfondens Kom-i-gang-lån, men endnu engang hopper kæden totalt af.
Vi har snakket med Nordea, som er en af de banker der kan lave et sådant lån... Men efter Nordea's mening skal vi selv stille hæftelse for hele beløbet, selvom der ligger en statsgaranti på lånet med 75%!?

Jeg forstår intet længere. Vi er stavnsbundet til banken, og kan ikke skifte bank selvom vi kan få en statsgaranti!?

Nogen gode input?

/Jørgen

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 17:20
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 4 person

Hej

Hvad siger jeres rådgivere til situationen, her tænker jeg eks. på selskabets revisor og/eller advokat?

Det undrer mig meget, at det ikke kan lade sig gøre, særligt under hensyntagen til det beskrevne, men igen der er banker, som desværre ikke er så gode til at melde ud, hvad den egentlige problemstilling reelt er.

Hvis I skulle være interesserede, kan jeg da tilbyde 2 timers assistance og rådgivning u/b.

Hilsen

Tonny

Fra Gråsten
Tilmeldt 11. Oct 09
Indlæg ialt: 993
Fra  VeloMania Skrevet kl. 17:22

Gulkings:

Hej Aminoer,

Jeg har en lidt længere historie, så derfor - bær over med mig.

Jeg startede i december 2008 et ApS med en kollega, og vi henvendte os i banken for at få oprettet kontoer osv.
Der blev ikke oprettet nogen kredit.
Alt var fint og vi havde et nogenlunde godt opstartsår, hvor regnskabet for 2009 kun viser et underskud på 39.000 kr. helt ok, da vi havde en del udgifter til opstart osv.

I december 2009 fik vi en større ordre, som vi ikke kunne hive hjem uden yderligere kapital (vi havde simpelthen ikke nok penge på kontoen). Vi gik derfor i banken, og fik beløbet - under forudsætning af at vi begge underskrev en personlig kautionserklæring på 30.000 kr.
Både jeg selv og min kollega fik derfor den opfattelse, at vi havde en tilsvarende trækningsret, hvorfor vi blev meget forundrede da vi i Marts 2010 fik besked om at vores firmakonto var i overtræk med 15.000 kr.

Vi har gentagne gange forsøgt at få vores rådgiver i tale, men bliver mødt med svaret, at vi ikke kan få nogen trækningsret.
Når vi så beder om at få trukket kautionserklæringen tilbage, kan dette heller ikke lade sig gøre!!
Vi har endda haft skrevet til direktøren i sparekassen, men får samme afvigende svar.

For at kunne fortsætte vores forretning vil vi gerne have kapital til at tage de lidt større ordre - vi snakker om kapital i størrelsen 50-100.000 kr.
Vi blev foreslået at kigge på Vækstfondens Kom-i-gang-lån, men endnu engang hopper kæden totalt af.
Vi har snakket med Nordea, som er en af de banker der kan lave et sådant lån... Men efter Nordea's mening skal vi selv stille hæftelse for hele beløbet, selvom der ligger en statsgaranti på lånet med 75%!?

Jeg forstår intet længere. Vi er stavnsbundet til banken, og kan ikke skifte bank selvom vi kan få en statsgaranti!?

Nogen gode input?

/Jørgen

Det skulle vel tilfældigvis ikke være Broager Sparekasse du har som bank? Det lyder som præcis det samme de kunne finde på... Angry

Fra Sønderborg
Tilmeldt 3. Sep 08
Fra  Nyit.dk ApS Skrevet kl. 17:34

Hej Tonny,

Der er jo det der er det mest skræmmende - hverken revisor eller Center for Erhvervsudvikling som vi har dialog med har nogensinde hørt om dette før...!

Vi forstår det heller ikke - vi snakker en kassekredit på mellem 50-100.000 kr. Det burde være peanuts for en bank...

Hvilken type assistance kan du tilbyde i forhold til dette?

/Jørgen

Fra Sønderborg
Tilmeldt 3. Sep 08
Fra  Nyit.dk ApS Skrevet kl. 17:36

Morten Nielsen - Kidznet.dk:

Det skulle vel tilfældigvis ikke være Broager Sparekasse du har som bank? Det lyder som præcis det samme de kunne finde på... Angry

Hej Morten - jo det er lige præcis den bank det drejer sig om :(
Du lyder som om du har samme erfaring?

/Jørgen

Fra Hellerup
Tilmeldt 11. Apr 06
Indlæg ialt: 3722
Fra  CloudSprout Skrevet kl. 18:06

Hej Jørgen

Som jeg har forstået det så er Kom-i-gang lån og Vækst kaution er så vidt jeg har forstået kun til situationer hvor banken ikke er tilfredse med den sikkerhed du selv kan stille!

Det er altså ikke en ordning, hvor staten går ind over tager noget af risikoen for dig, det er en ordning hvor de går ind og tager noget af risikoen for banken.

Så det er nok ikke nogen dårlig ide, at tage Nordea lånet, i må selvfølgelig selv kautionere, men det er vel også rimeligt nok!

Fra Gråsten
Tilmeldt 11. Oct 09
Indlæg ialt: 993
Fra  VeloMania Skrevet kl. 18:08

Gulkings:

Morten Nielsen - Kidznet.dk:

Hej Morten - jo det er lige præcis den bank det drejer sig om :(
Du lyder som om du har samme erfaring?

/Jørgen

Jeg har ikke erfaring med lige præcis dét du nævner, men har efter et bankmøde fået tilsagn om en forhøjelse af kassekredit fra 50.000 kroner til 150.000, hvorefter vi tog til CIFF børnetøjsmessen i København et par dage senere og købte børnetøj for en meget stor del af disse penge. Tirsdagen efter ringer rådgiveren så og fortæller at de har fået kolde fødder! Angry

Tonny er nu i gang med at skaffe os penge andre stedet - så benyt dig af ham. Han virker som en ildsjæl som brænder for det arbejde han laver... Smile

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 19:15
Gennemsnit 4,5 stjerner givet af 2 person

Gulkings:

Hej Tonny,

Der er jo det der er det mest skræmmende - hverken revisor eller Center for Erhvervsudvikling som vi har dialog med har nogensinde hørt om dette før...!

Vi forstår det heller ikke - vi snakker en kassekredit på mellem 50-100.000 kr. Det burde være peanuts for en bank...

Hvilken type assistance kan du tilbyde i forhold til dette?

/Jørgen

Hej Jørgen

Du skal være velkommen til at ringe til mig efter kl. 20.00, så kan jeg fortælle lidt om min lidt anderledes måde at agere påCool

Det er nu meget pudsigt med dig og Morten, men det kan jeg da fortælle mere om Surprise

Hilsen

Tonny

Fra København
Tilmeldt 1. Dec 09
Indlæg ialt: 698
Skrevet kl. 19:36

hvor kender jeg det fra .. Når ja.. banken...

Tony er i gang med at hjælpe mig med at "skaffe" kredit til mit projekt. så StarStarStarStarStar herfra :D 

Ellers pøj pøj med det.. de er blevet meget nærrige  ... 

Fra Sønderborg
Tilmeldt 3. Sep 08
Fra  Nyit.dk ApS Skrevet kl. 20:27

Hej Tonny,

Prøvede lige at fange dig på nummeret på din hjemmeside.
Jeg vil gerne høre din holdning til hvad muligheder vi har.

/Jørgen

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)