Jeg har tit tænkt på at opstarte et transportfirma. Jeg tænkte på at lease en lastbil og ansætte en chauffør som så kunne transportere varer fra DK til udlandet og omvendt. Det er bare det hvordan jeg kommer igang med dette. Hvordan kan man lease en lastbil? Er det bedre at lease end at selv købe en lastbil? Og hvordan får man et kontrakt til et transportfirma? Hvis fx man vil transportere frugt/grønt fra syden til danmark, hvem skal man kontakte?
Du kan kontakte transportfirmaet frode laursen, de både leaser bilerne ud og samtidig får du kørsel af dem også, jeg ved selvfølgelig ikke lige nu hvor markedet er stille, men det er jo et forsøg værd, så kan du jo efterfølgende opbygge noget kendskab til dig.
Når du ik kender branchen bedre end som så, så er det ren selvmord at starte op...
Konkurrencen er enorm hård, og det koster rigtig mange vognmænd livet i disse år...
Så ville det måske ik være smartere, at søge ansættelse hos en vognmand, og så lære lidt om gamet først, før du kaster dig ud i livsfarlige investeringer i et marked, som du ik kender?
Tror nu også jeg ville tænke mig om en ekstra gang. Kilometer prisen hos danske vognmænd ligger såvidt jeg er oplyst omkring 6 kroner pr. kilometer, og der er en masse udenlandske vognmandsfirmaer som kører for omkring 4 kroner pr. kilometer. Så markedet er hårdt presset.
Det kunne måske fungere hvis du selv kørte bilen, og ikke behøvede den store løn, men ligefrem ansætte en til at køre....
Siger ikke at du skal holde dig ilbage hvis det er din drøm. Tror bare lige du skal tænke godt over det først.
MVH Hans Poulsen - billigEmballage.dk / Pickandpack ApS
Når du ik kender branchen bedre end som så, så er det ren selvmord at starte op...
Konkurrencen er enorm hård, og det koster rigtig mange vognmænd livet i disse år...
Så ville det måske ik være smartere, at søge ansættelse hos en vognmand, og så lære lidt om gamet først, før du kaster dig ud i livsfarlige investeringer i et marked, som du ik kender?
Jeg er helt enig
Ydermere ville jeg nok fraråde Frode Lavpris, da de er en af de hårdeste m.h.t. priser.
Du kunne også henvende dig til selskaber som Lyreko og In/Out, de søger en gang imellem vognmænd til nogle faste turer, så man kan opretholde en månedsløn + lidt ekstra.
Mvh Morten Frederiksen
Nextlevelmedia er dit full-service wordpress webbureau - Personlig og professionelt
Tak for jeres gode råd. Jeg vil prøve og ringe rundt til de forskellige og derefter overveje om det overhovedet nogen jeg kan klare, da nogen af jer helt korrekt siger at det er tough at investere mange penge på noget man ikke helt har forstand på :)